Gå til innhold

Hvor gammel bør en ansvarsfull og flink


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jente være før man kan levne henne noen timer alene på kvelden? (Når hun sover)

Anonymkode: 01edb...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker 13.

Anonymkode: 21466...a4b

Å Jesus bevares. Da vi var på den alderen fikk vi være hjemme alene en hel helg, forutsatt at det så pent og ryddig ut når de voksne kom hjem. Hysterisk overbeskyttende foreldre får redde og uselvstendige barn. 

Jeg tenker at hvis barna er forberedt på at huset blir tomt i noen timer, kan man godt gjøre det fra 9-10 år.

Anonymkode: 8a27a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å Jesus bevares. Da vi var på den alderen fikk vi være hjemme alene en hel helg, forutsatt at det så pent og ryddig ut når de voksne kom hjem. Hysterisk overbeskyttende foreldre får redde og uselvstendige barn. 

Jeg tenker at hvis barna er forberedt på at huset blir tomt i noen timer, kan man godt gjøre det fra 9-10 år.

Anonymkode: 8a27a...623

Ikke meg du svarte, og jeg er forsåvidt enig, med deg, men jeg synes det er "verre" å reise fra sovende barn enn våkne. Min 13-åring ville ikke sovnet hvis han visste vi skulle dra mens han sov, men kunne fint ordnet seg og lagt seg selv hvis han var våken når vi dro. 

Anonymkode: 0d33a...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er gammel nok til å våkne av brannalarmen, ta seg ut av huset via aktuell rømningsvei, og varsle enten til 110 eller via en voksen. Hun skal også selv føle seg klar for den oppgaven. Min 8-åring er ikke i nærheten. 

Anonymkode: 86729...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarte, og jeg er forsåvidt enig, med deg, men jeg synes det er "verre" å reise fra sovende barn enn våkne. Min 13-åring ville ikke sovnet hvis han visste vi skulle dra mens han sov, men kunne fint ordnet seg og lagt seg selv hvis han var våken når vi dro. 

Anonymkode: 0d33a...10f

Derfor det med "være forberedt på". 

Anonymkode: 8a27a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

17-18 år.

Anonymkode: 8a29c...151

Det betyr at når ungdommer på 16 flytter på hybel, må mamma flytte med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på barnet. Min snart 11-åring ville nok ikke likt å sove alene i huset.

Anonymkode: 5be0f...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Det betyr at når ungdommer på 16 flytter på hybel, må mamma flytte med? 

Vetyr vel helst å ikke sende en 16-åring på hybel.

Anonymkode: f8a4e...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vetyr vel helst å ikke sende en 16-åring på hybel.

Anonymkode: f8a4e...8ab

Nei, de kan jo også ha utsatt skolestart på vgs og vente til de er 17-18. Blir litt kjedelig å gå hjemme og slenge, men alt for at mamma skal føle seg trygg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He, jeg var 15 når jeg flyttet hjemmefra. Gikk på VGS med kveldsjobb, og måtte betale alle regninger selv. 

(Ref kommentaren om at man må være 17-18år)

...Håper jeg har oppdratt mine til å takle ansvar innen de er 12-13 Men barn er forskjellige, og evnen til å forstå "konsekvens av handling" er for noen ikke utviklet før godt inn i pubertet/20-årene ;) Det er vår jobb å forberede de. 

Anonymkode: e11ac...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pashla skrev:

Det betyr at når ungdommer på 16 flytter på hybel, må mamma flytte med? 

At ungdommen er klar for å flytte på hybel betyr ikke det samme som at hun/han er ansvarlig nok til å passe på en baby en hel natt.

Anonymkode: 8a29c...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At ungdommen er klar for å flytte på hybel betyr ikke det samme som at hun/han er ansvarlig nok til å passe på en baby en hel natt.

Anonymkode: 8a29c...151

Har noen nevnt en baby her?

(Der er ellers en del 16-åringer som har sin egen baby. Ikke noe jeg vil anbefale, men det hører med til sjeldenhetene at begge to brenner inne.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å Jesus bevares. Da vi var på den alderen fikk vi være hjemme alene en hel helg, forutsatt at det så pent og ryddig ut når de voksne kom hjem. Hysterisk overbeskyttende foreldre får redde og uselvstendige barn. 

Jeg tenker at hvis barna er forberedt på at huset blir tomt i noen timer, kan man godt gjøre det fra 9-10 år.

Anonymkode: 8a27a...623

Jeg tenker da alene over natten.

Anonymkode: 21466...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 13-åring vil ikke sove alene hjemme. Han kan godt være alene i flere timer, men ikke sove. 

Han er en veldig flink og ansvarsfull gutt, er nok ikke det som avgjør dette..

Anonymkode: c9d73...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker da alene over natten.

Anonymkode: 21466...a4b

Var ikke det HI spurte om, da.

Anonymkode: 8a27a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...