Gå til innhold

Dere med 4 barn..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fortoner hverdagen seg? 

Hvor mye jobber dere? 

Hvilken bil har dere? 

Får dere mange kommentarer på "alle" barna? 

Går det noen gang an å være alene med barna, som i at en tar seg en weekend tur med venner, eller er det for mye å være alene med alle? 

Alder på barna? 

Hva er det største problemet? 

Sitter her med positiv test i hånda og vet ikke mine arme råd.. mannen kommer til å klikke, han ville bare ha to!

Anonymkode: fcee6...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 4, i spredt alder :17,11,7 og1.

Vi har Volvo ,7 -seter

får ikke noe særlig med kommentarer,nei. 

Jeg er ofte alene med ungene, går veldig greit. 

Ferier blir jo dyrere, måltider større og klesvask deretter. 

Hun på 17  bor i kjellerleiligheten ,vasker klær selv, men spiser her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, skinnfilla skrev:

Vi har 4, i spredt alder :17,11,7 og1.

Vi har Volvo ,7 -seter

får ikke noe særlig med kommentarer,nei. 

Jeg er ofte alene med ungene, går veldig greit. 

Ferier blir jo dyrere, måltider større og klesvask deretter. 

Hun på 17  bor i kjellerleiligheten ,vasker klær selv, men spiser her. 

 

Takk for svar!! 

Hvilken Volvo? Er det mye oppfølging med de? 

Anonymkode: fcee6...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volve XC 90

det er jo litt oppfølging... lekser tar tid, hver sin aktivitet( to på samme sted og tid😅👍)

mai og desember er utrolig hektisk med avslutninger, julespill , dugnader,17 .mai og alt som hører til .

men blir jo vant til alt etterhvert😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten 

Vi har s-max, 7 seter, grådig grei 😊

Lykke til 😊😊 går seg nok til, håper de andre barna er litt store og kan hjelpe

Anonymkode: 189b8...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fortoner hverdagen seg? 

Hvor mye jobber dere? 

Hvilken bil har dere? 

Får dere mange kommentarer på "alle" barna? 

Går det noen gang an å være alene med barna, som i at en tar seg en weekend tur med venner, eller er det for mye å være alene med alle? 

Alder på barna? 

Hva er det største problemet? 

Sitter her med positiv test i hånda og vet ikke mine arme råd.. mannen kommer til å klikke, han ville bare ha to!

Anonymkode: fcee6...d47

Hverdagen er travel, aldri et kjedelig sekund ;)

Jobber 70%, en fridag og 6-timers dager ellers.

Kjører Ford S-max

Får sjelden kommentarer, og de gangene vi får det er det som regel positivt, at vi er heldige f.eks.

Selvfølgelig kan vi være alene med barna, om du tviler på det tror jeg du skal tenkte deg godt om før du får fire altså. Ikke for å være slem, men man kan ikke få flere barn enn man kan takle alene. Jeg har en mann som er mye borte pga jobb, det har aldri vært noe problem.

Mine barn er nå 8, 10, 13 og 16 år gamle, det er 7,5 år mellom eldste og yngste.

Vil ikke si det er noen store problemer, men logistikken kan være en utfordring. Alle driver jo med idrett, og der blir det litt av en kabal noen ganger (særlig når mannen ikke er hjemme), men det ordner seg alltid. Det er travelt med fire skolebarn, lekser tar tid, fritidsaktiviteter tar tid, så er det vennebesøk, bursdager, foreldremøter, dugnader osv osv.

Klesvasken er et kapittel for seg. En ting var når de var små og klærne ikke tok så stor plass i maskinen, men når du plutselig har to tenåringsgutter som er høyere enn deg selv tar hettegensere og dongeribukser en del plass i maskinen, pluss treningstøy hver dag, håndkler etter gym/svømming på skolen.

