Gå til innhold

Vokser man noe fra man er 18 år og oppover?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller er det normalt at de klær som en bruker som 18 åringen, skal man også kunne bruke som 23+ ? Gjorde dere det?

Anonymkode: 39083...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det forutsetter at du ikke vokser i bredda 😜😂 

Noen gutter kan vokse litt mellom 18-20 år, mens de fleste jenter er ferdig utvokst... 

Anonymkode: c983c...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo 😂 men hva er normalt? Er vel alltids noe man vokser i bredda, som regel?

Anonymkode: 39083...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vokst i høyden siden jeg var 12! Men da var keg sikkert 45 kg og 175 høy, så det sier seg jo selv at de klærne ikke passet når ieg var 23. Jeg fikk pupper og lår og la på meg litt. Det er jo ikke bare høyden som avgjør om noe passer!

Anonymkode: 42908...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde sluttet å vokse som ca 15-årig. Da hun var 19 sluttet hun på noe medisin hun hadde tatt i mange år. Da vokste hun plutselig et par cm til. Men de fleste jenter er vel utvokst i høyden når de er 18. Formene kommer ofte etterhvert så jeg tror ikke jeg kjenner mange som kan passe tettsittende klær 5-7 år etterpå. Selv har jeg noen t-skjorter jeg fikk som tenåring som jeg stadig bruker å sove i i blant. Men de er jo ganske løsthengende i utgangspunktet. Jeg har passert 40.

Anonymkode: 8cea9...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter slutter som regel å vokse i høyden ca når de får mensen. 

Etter det vokser man bare i bredden...

Anonymkode: 0307f...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene vokser mest det året de får skjeggevekst og kommer i stemmeskiftet, da kan de vokste flere cm hver eneste måned i et års tid. Så stagnerer det, men de kan fremdeles vokse litt til. De fleste gutter har det store hoppet i høyden i løpet av ungdomsskolen, men de kan vokse litt helt til de er 18-19 år.

Jenter flest har et hopp i høyden før de får mensen, så kommer mensen og de fortsetter vokse i høyden i snitt et års tid til. Så stagnerer de. Men de kan også voksne noen cm til etter det. Jenter flest får vel i dag mensen en gang mellom 12 og 14 år, og vokser da et drøyt år til før de er omtrent ferdig utvokst.

Jeg har ikke vokst i høyden siden jeg var 15, men da var jeg jo mager som en lyktestolpe. Det har heldigvis kommet på litt pupper og former etter det.

Anonymkode: e5bb5...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke regler hugget i stein. Jeg fikk mensen da jeg var 10. Var utvokst da jeg var 16.

Da vi startet på videregående var jentene og guttene like høye. Siste året rakte alle guttene bortsett fra to langt over oss.

Det er veldig mange variabler.

Anonymkode: 8cea9...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste til jeg var ca 24. Da jeg var 18 var jeg 162. Da jeg var 20 var jeg 165. Var ferdig utvokst da jeg var 24 og endte på 168.

Så jeg vokste faktisk 6 cm etter jeg var fylt 18.

Jeg var alltid minst på mitt alderstrinn på skolen og husker da vi målte oss hos helsesøster før start på ungdomsskole - da viste vekten 32 kg og jeg var 142 cm.

 

Anonymkode: 3c850...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste 2 cm etter fylte 18 år (la meg ikke ut i bredden før jeg nærmet meg 30). 25 cm etter at jeg fikk mensen som 12-åring. De fleste jentene i omgangskretsen sluttet imidlertid å vokse i løpet av vgs.

Anonymkode: e5c87...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. mai 2017 den 20.04, Anonym bruker skrev:

Eller er det normalt at de klær som en bruker som 18 åringen, skal man også kunne bruke som 23+ ? Gjorde dere det?

Anonymkode: 39083...a34

Gutter kan endre seg veldig mye fra 18 til 25.

Selv vokste jeg (litt) i tenåra fram til jeg nesten var 20, men det var jo snakk om maks 1-2 cm i året den siste tida. Ikke akkurat som da vi vokste ut av tøyet.

Anonymkode: 1180c...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...