Gå til innhold

Er det vanlig at lærere jobber i andre bydeler enn de selv bor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er lærer i Bergen, og her er det i alle fall vanskelig å få jobb. Dermed må man, i alle fall de første årene, ta den jobben man får. Da blir det gjerne litt reisevei. 

Ellers er det mange fordeler med å ikke bo og jobbe i samme skolekrets. Slipper å møte foreldre på butikken, osv. 

Anonymkode: 33afd...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de jobber der de får jobb, er ikke bare å velge og vrake.

Anonymkode: 07aef...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig. På bygda jobber lærerne både 5 og 6 mil unna.

Anonymkode: 562b3...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er lærer i Bergen, og her er det i alle fall vanskelig å få jobb. Dermed må man, i alle fall de første årene, ta den jobben man får. Da blir det gjerne litt reisevei. 

Ellers er det mange fordeler med å ikke bo og jobbe i samme skolekrets. Slipper å møte foreldre på butikken, osv. 

Anonymkode: 33afd...67d

Ja uff stakkars deg om du må hilse på noen foreldre uten å få betalt for det! De 5 sekundene får du aldri tilbake..

Anonymkode: 9b5a0...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja uff stakkars deg om du må hilse på noen foreldre uten å få betalt for det! De 5 sekundene får du aldri tilbake..

Anonymkode: 9b5a0...1f0

Du er jo fantastisk lite oppegående. Klarer du å se for deg at det ikke er så kjekt for en lærer å handle øl, kondomer og Paracet (satt på spissen!) på nærbutikken,  mens "lille-per" i 8. Klasse moren hans står bak i kassekøen? Dette har ingenting med å si hei og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja uff stakkars deg om du må hilse på noen foreldre uten å få betalt for det! De 5 sekundene får du aldri tilbake..

Anonymkode: 9b5a0...1f0

Tror ikke det er penger det er snakk om altså. Hørt om privatliv? 

Anonymkode: c4298...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja uff stakkars deg om du må hilse på noen foreldre uten å få betalt for det! De 5 sekundene får du aldri tilbake..

Anonymkode: 9b5a0...1f0

Ha ha, du er ikke lærer, du? Jeg hilser så gjerne på både foreldre og elever. Dessverre er det overraskende mange som ikke forstår at det passer dårlig å ta utviklingssamtalen i kassakøen, når jeg står der med to trøtte barnehagebarn. 

Det er heller ikke uproblematisk å skulle forholde seg til vurdering, mobbesaker, og annet der naboer, fotballtreneren og barnas venner er involvert. 

Anonymkode: 33afd...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig så varierer det nok blant lærere om de bor og jobber i samme bydel, akkurat som det gjør med andre yrkesgrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Superme skrev:

Du er jo fantastisk lite oppegående. Klarer du å se for deg at det ikke er så kjekt for en lærer å handle øl, kondomer og Paracet (satt på spissen!) på nærbutikken,  mens "lille-per" i 8. Klasse moren hans står bak i kassekøen? Dette har ingenting med å si hei og gjøre.

Øl og paracet er da helt vanlig å kjøpe så nei jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 9b5a0...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Øl og paracet er da helt vanlig å kjøpe så nei jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 9b5a0...1f0

Nei, men det blir fort en snakkis blant både elever og foreldre. Samme som om man går fra hjemmet litt småbrisen på vei til bussen og treffer elever og foreldre ute på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten "hendelse" her i nabolaget nå i kveld som kan være med på å forklare litt av den ikke opphold deg i det området der du har ansvar for andres barn. Guttungen min skulle sove over hos ei venninne, men fikk ikke sove grunnet en fest rett i nærheten. Jeg gikk for å hente han og på veien hjem (100m) så møtte vi noen av festdeltakerne, hvor sønnen min uttaler : hvorfor er han lærern der med på fest så jeg ikke får sove !? Så man skal tenke på ryktet sitt, ikke bare blandet voksne men også hva barna tenker

Anonymkode: 41439...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...