Gå til innhold

Fikk vite i natt, at mannen har smugrøykt i 6 år.......er så skuffa......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 11 år siden stumpet vi røyken. Etter 20 år. Det var tøft. Vi sprakk flere ganger begge to. Men, så kom  datteren vår til verden og vi greide det. Kun 1 vennepar og 1 bestefar røyker. Så vi er så og så aldrig i miljø hvor det røykes. Venneparet og bestefark røyker ikke i vårt åsyn pga vår datter. Hun har i praksis ingen rundt seg som røyker. 

Vår datter er voldsomt antirøyk. Forde farfar røykte og døde av kreft. Hun husker han nesten ikke, men hun vet det jo.  Bestefaren fikk også kreft. Bare 1 år etter farfar døde av kreft.....Han slutta og så sprakk han og smugrøykte lenge. Datteren vår ble fryktelig lei segnår det kom for en dag og bestefar måtte innrømme overfor henne at han røykte.. Forde bestefar hadde løyet å sagt han hadde sluttet. Og forde han er så dum å røyke når hav vet hvor farlig det er. Han som så vidt overlevde kreft. 

Vel, her har jeg gått rundt å lykkelig trodd vi var røykfrie. Og jeg var lykkelig forde min mann ikke begynte med snus eller sånt. 

Min mann jobber på båt .og er borte i omlag 5 uker og hjemme 5 uker. 

I natt kom han frem med en liten "dings". Satte den på bordet og lurte på om jeg hviste hva det var. Jeg sa jeg ante ikke. Da kommer det frem at det er noe man bruker som, eller i steden for røyk. Han innrømmet at han i minst 6 år har røykt ombord. Men slutta  når han kom hjem. Jeg er temmelig sikker på at han ikke har røkt mens han har vert hjemme, og jeg kjenner det lukte ekstremt av bestefaren (min far) som røyker selv om han gjør det i sjul. 

Jeg ble så sint. Sint forde han etter over 3 år som heilt røykfri sprakk.....hvorfor i he....... ??? Hvor stupid er det å begynne på igjen???

Og så sjule det for meg....hav viste hvor sur jeg var på min egen far som gjorde det. Og han vet hvor skuffa og knust vår datter ble når hun fikk vite om bestefar sin smugrøyking og han måtte legge korta på bordet. 

Grunnen til at han fortalte meg dette i natt var at noe var ødelagt på den dingsen som han røyker og han har måttet bestille noen deler. De kommer i posten og han vet jeg ville oppdage det og reagere. 

Nå kom det ikke frem hva det egentlig var for dings, det var en liten firkanta sak...aner ikke om det er nikotin, eller ikke. E røyk? Vet ikke. Ligner ikke på e røyken til en bekjent, men de kommer kanskje i div utgaver??

Jeg spurte ikke, jeg var var så skuffa og så sint ogbrukte tiden på å fortelle han det,  og i dag har jeg nesten ikke snakka med han..jeg har vist med all tydelighet at jeg er sur..... vår datter kommer til å bli fulstendig knust når hun får vite dette. Hun er sååå antirøyk, og har så mange ganger uttrykt glede over atvi er en ikke-røyk familie. Og nå har Far har løyet, sveket, putter i seg gift......

Overreagerer jeg når jeg nå føler meg sveket, løyet for, og er rett og slett drittsur på mannen min?? 

Jeg vil forlange å ikke høre eller se noe til dette, dette får han bedrive på båten, jeg vil ikke ha det svineriet hjemme. 

.....overreagerer jeg?.

Er det greit dersom det er sånn e røyk eller hva det heter?? 

Bør datter få vite? Selv om hun blir knust? Eller skal jeg skåne ho?? Hun er jo 11 år. 

Jeg er så barnslig og sur no at jeg lissom vil fryde meg over hans smerte når han ser hvor knust datteren vår blir......haha, din dritt, der kan du se hvor du sårer datteren din....

Samtidig vil jeg jo skåne datteren.

Men pokker, han har smugrøyka ombord i over 6 år........jeg er si sint, sur, skuffa og vonbråten......

Hvordan hadde DU reagert?.? Og synes du jeg overreagerer?.????

