Gå til innhold

Jenny eller Jennie?


Hipiu

Anbefalte innlegg

Ønsker at barnet mitt skal hete Jenny/Jennie. Hva synes dere er finest? Vil at uansett skrivemåte så skal det uttales jEnnI, ikke jÆnnY eller jÆnnIE. Er kanskje litt problematisk med navnet ettersom at vi bor i nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenny - ettersom det er vanligst. 

Her i Oslo uttaler jeg det ikke det med æ. Men det er jo avhenger jo av dialekta. 

Anonymkode: c0772...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å få bergensere til å si JEnny:)

Jeg ville også skrevet det Jenny, og ut fra min dialekt ville jeg uttalt det Jenni. Tror ikke du greier å endre på en dialekts uttale av et slikt navn.

Anonymkode: 6eaef...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Jenny. I fjor fikk 223 navnet Jenny, mens bare 8 fikk navnet Jennie. Dette er et navn de færreste spør hvordan skrives, og det vil fort bli skrevet feil hele tiden hvis man skriver det Jennie. Synes Jenny ser finest ut, også, men kanskje det bare er fordi det er hva jeg er mest vant til.

Ellers synes jeg det er et veldig fint navn:) Men hvis man bor et sted der dialekten "ødelegger" navnet (smak og behag!), og ikke har planer om å flytte, ville jeg faktisk vurdert et annet navn. For alle rundt henne, og sannsynligvis hun selv, vil si det slik. Hvis man ikke synes det er noe pent, finnes det mange andre fine navn som kanskje ikke preges så mye av dialekten. Men man blir nok vant til og vil nok like dialekt-versjonen ganske fort, hvis man likevel velger det, da:)

Anonymkode: 4c02a...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny 😃Vi har en fin jente som heter det😊 aldri fått spørsmål om hvordan det skrives. Jennie er slitsomt.. Da må dere jo alltid si : Jenni med IE også kommer dere til å få innbydelser osv med JennY

Anonymkode: 911a4...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenny. Mest vanlig så man slipper å stave det konstant og personlig blir jeg i tvil om uttalen om det staves Jennie. Da får navnet fort 3 stavelser i stedet for to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jenny. Uten tvil. Uttalen er den samme uansett, men Jennie vil få feilstavet navnet sitt HELE tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...