Matbudsjettet er sinnsykt. Særlig tenåringsgutter spiser enorme mengder mat. De vokser jo i høyden så du omtrent ser det fra dag til dag, og når de i tillegg er aktive gutter forbrenner de helt sykt og er ulvesultne konstant. Når jeg i tillegg har nærmest åpent hus for venner blir det mye mat. Det går i snitt 1,5 til 2 brød i døgnet her, med tilhørende pålegg selvfølgelig, så er det middag, frukt, melk, havregryn osv. Jeg prøver å holde meg på 13.000 kr i måneden, men sjelden jeg greier det.

Men det er jo utrolig moro :)

Det er en så fin gjeng, de har så mye glede av hverandre. Det er så gøy å se de vokse til, se hvor fine mennesker de utvikler seg til å bli. Vi har aldri angret et sekund. Det er en travel periode av livet vi er i nå, men jeg er 100% sikker på at når vi sitter på gamlehjemmet og ser tilbake på livet vårt så vil det være denne fasen med barna som er den mest innholdsrike og beste perioden i livet.

Anonymkode: 06cdd...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hverdagen er travel, aldri et kjedelig sekund ;)

Jobber 70%, en fridag og 6-timers dager ellers.

Kjører Ford S-max

Får sjelden kommentarer, og de gangene vi får det er det som regel positivt, at vi er heldige f.eks.

Selvfølgelig kan vi være alene med barna, om du tviler på det tror jeg du skal tenkte deg godt om før du får fire altså. Ikke for å være slem, men man kan ikke få flere barn enn man kan takle alene. Jeg har en mann som er mye borte pga jobb, det har aldri vært noe problem.

Mine barn er nå 8, 10, 13 og 16 år gamle, det er 7,5 år mellom eldste og yngste.

Vil ikke si det er noen store problemer, men logistikken kan være en utfordring. Alle driver jo med idrett, og der blir det litt av en kabal noen ganger (særlig når mannen ikke er hjemme), men det ordner seg alltid. Det er travelt med fire skolebarn, lekser tar tid, fritidsaktiviteter tar tid, så er det vennebesøk, bursdager, foreldremøter, dugnader osv osv.

Klesvasken er et kapittel for seg. En ting var når de var små og klærne ikke tok så stor plass i maskinen, men når du plutselig har to tenåringsgutter som er høyere enn deg selv tar hettegensere og dongeribukser en del plass i maskinen, pluss treningstøy hver dag, håndkler etter gym/svømming på skolen.

Matbudsjettet er sinnsykt. Særlig tenåringsgutter spiser enorme mengder mat. De vokser jo i høyden så du omtrent ser det fra dag til dag, og når de i tillegg er aktive gutter forbrenner de helt sykt og er ulvesultne konstant. Når jeg i tillegg har nærmest åpent hus for venner blir det mye mat. Det går i snitt 1,5 til 2 brød i døgnet her, med tilhørende pålegg selvfølgelig, så er det middag, frukt, melk, havregryn osv. Jeg prøver å holde meg på 13.000 kr i måneden, men sjelden jeg greier det.

Men det er jo utrolig moro :)

Det er en så fin gjeng, de har så mye glede av hverandre. Det er så gøy å se de vokse til, se hvor fine mennesker de utvikler seg til å bli. Vi har aldri angret et sekund. Det er en travel periode av livet vi er i nå, men jeg er 100% sikker på at når vi sitter på gamlehjemmet og ser tilbake på livet vårt så vil det være denne fasen med barna som er den mest innholdsrike og beste perioden i livet.

Anonymkode: 06cdd...887

Bøyer meg i støvet 

Anonymkode: 189b8...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skinnfilla skrev:

Volve XC 90

det er jo litt oppfølging... lekser tar tid, hver sin aktivitet( to på samme sted og tid😅👍)

mai og desember er utrolig hektisk med avslutninger, julespill , dugnader,17 .mai og alt som hører til .

men blir jo vant til alt etterhvert😅 

 

Får dere plass i den volvoen altså? Min mann nekter sånn "kassebil" ihverfall 😅 Det sa han ihverfall med nr tre, så tipper det  ikke er annerledes nå! Blir sikkert mye pes 17 mai og slik tenker jeg ja... Er ikke så inn i den verdenen enda.. 