 

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du blander datteren altfor mye inn i dine egne følelser. Hun har ikke rett å få vite alt de voksne holder på med. Hun trenger absolutt ikke vite dette nei! Skån henne for det! Dette har hun faktisk ingen ting med å gjøre.

men jeg skjønner at du blir opprørt. Det er jo et tillitsbrudd overfor deg. Han har skjult sin avhengighet for deg. Men tilgi og gå videre. Hva annet kan du gjøre? 

Anonymkode: ff6d9...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri dra et barn inn i konflikt mellom voksene. Hva tenker du på menneske? Han får røyke hvis han vil. Aksepter det eller skill deg. Men ikke bruk datteren din mot ham. 

(Er det ikke andre ting som kan få deg lykkelig enn å gå rundt å tenke på at dere er røykfrie? Hjelpes!) 

min mann snuser. Jeg liker det ikke, men aksepterer det. Jeg bestemmer ikke over han.

Anonymkode: 3a438...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må ta deg sammen, du overreagerer noe helt ekstremt. Han er en voksen mann som selv får velge hva han gjør mot kroppen sin, ingen kan slutte for han. Så må du slette å trekke inn datteren din i dette, og ikke blande dine og hennes følelser inn i en eneste mølje. Hun trenger ikke å vite det. Skjønner at du er skuffet, men det får da være måte på, han er ikke barnet ditt

Anonymkode: 68a21...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg er så barnslig og sur no at jeg lissom vil fryde meg over hans smerte når han ser hvor knust datteren vår blir......haha, din dritt, der kan du se hvor du sårer datteren din.... "

Ja du er virkelig barnslig, har det tilta helt for deg. Du fryder deg over at datteren deres vil bli knust. Hun har ingenting med dette å gjøre engang

Anonymkode: 68a21...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste,  skjerp deg, kvinne!!! Og hold datteren utenfor!  Hvorfor i alle dager har du involvert henne i alt fra bestefars kreft til dette? Loonie-alarm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Jeg er så barnslig og sur no at jeg lissom vil fryde meg over hans smerte når han ser hvor knust datteren vår blir......haha, din dritt, der kan du se hvor du sårer datteren din.... "

Ja du er virkelig barnslig, har det tilta helt for deg. Du fryder deg over at datteren deres vil bli knust. Hun har ingenting med dette å gjøre engang

Anonymkode: 68a21...3ca

Nei nei..... jeg fryder meg ikke over at datteren min blir knust, men av at han får dårlig samvittighet dersom han så det. Jeg vil jo skåne ho........

Skal dete missforstå meg, så missforstå meg rett.....

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

Hjelpe og trøste,  skjerp deg, kvinne!!! Og hold datteren utenfor!  Hvorfor i alle dager har du involvert henne i alt fra bestefars kreft til dette? Loonie-alarm!

Innvolvere i bestefars kreft......?? 

Skal man ikke snakke om kreft med barn??

Vi var faktisk på sykehuset til samtale og hun fikk bok med kreftlegen..... 

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ok, jeg overreagerer tydeligvis....... 

Jeg får svelge surskapen og prøve å ikke bry meg.....

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe av det samme og følelsen av å bli ført bak lyset og holdt for narr i flere år. Det utløste et raseri han ikke har sett verken før eller siden. Tro meg. Det hadde han godt av. Har gått seg til nå :)

Anonymkode: fe312...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har opplevd noe av det samme og følelsen av å bli ført bak lyset og holdt for narr i flere år. Det utløste et raseri han ikke har sett verken før eller siden. Tro meg. Det hadde han godt av. Har gått seg til nå :)

Anonymkode: fe312...d87

Ja.....følelsen av å bli holdt for narr..... 6 år..... asdå, hallo. 

Og hvorfor ta ett så teit valg? 

Jeg er så skuffa.

Men ser jo at jeg overreagerer. 

Så da går det seg vel til da

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For 11 år siden stumpet vi røyken. Etter 20 år. Det var tøft. Vi sprakk flere ganger begge to. Men, så kom  datteren vår til verden og vi greide det. Kun 1 vennepar og 1 bestefar røyker. Så vi er så og så aldrig i miljø hvor det røykes. Venneparet og bestefark røyker ikke i vårt åsyn pga vår datter. Hun har i praksis ingen rundt seg som røyker. 

