Gå til innhold

Jeg er så forbanna !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 åringen har en lei periode nå. Våkner og  er redd på natten. Hun vet at vi har liten plass i senga, så hun vil  at vi skal bli med henne og sove litt i hennes seng til hun sovner. Jeg har en dårlig periode selv nå. Jeg har kronisk migrene, fibromyalgi og sliter veldig med allergien. I tillegg er jeg hjemme hver dag med sønnen som er 9 mnd. Jeg er helt helt utslitt! Jeg stappet i meg mye medisiner  i går. Egentlig litt for mange. Jeg la meg tidlig  

Så våkner 5 åringen. Hyler. Jeg spurte mannen min om han kunne gå. Han gikk, men han kommer så raskt tilbake! Venter ikke til ungen sover dypt. Han kommer sutrende inn i senga vår etter 30 sekunder 😣Så det blir et leven uten like.. også spør han meg, som vanlig, når det er hans tur. kan du gå nå ? Jeg blir så sint ! ALLTID så må jeg ordne opp. Jeg er så dritt lei. Jeg har migreneanfall, mens han er trøtt. Arg...  Vi skulle hatt det skriftlig, hvor mange timer vi har brukt hver på natten. Jeg har brukt så mange timer! Jeg har vært så mye syk, men jeg har tatt barna på natten også... Jeg sa at det var siste gang jeg sier dette, eller så åker Jeg! : .Det er forskjell på å være trøtt og syk !  

Så nå sover jeg i 5 åringens seng, mens de andre 3 sover  godt. Nå fikk jeg ut litt frustrasjon, og kan sove godt sammen med 30 kosedyr. 

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere bare må ominnrede litt for noen måneder. En må legge seg på en madrass inne hos femåringen. Eller så må du bare gjøre som nå; flykte inn i den senga som blir ledig når barnet kommer inn i voksensenga.

Anonymkode: f60a1...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt barn våknet hver natt til han var 3,5år. Vi tok riktignok annenhver natt, og gikk i parterapi (anbefales sterkt) for at han skulle forstå hva arbeidsfordeling er, men det er en annen historie 😏 -En god investering vi gjorde var en oppblåsbar madrass (claes ohlson) som ble like høy som en vanlig seng. Den er ganske god å ligge på, og vi hadde den utenfor døren til barnerommet (eller sett den ved siden av barnesengen hvis du må) 

Lykke til videre :) 

Anonymkode: 60a14...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha full størrelse på barneseng. Og bytt på hvem som sover på barnerommet alene og hvem som sover med ungene.

 

Anonymkode: c3bdf...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det flere måter å løse dette på, som å snakke med 5 åringen? Hva er hun redd for?

En sånn løsning hadde vært utmattende her og, så jeg hadde gjort det jeg kunne for å trygge henne i egen seng.

Ta det opp på dagtid, er det monstre i huset hun frykter så ta dere en tur på monsterjakt og "fjern" alle  ;)

Anonymkode: 6ad5a...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må dele dere om natten, da, for en stund. Og du må slutte å stappe i deg for mye medisiner!!

Anonymkode: be4af...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere må dele dere om natten, da, for en stund. Og du må slutte å stappe i deg for mye medisiner!!

Anonymkode: be4af...d99

Unnskyld meg, har du prøvd å ha migrene...? 

Anonymkode: f60a1...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, har du prøvd å ha migrene...? 

Anonymkode: f60a1...d86

Ikke meg du svarer, men likevel. Hvis man velger å ta for mye medisiner så skal man ikke ha ansvar for barn før medisinene er ute av kroppen. Hvis Hi velger å ta for mye medisiner må hun faktisk først avklare med far at han kan ta ungene til hun er nykter igjen! (Det er Hi selv som som sier at hun tok for mye medisiner).

 

Til Hi:

Jeg skjønner at dette er vanskelig, søvnmangel er vanskelig for alle, og det blir nok enda verre for din del, fordi du er syk. Dere blir nødt til å snakke sammen og lage klare rammer for hvordan dette skal fordeles. Så må du stå på ditt, når det er hans tur er det hans tur, og det nytter ikke å spørre deg.