Anonymkode: fcee6...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fortoner hverdagen seg? 

Hvor mye jobber dere? 

Hvilken bil har dere? 

Får dere mange kommentarer på "alle" barna? 

Går det noen gang an å være alene med barna, som i at en tar seg en weekend tur med venner, eller er det for mye å være alene med alle? 

Alder på barna? 

Hva er det største problemet? 

Sitter her med positiv test i hånda og vet ikke mine arme råd.. mannen kommer til å klikke, han ville bare ha to!

Anonymkode: fcee6...d47

Hverdagen er ikke så ulik hverdagen med 3. Det er travelt uansett når man har små barn.

Mannen jobber over 100% med reisedøgn/øvelser. Jeg jobber 80% med en og annen ekstravakt.

Vi har en opel zafira -7 seter.

Vi får ofte kommentarer på at vi har mange unger. Føler av og til at folk ser på oss som dyr for at vi har så "mange". (Er for så vidt gravid med nr 5 -men det er det ingen som vet!)

Vi er ofte alene med dem, ingen problem -likt som med 3:)

Våre er 9, 7, 4 og 3:)

Største problemet er organisering, soverom til alle og rekke over samtlige foreldremøter/avslutninger osv:)

 

Anonymkode: bb243...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er 22,19,17,15,12 og 9 år.

Travelt har det vært,men gu hvor fantastisk heldige me er med flokken vår!

Eg har jobbet 60 prosent og mannen 100 prosent.

De to eldste har nå lappen og bil selv...herligt,for de er flinke å kjøre på søskenene sine

Anonymkode: 6c1ab...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får dere plass i den volvoen altså? Min mann nekter sånn "kassebil" ihverfall 😅 Det sa han ihverfall med nr tre, så tipper det  ikke er annerledes nå! Blir sikkert mye pes 17 mai og slik tenker jeg ja... Er ikke så inn i den verdenen enda.. 

Anonymkode: fcee6...d47

Jada, vi får plass , vi spreller ikke med beina, men det er plass. 

Nå har hun på 17 moped og gidder ikke ofte være med oss😅 Det hjelper jo👍

Og takboks! 

Når vi drar på hytta , har vi henger 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt sammenbrudd av tanken.. Jeg jobber turnus, så det blir mye alene tid for mannen med de. Og det er nok med 3 slik sett. Alle 4 på trening når jeg er på sen etterhvert. Legge alle 4. Osv osv. Må tenke ut hvordan jeg skal løse dette... Derfor så greit med erfaringer... 

Anonymkode: fcee6...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres 4 barn er også veldig spredt i alder. ( 20,19,11 og 3 år. Så vi har en 5-seter og en 7-seter. Ps de to eldste har lappen. 

Anonymkode: b398f...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hverdagen er travel, aldri et kjedelig sekund ;)

Jobber 70%, en fridag og 6-timers dager ellers.

Kjører Ford S-max

Får sjelden kommentarer, og de gangene vi får det er det som regel positivt, at vi er heldige f.eks.

Selvfølgelig kan vi være alene med barna, om du tviler på det tror jeg du skal tenkte deg godt om før du får fire altså. Ikke for å være slem, men man kan ikke få flere barn enn man kan takle alene. Jeg har en mann som er mye borte pga jobb, det har aldri vært noe problem.

Mine barn er nå 8, 10, 13 og 16 år gamle, det er 7,5 år mellom eldste og yngste.

