Gå til innhold

Datter på 12 år bil starte blogg.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tja, hva synes vi om det? 

Er det ok, eller ikke.....

Jeg er todelt. 

Hun har en tilstand, hun vil blogge om livet med den...... og alt anna vissvass som 11 og 12 åringer er opptatt av.....

Anonymkode: 897a1...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke latt henne få lov. Hun aner ikke rekkevidden av det.

Sønnen min har en blogg der han skriver om sin tilstand, men han er snart 19. Det er en viss forskjell! 

Anonymkode: 1ec65...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke ok. En 12-åring er for liten til å vurdere konsekvensene av det hun skriver. Det som kan føles ok å deles om tilstanden nå, kan være veldig feil om tre år. 

Du får oppmuntre henne til å skrive dagbok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få henne til å skrive dagbok et par år. Invester i et polaroidkamera slik at hun kan legge ved bilder. Regelmessig skal dere foreldre ha lov til å lese gjennom dagboken hennes og se hva hun skriver og gjør der. BIlder skal selvsagt HLLER Ikke slettes men limes inn i boka for "evig og alltid"..

 

EN blogg er nettopp dette,- en dagbok hvor følelser og tanker skal komme frem,- gjerne supplementert med mer eller mindre private bilder. Om en slik bok viser seg "fornuftig" (Må jo tenke på at det bare er et barn enda,- og noe "rariteter" må man godta) så kan man kanskje med tid og stunder la henne starte en blogg, men mest sannsynlig vil hun gjøre dette uten deres samtykke uansett....

 

Selv må jeg si at jeg har brent og prøvd å glemme mine dagbøker fra ungdomstiden.. Gud, så naiv og dum jeg var, og skremmende tanker og ideer om ting og andre mennesker......Noe var "ungdoms dumhet" som bare er flaut, men i sinne, sorg eller ekstrem glede kommer det mye fram i "Nuet" som IKKE er egnet å bevare for all fremtid. For å si det sånn. De sidene og delene fra tiden jeg hadde anorexia f.eks, hadde det kunne vært greit å gjemme og lest ettertid,- men mye i den tiden var "impulsskriving",- som rett og slett ikke egner seg for publisitet...Ting som IKKE angikk sykdommen eller skyldtes den.Tenk om jeg hadde hatt blogg den tiden.... Og jeg var kanskje en av de mest fornuftige og kjedeligste ungdom/tenåring som ever.......Jf mine foreldre og lærere...Det hadde jeg ikke trodd ut fra disse bøkene.. Hvordan vil da dagbøkene (nå bloggene) til mer impulsive og følelsesstyrte ha vært tenker jeg....

Anonymkode: b5e0a...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne lage et googledokument til eget bruk. Så kan hun lage sin egen "blogg" med layout, bilder og alt. Evt kan hun få dele den (hele eller deler innimellom) med tante Ingrid og mormor på enkelt vis om hun vil det. Men ikke la henne lage sirkus av seg selv i offentligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt henne lage en lukket blogg hvor man må invitere og godkjenne lesere. Og selvfølgelig skal dere foreldre være den som godkjenner lesere og følge med på hva som legges ut. 

Men en blogg er mye arbeid altså.. ikke sikkert hun vil gidde det når hun ser hvor mye tid det tar. 

Anonymkode: 0ab48...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!! Hvorfor utsette henne for noe hun ikke er istand til å se rekkevidden av? Og hvorfor kaste henne inn i sirkuset av likes og følgere? Tragisk at du i det hele tatt er åpen for muligheten. 

Anonymkode: 50795...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, under ingen omstendigheter uansett! Støtter meg til begrunnelsene som er gitt over her i andre innlegg. Hun forstår neppe omfanget og konsekvensen av å dele livet sitt og tankene sine på denne måten.

Anonymkode: b5403...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abolutt nei fra min side også! Av samme grunner som er nevnt over. Hun er et barn, hun evner ikke forstå konsekvensen av å legge ut alt om sitt liv og ev. diagnoser/tilstand nå. Legger hun det ut blir det liggende, hun er ikke i nærheten av å kunne forstå hvilke følger det kan få for henne både nå og senere.

Anonymkode: 3f6ea...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bør hun få lov til, er så mange hysteriske folk der ute

Anonymkode: 50ee5...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

det bør hun få lov til, er så mange hysteriske folk der ute

Anonymkode: 50ee5...922

Vet du rekkevidden av dette og hvilke skader hun kan utsettes for? Mobbing, hetsing o.l er ikke langt unna og en 12 åring takler ikke dette. Ei heller voksne folk som blogger. Slutt å fremstå så liberal når du ikke vet konsekvensene av det!

Anonymkode: de1e7...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synd hun er altfor ung. Når dette kommer ut på nettet,så kan faktisk alle lese. Ofte kommer det følelsesmessige utbrudd i denne alderen og dermed er det ikke heldig at dette kommer ut offentlig. Noe som kan føre til mobbing eller der kan brukes mot henne senere i livet.

Bare til å se på div bloggere,mange av de burde faktisk vært beskyttet mot seg selv og de kommer nok til å angre senere,og disse er unge voksne og voksne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...