Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ca 7 uker på vei, fortsatt ikke vært hos lege. Jeg og kjæresten min har vært sammen i litt over fire måneder (altså ikke spesielt lenge), men kjent hverandre et par år. Trodde vi var enige om å beholde barnet, da jeg flere ganger har spurt han om det..

Jeg har til og med sagt det til han at vi kan ta abort hvis det er det han vil. Sa det med en gang jeg fant det ut. Jeg er egentlig imot abort, men om barnet ikke er ønsket av begge så ville jeg ikke beholde det.

I kveld sa han at han ikke var sikker, og jeg forstår han da jeg allerede har en sønn på snart to år og vi ikke har verdens beste økonomi (vi klarer oss). Ettersom jeg fortsatt er i permisjon og ikke begynner i jobb igjen før etter sommeren. Jeg har ikke utdanning, han vil være ferdig med sin utdanning ca en mnd etter barnet er født. 

Er det noen som kan komme med tips? Burde vi faktisk ta abort?

Har allerede barnevogn, seng, stellebord og sånne ting. Mangler kun bilstol og noen klær. 

Jeg vet også at foreldrene mine kommer til å bli sjokkert da de vil at jeg skal ta utdanning til høsten.. pluss at de vet at økonomien ikke er super! 

Tips takk! :)

Anonymkode: b8866...bf1

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg hadde beholdt. Jeg har selv studert med små barn, det kan gå bra det og, selv om du kanskje må vente litt. 

Anonymkode: bf4b2...23e

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Jeg vil veldig gjerne beholde, men ikke hvis det betyr at jeg blir alenemor. Er innstilt på utdanning før evt flere barn etter barn nr to. Tror barna kan få mye glede av hverandre når det ikke er større aldersforskjell. Men lurer litt på hva som skjer med jobben hvis jeg begynner å jobbe i august og f.eks sykemelder meg i slutten av november (måtte det i forrige svangerskap). Kan sjefen sparke meg og sånt? Målet er selvfølgelig å jobbe så lenge som mulig. 

Anonymkode: b8866...bf1

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
På 19.8.2017 den 18.15, Suusa skrev:

Hva valgte du Ts? Klem

Jeg har valgt å beholde barnet, selvom økonomien kommer til å bli trang fremover. Jeg og kjæresten min blir samboere neste mnd. Har nettopp vært på ultralyd og fått vite at vi får en gutt :)

Lenke til kommentar

Så godt å høre <3  Er helt sikker på at det er godt for første å få søsken nær i alder. Vi har 2,5 år mellom søsken og vil si at det faktisk avlaster en del, siden de kan leke sammen noe som gjør det lettere for oss voksne. Ikke koster det så mye mer heller, i hvertfall om man kan arve klær eller kjøpe brukt. Ønsker dere masse lykke til Er helt sikker på at det blir en berikelse for hele familien og det binder dere sammen

Anonymkode: 7c62e...90e

Lenke til kommentar

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre <3  Er helt sikker på at det er godt for første å få søsken nær i alder. Vi har 2,5 år mellom søsken og vil si at det faktisk avlaster en del, siden de kan leke sammen noe som gjør det lettere for oss voksne. Ikke koster det så mye mer heller, i hvertfall om man kan arve klær eller kjøpe brukt. Ønsker dere masse lykke til Er helt sikker på at det blir en berikelse for hele familien og det binder dere sammen

Anonymkode: 7c62e...90e

Tror det blir veldig bra 😁 Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...