Vil ikke si det er noen store problemer, men logistikken kan være en utfordring. Alle driver jo med idrett, og der blir det litt av en kabal noen ganger (særlig når mannen ikke er hjemme), men det ordner seg alltid. Det er travelt med fire skolebarn, lekser tar tid, fritidsaktiviteter tar tid, så er det vennebesøk, bursdager, foreldremøter, dugnader osv osv.

Klesvasken er et kapittel for seg. En ting var når de var små og klærne ikke tok så stor plass i maskinen, men når du plutselig har to tenåringsgutter som er høyere enn deg selv tar hettegensere og dongeribukser en del plass i maskinen, pluss treningstøy hver dag, håndkler etter gym/svømming på skolen.

Matbudsjettet er sinnsykt. Særlig tenåringsgutter spiser enorme mengder mat. De vokser jo i høyden så du omtrent ser det fra dag til dag, og når de i tillegg er aktive gutter forbrenner de helt sykt og er ulvesultne konstant. Når jeg i tillegg har nærmest åpent hus for venner blir det mye mat. Det går i snitt 1,5 til 2 brød i døgnet her, med tilhørende pålegg selvfølgelig, så er det middag, frukt, melk, havregryn osv. Jeg prøver å holde meg på 13.000 kr i måneden, men sjelden jeg greier det.

Men det er jo utrolig moro :)

Det er en så fin gjeng, de har så mye glede av hverandre. Det er så gøy å se de vokse til, se hvor fine mennesker de utvikler seg til å bli. Vi har aldri angret et sekund. Det er en travel periode av livet vi er i nå, men jeg er 100% sikker på at når vi sitter på gamlehjemmet og ser tilbake på livet vårt så vil det være denne fasen med barna som er den mest innholdsrike og beste perioden i livet.

Anonymkode: 06cdd...887

Enig i alt her!

vi har fem; 12, 11, 7, 5 og 2 år. Begge jobber 100%, men har fleksible jobber med mulighet for hjemmekontor. 

Kjører Tesla X

Føler jeg driver storkjøkken😅 Baker tre brød annenhver dag. De minste griser fortsatt litt, så gulvet i spisestuen støvsuges og/eller vaskes minst én gang daglig. Drømmer om vaskehjelp en gang i blant😆 Haugen med single sokker vokser stadig, og vaskemaskinen får virkelig kjørt seg. Barna er selvstendige, og flinke til å hjelpe til der det trengs. Vi regnet på at vi kjører ca 70-100 mil hver uke til og fra fritidsaktiviteter, avhengig av kampoppsett. 

Ingen problem om en av oss reiser bort. Jeg pleier også å ta med ett eller flere av barna på korte eller lengre turer innimellom i fjor var de tre eldste og jeg i New York. Det var helt fantastisk! Senere dro jeg med de to yngste i Dyreparken. Veldig kos å ha litt rolig kvalitetstid❤️

Det er ikke mye rom for å sitte stille, og i perioder med mye sykdom kan det være litt stritt, men alt i alt er det helt herlig!

Anonymkode: 1fa4a...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI!

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har funnet ut at vi venter nummer fire, og vi er ganske satt ut begge to. Så jeg kan ikke komme med noen gode råd, bare si at vi er flere i samme situasjon.... Og at jeg kjenner meg igjen i akkurat det du beskriver:overrasket:

 

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: 18f80...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire på 2,4,11 og 14 år. 

Samboeren (far til de tre minste) jobber på sjøen, fire uker på jobb og fire uker hjemme, så jeg klarer fint å være alene med barna. 

Jeg jobber 100%, denne uka blir jeg ferdig med et fire års studie (deltid/nett). 

Har en Ford galaxy som jeg liker veldig godt pga plassen. 

Vært noen kommentarer på at jeg har så mange barn, spesielt ettersom samboeren er på sjøen. Mest slike som - at du klarer, beundrer din energi osv.

