Gå til innhold

Venninne som lærer for barnet mitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn som begynner på skola til høsten, og har fått vite at ei venninne av meg blir læreren  hans. Vet at hun er fantastisk flink , og hun er også en flott person. Har ikke kjent henne så lenge, men er redd for at vennskapet blir litt rart av at hun er læreren hans. Noen som har hatt det slik? Gikk det greit? 

Anonymkode: 33391...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det slik😊 

Ikke noe problem, hun er ikke kontaktlærer, men har flere timer i uka .

min datter går i første klasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det går helt fint så lenge alt går greit. Hvis han trives, lærer og oppfører seg, er det en ekstra trygghet. Hvis han er urolig, har lærevansker, eller ofte kommer i konflikter, kan det bli komplisert. Hun kan jo ikke hensynta ham spesielt selv om dere er venner, og det kan bli vanskelig hvis hun som lærer må snakke med deg om det som ikke fungerer. Siden hun har valgt å jobbe i nærområdet sitt, kan du sikkert regne med at hun har tenkt igjennom dette, og klarer å skille mellom sin profesjonelle og sin private side. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det stort sett går veldig greit. Jeg jobber på en lokal skole og er vant til dette, så lenge begge parter holder hattene separert så går det nok bra☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna mine har man beste venninne på skolen. Ikke mye valg her vi bor. I starten var det litt rart for dem siden de er vokst opp med henne omtrent som en nær tante. Men da de skjønte spillereglene gikk det greit. Det har vært enkelte problematiske ting å snakke om men da har hun  vært veldig profesjonell og korrekt. Det har gått bra.

Anonymkode: 17e8b...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...