Gå til innhold

Noen som har vært i Krakow?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal dit i løpet av sommeren. Vil gjerne ha tips om hoteller og opplevelser. Og hvor er det billigst å bestille? Finner mye på nett, men det er så MYE, så trenger hjelp til å sortere litt :)

Anonymkode: 9fd6a...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig fin by, var så koselig by, de hadde en skikkelig polsk restaurant som de solgte øl i 1 liters glass 

Dere må ivertfa sitte i de hestevognene 

Anonymkode: 17557...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flere uker i Polen, og flere ganger. Tre ganger i Krakow.

Sjekk ut begge bydelene. Kazimiers er vakker, historisk og kulturell.

Skal du klikke på nattklubb? (byens hotteste, men mye dop der) Prozac.

Og husk på - både taxisjåfører og ute-restauranter rundlurer deg gjerne for penger. 

For guds skyld hold deg unna HOME hotel.. Kan ikke begynne å beskrive hvor jævlig den opplevelsen var. Og da snakker jeg ikke om mat, senger eller slike ting. Men korrupte ansatte som ødela hele ferien min.

Jeg liker Krakow fordi det er en veldig enkel by. Hjemmekoselig, oversiktlig og greit. Får ikke følelse av storby og det er lett å finne fram. Warsawa var såå nedtur etter jeg var i Krakow. 

Gruvene skal visst være vakre, men jeg var aldri der selv.  Mitt beste tips er å gå pittelitt ut av kjernen og vandre på kveldstid. Jeg gjorde dette i jula når det var mørkt ute. Tror jeg ruslet 40 minutter og endte opp i Kazimiers. Innen da hadde jeg gått fordi vakre, enorme hus(slott) med store juletrær, store hager og og gatelys som glitret i mørket. Veldig majestetisk.   Den beste opplevelsen får man til fots, når man kommer seg unna sørpa.. 
 

Anonymkode: ddf62...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig fin by, var så koselig by, de hadde en skikkelig polsk restaurant som de solgte øl i 1 liters glass 

Dere må ivertfa sitte i de hestevognene 

Anonymkode: 17557...832

Og hestevognene ville jeg ikke anbefalt. Mange hester blir utslitt og syke av det arbeidet.

Anonymkode: ddf62...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...