Ellers synes jeg du skal ta en prat med legen din i forhold til hvordan situasjonen påvirker sykdommen din.Kanskje kan medisinene dine justeres, enten ved å øke dose eller prøve et annet preparat. Vær så snill å ikke fortsette å øke dosen på egenhånd. Det er ikke bra hverken for deg eller barna. Min mor har også fibromyalgi. Når hun var syk da jeg var liten var det noen ganger jeg bare syntes synd på henne, og andre ganger jeg ble redd henne.I ettertid har jeg forstått at de gangene jeg var redd var de gangene hun hadde tatt for mye medisiner. Jeg turte aldri fortelle henne at jeg var redd, og hun var for sløv til å merke det. Den dag i dag tror hun selv at hennes medisinbruk overhodet ikke har påvirket oss ungene. Dette var kun snakk om medisiner tatt på grunn av smerter/sykdom, ikke noe ønske om rus. Det er en grunn til at legene foreskriver de dosene de gjør. Hvis medisienene ikke fungerer godt nok i den dosen du skal ha, må du ta det med legen, ikke eksperimentere på egenhånd!

Anonymkode: 11b1b...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som også får paralgin forte av din far og tar tre i slengen av dem i tillegg til migrenemedisin? I så fall MÅ du gå til legen og ta tak i medisinbruken din! Se også på kostholdet, det kan hjelpe svært mange både for fibro og migrene!

Tar du for mye medisiner så kan du ikke ha ansvar for barna dine, og dette må du innse! Om du er hun som ruser seg på paralgin forte så er du i den rusen ikke istand til å ta vare på ungene dine!

Du må ta tak i dine problemer. Bestill deg legetime i dag!

Du og mannen må ta tak i deres problemer - og det gjør dere best ved å gå i parterapi og ved at dere setter opp en plan for fordeling av ansvar for barna på natten. I tillegg MÅ du være ærlig med ham, har du tatt for mye medisiner må du si det til ham, og da må han ta over for deg.

Ikke la barna dine vokse opp med en rusmisbruker som innbiller seg at ingen forstår hun er ruset. Ta ansvar for din egen helse! Og du og mannen må ta ansvar for den familien dere har bestemt dere for å skape - ring familievernkontoret også i dag.

Anonymkode: c4004...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber mannen din? I så fall bør jo han få sove, du kan da sove når den på 9 mnd sover på dagen. Ellers kan det kanskje lønnen seg å vurdere å søke barnevernet om et avlastningshjem for 1-2 helger i mnd slik at dere får overskudd og kan komme til hektene igjen.  

Anonymkode: b17d6...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fem åringen ligge på madrass inne hos dere en stund? Så får kanskje alle sove? Hjelper å være fleksibel, og ikke så prinsippfast i slike perioder.

Anonymkode: e88dd...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som også får paralgin forte av din far og tar tre i slengen av dem i tillegg til migrenemedisin? I så fall MÅ du gå til legen og ta tak i medisinbruken din! Se også på kostholdet, det kan hjelpe svært mange både for fibro og migrene!

Tar du for mye medisiner så kan du ikke ha ansvar for barna dine, og dette må du innse! Om du er hun som ruser seg på paralgin forte så er du i den rusen ikke istand til å ta vare på ungene dine!

Du må ta tak i dine problemer. Bestill deg legetime i dag!

Du og mannen må ta tak i deres problemer - og det gjør dere best ved å gå i parterapi og ved at dere setter opp en plan for fordeling av ansvar for barna på natten. I tillegg MÅ du være ærlig med ham, har du tatt for mye medisiner må du si det til ham, og da må han ta over for deg.

Ikke la barna dine vokse opp med en rusmisbruker som innbiller seg at ingen forstår hun er ruset. Ta ansvar for din egen helse! Og du og mannen må ta ansvar for den familien dere har bestemt dere for å skape - ring familievernkontoret også i dag.

Anonymkode: c4004...5ae

Rusmisbruker?!? Jeg vet ikke hvilke medisiner din mor gikk på, men det høres ut som noe heftige saker. Migrenemedisin gir ingen rus!