Vår datter er voldsomt antirøyk. Forde farfar røykte og døde av kreft. Hun husker han nesten ikke, men hun vet det jo.  Bestefaren fikk også kreft. Bare 1 år etter farfar døde av kreft.....Han slutta og så sprakk han og smugrøykte lenge. Datteren vår ble fryktelig lei segnår det kom for en dag og bestefar måtte innrømme overfor henne at han røykte.. Forde bestefar hadde løyet å sagt han hadde sluttet. Og forde han er så dum å røyke når hav vet hvor farlig det er. Han som så vidt overlevde kreft. 

Vel, her har jeg gått rundt å lykkelig trodd vi var røykfrie. Og jeg var lykkelig forde min mann ikke begynte med snus eller sånt. 

Min mann jobber på båt .og er borte i omlag 5 uker og hjemme 5 uker. 

I natt kom han frem med en liten "dings". Satte den på bordet og lurte på om jeg hviste hva det var. Jeg sa jeg ante ikke. Da kommer det frem at det er noe man bruker som, eller i steden for røyk. Han innrømmet at han i minst 6 år har røykt ombord. Men slutta  når han kom hjem. Jeg er temmelig sikker på at han ikke har røkt mens han har vert hjemme, og jeg kjenner det lukte ekstremt av bestefaren (min far) som røyker selv om han gjør det i sjul. 

Jeg ble så sint. Sint forde han etter over 3 år som heilt røykfri sprakk.....hvorfor i he....... ??? Hvor stupid er det å begynne på igjen???

Og så sjule det for meg....hav viste hvor sur jeg var på min egen far som gjorde det. Og han vet hvor skuffa og knust vår datter ble når hun fikk vite om bestefar sin smugrøyking og han måtte legge korta på bordet. 

Grunnen til at han fortalte meg dette i natt var at noe var ødelagt på den dingsen som han røyker og han har måttet bestille noen deler. De kommer i posten og han vet jeg ville oppdage det og reagere. 

Nå kom det ikke frem hva det egentlig var for dings, det var en liten firkanta sak...aner ikke om det er nikotin, eller ikke. E røyk? Vet ikke. Ligner ikke på e røyken til en bekjent, men de kommer kanskje i div utgaver??

Jeg spurte ikke, jeg var var så skuffa og så sint ogbrukte tiden på å fortelle han det,  og i dag har jeg nesten ikke snakka med han..jeg har vist med all tydelighet at jeg er sur..... vår datter kommer til å bli fulstendig knust når hun får vite dette. Hun er sååå antirøyk, og har så mange ganger uttrykt glede over atvi er en ikke-røyk familie. Og nå har Far har løyet, sveket, putter i seg gift......

Overreagerer jeg når jeg nå føler meg sveket, løyet for, og er rett og slett drittsur på mannen min?? 

Jeg vil forlange å ikke høre eller se noe til dette, dette får han bedrive på båten, jeg vil ikke ha det svineriet hjemme. 

.....overreagerer jeg?.

Er det greit dersom det er sånn e røyk eller hva det heter?? 

Bør datter få vite? Selv om hun blir knust? Eller skal jeg skåne ho?? Hun er jo 11 år. 

Jeg er så barnslig og sur no at jeg lissom vil fryde meg over hans smerte når han ser hvor knust datteren vår blir......haha, din dritt, der kan du se hvor du sårer datteren din....

Samtidig vil jeg jo skåne datteren.

Men pokker, han har smugrøyka ombord i over 6 år........jeg er si sint, sur, skuffa og vonbråten......

Hvordan hadde DU reagert?.? Og synes du jeg overreagerer?.????

 

Anonymkode: f4936...1cf

Ta det med roooooo. Pust! Det går bra! Jeg hadde aldri i livet sagt noe til datter. Det er unødvendig og rett og slett ondskapsfullt syns jeg. Men , jeg hadde nok blitt sur jeg også. Ikke fordi han røyker, men fordi han ikke turte å si det rett ut. Men skjønner kanskje at han holdt det skjult. Virker som du har et enormt temperament! Hehe ❤🌼 Jeg hadde sagt til mannen at du er skuffet over at han holdt det skjult. Vær sur noen timer/ dager, og så gett over it. 

Anonymkode: 71fb1...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om å overreagere. Hva med å heller stilemle deg selv spørsmålet: Hva er et som gjør at min mann ikke tør å snakke med meg? Hva er det som gjør at vi kommuniserer så dårlig at dette har vært en hemmelighet i så mange år?

Slutt å bruk datteren din som en brikke på denne måten og serriøst skaff henne hjelp. Dersom dette er noe som kommer til å knuse henne er det jo noe feil. 