Dagene går i ett, men jeg trives med det, ble i overkant når det ble bachelor og konfirmasjon da, men jeg ble ferdig 👍. Kun største som er med på idrett, men hun er med på både håndball og fotball, så er en del kjøringer, tungvint når det er etter leggetid for de minste, men det går bra 😊.

Jeg er veldig rutinert, så det er lettere å ordne klart til bhg (de største fikser seg selv) når jeg er alene enn når samboeren er hjemme, selv om han hjelper til 😂. 

 

Alt i alt - elsker livet som firebarnsmor, gleder meg til ferie etter fire travle år 😊

 

Anonymkode: 1efb7...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har fire på 2,4,11 og 14 år. 

Samboeren (far til de tre minste) jobber på sjøen, fire uker på jobb og fire uker hjemme, så jeg klarer fint å være alene med barna. 

Jeg jobber 100%, denne uka blir jeg ferdig med et fire års studie (deltid/nett). 

Har en Ford galaxy som jeg liker veldig godt pga plassen. 

Vært noen kommentarer på at jeg har så mange barn, spesielt ettersom samboeren er på sjøen. Mest slike som - at du klarer, beundrer din energi osv.

Dagene går i ett, men jeg trives med det, ble i overkant når det ble bachelor og konfirmasjon da, men jeg ble ferdig 👍. Kun største som er med på idrett, men hun er med på både håndball og fotball, så er en del kjøringer, tungvint når det er etter leggetid for de minste, men det går bra 😊.

Jeg er veldig rutinert, så det er lettere å ordne klart til bhg (de største fikser seg selv) når jeg er alene enn når samboeren er hjemme, selv om han hjelper til 😂. 

 

Alt i alt - elsker livet som firebarnsmor, gleder meg til ferie etter fire travle år 😊

 

Anonymkode: 1efb7...79f

Så koselig å lese. Føler du at du får tid til hvert enkelt barn da? Alene tid med de?

Anonymkode: fcee6...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så koselig å lese. Føler du at du får tid til hvert enkelt barn da? Alene tid med de?

Anonymkode: fcee6...d47

Jeg er veldig bevisst på det, er ikke alltid like enkelt, men skal feks ut å reise med største neste helg, nr. 2 får mye tid på kveldene når de to minste sover. Når far er hjemme har jeg ofte med meg ett og ett barn på feks bytur, eller noe som passer barnets alder, og som de har lyst til. Far tar fri de minste fra bhg en del når han er hjemme, ikke begge samtidig, men en om gangen. Og tar med seg nest største på turer alene. 

Så ja jeg føler det, samtidig som de må lære seg at det ikke er alltid de som er først, noen ganger må de vente. 

Anonymkode: 1efb7...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2017 den 16.27, Anonym bruker skrev:

Hvordan fortoner hverdagen seg? 

Hvor mye jobber dere? 

Hvilken bil har dere? 

Får dere mange kommentarer på "alle" barna? 

Går det noen gang an å være alene med barna, som i at en tar seg en weekend tur med venner, eller er det for mye å være alene med alle? 

Alder på barna? 

Hva er det største problemet? 

Sitter her med positiv test i hånda og vet ikke mine arme råd.. mannen kommer til å klikke, han ville bare ha to!

Anonymkode: fcee6...d47

Vi har 4, de er nå 14, snart 13, snart 8 og 6 år. Jeg arbeider 50% natt, mannen arbeider 100% dag. Vi har prøvd mange biler, for tiden har vi vw caddy, veldig fornøyd med den.

Har aldri opplevd å få noen kommentarer på antall unger, men her vi bor er det ikke så uvanlig med 4 unger.

Går helt fint å være alene med barna ei helg, merker jo større de blir jo enklere blir det.

Største problemet for oss er økonomien, det er dyrt å ha mange unger. Men vi klarer oss greit altså, men må prioritere. Bruker mye finn.no når ungene trenger utstyr/klær.

Anonymkode: 6e0e2...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...