 

Hi.

Bytt på å sov med 5åringen. Hun trenger nærhet på natten nå, det er en periode som går over. Er du veldig plaget, så lar du henne sove i sengen med pappa og så legger du deg på et mørkt og kaldt barnerom. 

 

Vet hvor desperat det går an å bli av slike smerter og så hiver man innpå i et fåfengt forsøk på å komme på et levelig nivå.  Lykke til, det kommer bedre dager. Klem.

Anonymkode: 3add8...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber mannen din? I så fall bør jo han få sove, du kan da sove når den på 9 mnd sover på dagen. Ellers kan det kanskje lønnen seg å vurdere å søke barnevernet om et avlastningshjem for 1-2 helger i mnd slik at dere får overskudd og kan komme til hektene igjen.  

Anonymkode: b17d6...8d6

Ha ha, du tuller???!!!

Dakkar mannen som jobber, da trenger han ikke bidra på hjemmebane...

Selvsagt skal han det! Som mor til tre tar jeg ukentlig barn som våkner om natta OG går på jobb dagen etterpå. Det er helt normalt! Og ikke noe vanskeligere for menn enn kvinner!!!

Anonymkode: 99bac...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som også får paralgin forte av din far og tar tre i slengen av dem i tillegg til migrenemedisin? I så fall MÅ du gå til legen og ta tak i medisinbruken din! Se også på kostholdet, det kan hjelpe svært mange både for fibro og migrene!

Tar du for mye medisiner så kan du ikke ha ansvar for barna dine, og dette må du innse! Om du er hun som ruser seg på paralgin forte så er du i den rusen ikke istand til å ta vare på ungene dine!

Du må ta tak i dine problemer. Bestill deg legetime i dag!

Du og mannen må ta tak i deres problemer - og det gjør dere best ved å gå i parterapi og ved at dere setter opp en plan for fordeling av ansvar for barna på natten. I tillegg MÅ du være ærlig med ham, har du tatt for mye medisiner må du si det til ham, og da må han ta over for deg.

Ikke la barna dine vokse opp med en rusmisbruker som innbiller seg at ingen forstår hun er ruset. Ta ansvar for din egen helse! Og du og mannen må ta ansvar for den familien dere har bestemt dere for å skape - ring familievernkontoret også i dag.

Anonymkode: c4004...5ae

Hvilken grep i kostholdet kan hjelpe mot migrene?

Anonymkode: 878b3...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken grep i kostholdet kan hjelpe mot migrene?

Anonymkode: 878b3...145

Du må finne ut hva som trigger. Typisk er sukker, koffein, sjokolade og kakao. Prøv deg frem. 

Anonymkode: 9b6e5...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken grep i kostholdet kan hjelpe mot migrene?

Anonymkode: 878b3...145

For mannen min hjalp det veldig mye å kutte ut alt av kunstig søtning. Og ha faste legge/ stå opp tider. Også i helg og ferie.

Anonymkode: 664f7...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må finne ut hva som trigger. Typisk er sukker, koffein, sjokolade og kakao. Prøv deg frem. 

Anonymkode: 9b6e5...566

Tomater, skinke og folk som røyker.

Anonymkode: f60a1...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 12.47, Anonym bruker skrev:

Er det du som også får paralgin forte av din far og tar tre i slengen av dem i tillegg til migrenemedisin? I så fall MÅ du gå til legen og ta tak i medisinbruken din! Se også på kostholdet, det kan hjelpe svært mange både for fibro og migrene!

Tar du for mye medisiner så kan du ikke ha ansvar for barna dine, og dette må du innse! Om du er hun som ruser seg på paralgin forte så er du i den rusen ikke istand til å ta vare på ungene dine!

Du må ta tak i dine problemer. Bestill deg legetime i dag!

Du og mannen må ta tak i deres problemer - og det gjør dere best ved å gå i parterapi og ved at dere setter opp en plan for fordeling av ansvar for barna på natten. I tillegg MÅ du være ærlig med ham, har du tatt for mye medisiner må du si det til ham, og da må han ta over for deg.