Anonymkode: 60e85...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært gift med deg hadde jeg nok holdt et og annet skjult jeg og...

Tenk litt over HVORFOR mannen din følte behov for å holde røykingen skjult for deg. Herregud, skulle tro han hadde misbrukt barn eller drept noen slik du reagerer...

Anonymkode: d0729...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakker om å overreagere. Hva med å heller stilemle deg selv spørsmålet: Hva er et som gjør at min mann ikke tør å snakke med meg? Hva er det som gjør at vi kommuniserer så dårlig at dette har vært en hemmelighet i så mange år?

Slutt å bruk datteren din som en brikke på denne måten og serriøst skaff henne hjelp. Dersom dette er noe som kommer til å knuse henne er det jo noe feil. 

Anonymkode: 60e85...b59

Ja men jeg fvet ikke hvordan hun har blitt sånn. For når vi slutta har vi ikke snakka om røyk. Ikke noe særlig. Det har lissom aldrig vert tema, ingen omtrent i vår krets røyka. Men hun går jo påbskole, khenner det med røyk, kreft....og sammenheng. Og hun er 11 år og har kjent 2 som røyka, morfar og farfar, begge får kreft, henholdsvis nyrekreft og tykktarmskreft, begge røyker. Farfar dør, mirfar overlever, så vidt. .........

Så ha, det vil knuse henne.....

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært gift med deg hadde jeg nok holdt et og annet skjult jeg og...

Tenk litt over HVORFOR mannen din følte behov for å holde røykingen skjult for deg. Herregud, skulle tro han hadde misbrukt barn eller drept noen slik du reagerer...

Anonymkode: d0729...e39

Seriøst?.?.?????.

Er jeg så ille?????

Anonymkode: f4936...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men jeg fvet ikke hvordan hun har blitt sånn. For når vi slutta har vi ikke snakka om røyk. Ikke noe særlig. Det har lissom aldrig vert tema, ingen omtrent i vår krets røyka. Men hun går jo påbskole, khenner det med røyk, kreft....og sammenheng. Og hun er 11 år og har kjent 2 som røyka, morfar og farfar, begge får kreft, henholdsvis nyrekreft og tykktarmskreft, begge røyker. Farfar dør, mirfar overlever, så vidt. .........

Så ha, det vil knuse henne.....

Anonymkode: f4936...1cf

Det er tydelig at hun har følelser hun trenger å bearbeide. Alt kreftstyret rundt henne har tydeligvis gitt et eller annet form for traume. Snakk med helsesøster før dette blir noe som styrer livet hennes. 😢 må være helt forferdelig å ha det slik. 

Gutten til en venninne av meg hadde panikk for at folk eller han skulle på sykehus. Viste seg at han forbandt det med at da skulle man dø. På grunn nære som hadde dratt dit også død. Tok litt tid, men de fikk hjulpet han til å forstå at det ikke var slik.

Anonymkode: 60e85...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Innvolvere i bestefars kreft......?? 

Skal man ikke snakke om kreft med barn??

Vi var faktisk på sykehuset til samtale og hun fikk bok med kreftlegen..... 

Anonymkode: f4936...1cf

Selvfølgelig skal man snakke med barn om kreft når det rammer i familien,  men å koble det til røyken på den måten er ikke så greit. For da gjør du henne jo kjemperedd nå når hun oppdager at folk faktisk røyker rundt henne? Det er jo helt unødvendig å gi henne den redselen. Jeg skjønner at du er skuffet, men jeg synes virkelig du overreagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?.?.?????.

Er jeg så ille?????

Anonymkode: f4936...1cf

Sånn som du fremstår her, så ja. 

Jeg skjønner at du er skuffet over å bli løyet til, men jeg syns også at du må tenke over hvorfor mannen din føler at han ikke kan være ærlig ovenfor deg. 

Og du drar jo ikke datteren inn i deres konflikter! Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger datteren din å få vite at faren smugrøker???? Hun har vel ingenting med hva han gjør og ikke gjør?

Anonymkode: a5af8...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lille venn, mamma må fortelle deg noe. Du vet pappa? Han har jo sagt at han ikke røyker. Men nå har det seg sånn at han har løyet til oss i alle disse årene. Jeg vil bare at du skal vite det." Herre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit av han å røyke i smug.. Men hvis det bare er vanlig røyk så ser jeg ikke problemet?? Værre om det hadde vært hasj... ;) 

La det gå... 

