Gå til innhold

Andre med barn som ikke er så populære?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min er ikke av de mest populære. Ikke at hun sliter med å få venner, men hun er ikke den som får dørene rent ned fordi andre vil være med henne. Hun henger liksom med som en slags ekstraperson, og hun kjenner litt på det å være på utsiden, selv om hun egentlig ikke er det. Jeg er litt fortvilet på hennes vegne, men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre.. Vi planlegger ofte koselige ting med vennene hennes, inviterer dem hjem til oss eller til ulike aktiviteter, men når ting ikke er voksenstyrt er det verre. Hun og vennene er på vei inn i tenårene, og jeg er bekymret hvis dette vedvarer. Har noen erfaringer med dette? Kan man snu noe slikt? Jeg er redd hun er ensom, og dette er sårt for henne å snakke om.

Anonymkode: b4b79...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter har litt av det samme. Løsningen her ble å støtte opp om noen andre fritidsaktiviteter hvor hun traff andre jenter og også et par som er blitt skikkelige venninner. Det gir henne flere ben å stå på sosialt og det har gitt henne selvtillit til å stå mere opp for seg selv og være mer fornøyd med seg selv også når hun er sammen med klassens jenter. Det virker som hun blir mer akseptert for den hun er der nå.

Anonymkode: fc176...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg har populære barn. Om du hadde tatt kontakt med meg og spurt om ikke vi kunne hjelpe din jente litt med å få innpass i gjengen, hadde jeg syntes det var kjempefint! Om et år kan situasjonen være snudd, og det er vi som trenger hjelp. 

Anonymkode: 741d6...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt motsatt. Gutten min er en av de mange vil være med. Men vi bor slik at det må gjøres avtaler hvis han skal møte andre på fritiden. De går i 1. trinn, så vi voksne som avtaler besøk. Problemet er at de andre bor i boligfelt, så gutten min blir glemt. Han har relativt ofte besøk her, men ingen som ber tilbake. Tror det er lettere for folk å ha vennene de bare kan sende hjem når som helst på besøk. 

Så her gleder vi oss til barna er store nok til å gjøre avtaler selv. Jeg hadde blitt kjempeglad hvis du hadde kontaktet meg og fortalt om situasjonen deres. Jenta di skulle fått komme på besøk når som helst! Og jeg ville ha oppmuntret barnet mitt til å ta kontakt. 

Anonymkode: 928eb...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å finne interesser hvor vennekretsen utvides eller bli med på de andre i klassen sine interesser(forutsatt at dette er ting som fenger jenta di)

Ellers mener jeg at vi alle må finne egenverdi, uansett om vi er populære eller ei. I skoletiden kan de som er mest populære lett få veldig høy staus, ofte er det vanskelig å si hvorfor det sosiale hierarkiet er slik det er.

Jeg skjønner at det er vondt å føle seg som 5 hjul på vogna, men kanskje det går an å oppsøke noen av de som ikke er mest "i vinden"

Når jeg ser tilbake på gamleklassen min fra barneskolen, så er det mange av de som var litt lengre nede på popularitetsskalaen som er de mest spennende personene i dag. Ingen er tjent med å nå sitt sosiale høydepunkt i 5 klasse for å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...