Ikke la barna dine vokse opp med en rusmisbruker som innbiller seg at ingen forstår hun er ruset. Ta ansvar for din egen helse! Og du og mannen må ta ansvar for den familien dere har bestemt dere for å skape - ring familievernkontoret også i dag.

Anonymkode: c4004...5ae

Hei du! Du tar helt feil person 😊jeg bruker ikke Paralgin forte. Du trenger ikke bekymre deg for min medikamentbruk. Jeg bruker kun Paracet, ibux, inigran radis og vallergan. Ingen av disse blir man ruset av kjære deg 😊Det jeg mente med at jeg tok for mye medisiner, var at egentlig skal JEG ikke bruke anbefalt dose fordi Paracet kan gi meg mer hodepine. For det andre er det urettferdig at mannen nekter å ta Paracet og vil sove av seg sykdom, mens jeg må ta endel medisiner for å fungere. 

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 3.04, Anonym bruker skrev:

Tror dere bare må ominnrede litt for noen måneder. En må legge seg på en madrass inne hos femåringen. Eller så må du bare gjøre som nå; flykte inn i den senga som blir ledig når barnet kommer inn i voksensenga.

Anonymkode: f60a1...d86

Takk for svar 😊 ❤ Det er mannen min jeg er så forbanna på hehe. Vi er alle slitne, men når jeg er drit dårlig og nesten drar på legevakta fordi migreneanfallene er så sterke, så syns jeg han kan hjelpe til. 

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 6.36, Anonym bruker skrev:

Vårt barn våknet hver natt til han var 3,5år. Vi tok riktignok annenhver natt, og gikk i parterapi (anbefales sterkt) for at han skulle forstå hva arbeidsfordeling er, men det er en annen historie 😏 -En god investering vi gjorde var en oppblåsbar madrass (claes ohlson) som ble like høy som en vanlig seng. Den er ganske god å ligge på, og vi hadde den utenfor døren til barnerommet (eller sett den ved siden av barnesengen hvis du må) 

Lykke til videre :) 

Anonymkode: 60a14...9c6

Takk 😊 

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 7.12, Anonym bruker skrev:

Ha full størrelse på barneseng. Og bytt på hvem som sover på barnerommet alene og hvem som sover med ungene.

 

Anonymkode: c3bdf...31f

Takk 😊 men når det er hans tur, så gjør han en dårlig jobb! Hehe. Sukk. Han går etter 10 sekunder, og da våkner barnet. Han er dårlig på å trøste. Hadde jeg vært frisk, hadde jeg gledelig hjulpet barna hver eneste natt

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 8.08, Anonym bruker skrev:

Men er det flere måter å løse dette på, som å snakke med 5 åringen? Hva er hun redd for?

En sånn løsning hadde vært utmattende her og, så jeg hadde gjort det jeg kunne for å trygge henne i egen seng.

Ta det opp på dagtid, er det monstre i huset hun frykter så ta dere en tur på monsterjakt og "fjern" alle  ;)

Anonymkode: 6ad5a...330

Supert forslag 😃 Jenta vår tenker på så mye ❤døden, hekser osv. Jeg prøver å få henne til å fortelle litt, men hun sier hun ikke husker. Håper denne fasen går over snart

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 8.12, Anonym bruker skrev:

Dere må dele dere om natten, da, for en stund. Og du må slutte å stappe i deg for mye medisiner!!

Anonymkode: be4af...d99

Når det er hans tur så klager han og maser på meg på natten. Jeg må ta endel medisiner.  Smertene er uutholdelige

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei du! Du tar helt feil person 😊jeg bruker ikke Paralgin forte. Du trenger ikke bekymre deg for min medikamentbruk. Jeg bruker kun Paracet, ibux, inigran radis og vallergan. Ingen av disse blir man ruset av kjære deg 😊Det jeg mente med at jeg tok for mye medisiner, var at egentlig skal JEG ikke bruke anbefalt dose fordi Paracet kan gi meg mer hodepine. For det andre er det urettferdig at mannen nekter å ta Paracet og vil sove av seg sykdom, mens jeg må ta endel medisiner for å fungere. 