Anonymkode: a5945...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

For 11 år siden stumpet vi røyken. Etter 20 år. Det var tøft. Vi sprakk flere ganger begge to. Men, så kom  datteren vår til verden og vi greide det. Kun 1 vennepar og 1 bestefar røyker. Så vi er så og så aldrig i miljø hvor det røykes. Venneparet og bestefark røyker ikke i vårt åsyn pga vår datter. Hun har i praksis ingen rundt seg som røyker. 

Vår datter er voldsomt antirøyk. Forde farfar røykte og døde av kreft. Hun husker han nesten ikke, men hun vet det jo.  Bestefaren fikk også kreft. Bare 1 år etter farfar døde av kreft.....Han slutta og så sprakk han og smugrøykte lenge. Datteren vår ble fryktelig lei segnår det kom for en dag og bestefar måtte innrømme overfor henne at han røykte.. Forde bestefar hadde løyet å sagt han hadde sluttet. Og forde han er så dum å røyke når hav vet hvor farlig det er. Han som så vidt overlevde kreft. 

Vel, her har jeg gått rundt å lykkelig trodd vi var røykfrie. Og jeg var lykkelig forde min mann ikke begynte med snus eller sånt. 

Min mann jobber på båt .og er borte i omlag 5 uker og hjemme 5 uker. 

I natt kom han frem med en liten "dings". Satte den på bordet og lurte på om jeg hviste hva det var. Jeg sa jeg ante ikke. Da kommer det frem at det er noe man bruker som, eller i steden for røyk. Han innrømmet at han i minst 6 år har røykt ombord. Men slutta  når han kom hjem. Jeg er temmelig sikker på at han ikke har røkt mens han har vert hjemme, og jeg kjenner det lukte ekstremt av bestefaren (min far) som røyker selv om han gjør det i sjul. 

Jeg ble så sint. Sint forde han etter over 3 år som heilt røykfri sprakk.....hvorfor i he....... ??? Hvor stupid er det å begynne på igjen???

Og så sjule det for meg....hav viste hvor sur jeg var på min egen far som gjorde det. Og han vet hvor skuffa og knust vår datter ble når hun fikk vite om bestefar sin smugrøyking og han måtte legge korta på bordet. 

Grunnen til at han fortalte meg dette i natt var at noe var ødelagt på den dingsen som han røyker og han har måttet bestille noen deler. De kommer i posten og han vet jeg ville oppdage det og reagere. 

Nå kom det ikke frem hva det egentlig var for dings, det var en liten firkanta sak...aner ikke om det er nikotin, eller ikke. E røyk? Vet ikke. Ligner ikke på e røyken til en bekjent, men de kommer kanskje i div utgaver??

Jeg spurte ikke, jeg var var så skuffa og så sint ogbrukte tiden på å fortelle han det,  og i dag har jeg nesten ikke snakka med han..jeg har vist med all tydelighet at jeg er sur..... vår datter kommer til å bli fulstendig knust når hun får vite dette. Hun er sååå antirøyk, og har så mange ganger uttrykt glede over atvi er en ikke-røyk familie. Og nå har Far har løyet, sveket, putter i seg gift......

Overreagerer jeg når jeg nå føler meg sveket, løyet for, og er rett og slett drittsur på mannen min?? 

Jeg vil forlange å ikke høre eller se noe til dette, dette får han bedrive på båten, jeg vil ikke ha det svineriet hjemme. 

.....overreagerer jeg?.

Er det greit dersom det er sånn e røyk eller hva det heter?? 

Bør datter få vite? Selv om hun blir knust? Eller skal jeg skåne ho?? Hun er jo 11 år. 

Jeg er så barnslig og sur no at jeg lissom vil fryde meg over hans smerte når han ser hvor knust datteren vår blir......haha, din dritt, der kan du se hvor du sårer datteren din....

Samtidig vil jeg jo skåne datteren.

Men pokker, han har smugrøyka ombord i over 6 år........jeg er si sint, sur, skuffa og vonbråten......

Hvordan hadde DU reagert?.? Og synes du jeg overreagerer?.????

 

Anonymkode: f4936...1cf

Du er jo ikke riktig vel bevart! Tankegangen din er jo skadelig for datteren din! I alle dager :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...