Anonymkode: 94474...10b

Da beklager jeg - det var veldig likt noe en annen skrev og når du skrev at du tok for mye medisiner så virket det som du var den samme.

Uansett, jeg tror du og mannen din må få hjelp til å kommunisere bedre. Du har en lidelse som er så hemmende at han MÅ ta hensyn til det når du er på ditt verste med anfall. Du skriver at du kunne tenkt deg å ha nedskrevet hvem som tar mest av barna/huset. Det synes jeg er en god idé - begynn å skrive dagbok her og nå. Begynn så langt tilbake som du husker, hvor mange ganger du og han er oppe om natten, noter også når du har sterke anfall og om mannen da hjelper eller ikke. Gjør det tydelig, ikke fortell ham at du skriver ned dette, men gjør det frem til dere kommer i parterapi.

Han har en kone som har en kronisk tilstand, og det må han forholde seg til på en god måte. Slik det er nå tar han mindre enn han burde gjort selv om du var frisk, og det er ikke riktig. Dobbelt feil blir det når han tar så lite når du er syk også. Det er tydelig at han også opererer med ulike regler for seg selv og deg. Han skal gjøre som han vil, når det ikke passer han å bidra, da gjør han det ikke. Du må bidra med din del og mye av hans del uansett hvor dårlig du er. Det er veldig egoistisk av ham og han viser deg lite omsorg :/

Snakk med ham nå i pinsa, fortell at dere risikerer at forholdet blir ødelagt om dere ikke tar tak i det nå, og at du ringer familievernkontoret over pinsen og håper han blir med. Hvis han ikke blir med går du dit alene.

Lykke til videre :)

Anonymkode: c4004...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/30/2017 den 11.20, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men likevel. Hvis man velger å ta for mye medisiner så skal man ikke ha ansvar for barn før medisinene er ute av kroppen. Hvis Hi velger å ta for mye medisiner må hun faktisk først avklare med far at han kan ta ungene til hun er nykter igjen! (Det er Hi selv som som sier at hun tok for mye medisiner).

 

Til Hi:

Jeg skjønner at dette er vanskelig, søvnmangel er vanskelig for alle, og det blir nok enda verre for din del, fordi du er syk. Dere blir nødt til å snakke sammen og lage klare rammer for hvordan dette skal fordeles. Så må du stå på ditt, når det er hans tur er det hans tur, og det nytter ikke å spørre deg.

Ellers synes jeg du skal ta en prat med legen din i forhold til hvordan situasjonen påvirker sykdommen din.Kanskje kan medisinene dine justeres, enten ved å øke dose eller prøve et annet preparat. Vær så snill å ikke fortsette å øke dosen på egenhånd. Det er ikke bra hverken for deg eller barna. Min mor har også fibromyalgi. Når hun var syk da jeg var liten var det noen ganger jeg bare syntes synd på henne, og andre ganger jeg ble redd henne.I ettertid har jeg forstått at de gangene jeg var redd var de gangene hun hadde tatt for mye medisiner. Jeg turte aldri fortelle henne at jeg var redd, og hun var for sløv til å merke det. Den dag i dag tror hun selv at hennes medisinbruk overhodet ikke har påvirket oss ungene. Dette var kun snakk om medisiner tatt på grunn av smerter/sykdom, ikke noe ønske om rus. Det er en grunn til at legene foreskriver de dosene de gjør. Hvis medisienene ikke fungerer godt nok i den dosen du skal ha, må du ta det med legen, ikke eksperimentere på egenhånd!

Anonymkode: 11b1b...dd8

Jeg skjønner deg godt. Og at du har opplevd å være redd pga rus, men i mitt tilfelle får jeg ikke slike bivirkninger. Jeg er helt klar i hodet, uansett om jeg tar 1 imigran eller 3 i døgnet. Om jeg tar 4 gram Paracet, så påvirker ikke dette meg slik du beskriver. Men! Jeg setter pris på at du nevner det, at det ikke er bra å ta for mye 🌼

Anonymkode: 94474...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...