Gå til innhold

Lang syklus, når gå til lege?


lillevenn17

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lange sykluser etter pilleslutt. Pr. nå på dag 49 og kjenner ingen tegn til TR. 

Noen andre som har/har hatt lange sykluser som vil dele sine erfaringer? Hvor lang må syklusen være før man kontakter lege? 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er det siden du sluttet  med p-piller? Det kan ta lang tid før syklusen blir helt stabil. Har du spurt fastlegen?

Jeg har lange og uregelmessige sykluser. Ofte 42+ dager. Normale hormonnivåer og eggstokker, blir lett gravid. 

Anonymkode: e8637...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge er det siden du sluttet  med p-piller? Det kan ta lang tid før syklusen blir helt stabil. Har du spurt fastlegen?

Jeg har lange og uregelmessige sykluser. Ofte 42+ dager. Normale hormonnivåer og eggstokker, blir lett gravid. 

Anonymkode: e8637...6a7

5mnd siden. Hatt mensen 2 ganger siden 24 januar. Har time til lege på dag 59, men vet liksom ikke helt hva jeg skal si.

Skal jeg spør om noen blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttrykte et ønske om henvisning til gyn pga svært lange sykluser. Han sendte dette med en gang.

Anonymkode: 899cf...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg uttrykte et ønske om henvisning til gyn pga svært lange sykluser. Han sendte dette med en gang.

Anonymkode: 899cf...932

Hvor lenge hadde du gått da før du gikk til legen? Og hvor lange sykluser hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du ikke har hatt lange sykluser før du begynte på pillen siden du nå reagerer. Har du vært gravid før? Ønsker du å bli det nå? I så fall ville jeg snakket med fastlegen, ja.

MEN, trenger det egentlig være noe problem med lange sykluser da? Jeg tenker at dess lenger, dess bedre!

Anonymkode: e5cd7...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, lillevenn17 skrev:

Hvor lenge hadde du gått da før du gikk til legen? Og hvor lange sykluser hadde du?

1 år siden pilleslutt. Sykluser opp mot 65-70 dager

Anonymkode: 899cf...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg 3år og få normal syklus etter p-sprøyte slutt. Gyn ville regulere det med minipiller når det ikke hadde gått seg til innen 1år, men jeg orket ikke tanken på mer hormoner, så jeg bare ventet det ut. Og har aldri brukt hormoner igjen :) Har fortsatt el på dag 8 , og syklus på 25 dager. Bedre en hva det var de første 3årene. 

Anonymkode: ad543...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lange og uregelmessige sykluser, mellom 30 og 70 dager. Var vanskelig å bli gravid, da jeg ikke ante når jeg ville få eggløsning. Tok 1,5 år med første og 1 år med nr 2. 

Nå er yngste 1,5 år og jeg har plutselig fått regelmessig syklus, og merker godt når eggløsningen kommer.

Uansett, jeg gikk til lege og fikk henvisning til gyn da vi hadde prøvd på nr to i ett år. Fant ut at jeg var gravid 5 dager etter at jeg var hos gyn. Men det hun rakk å sjekke av meg så det ut til at alt var bra.

Be om henvising nå du :)

Anonymkode: 4053f...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt lange og uregelmessige sykluser, mellom 30 og 70 dager. Var vanskelig å bli gravid, da jeg ikke ante når jeg ville få eggløsning. Tok 1,5 år med første og 1 år med nr 2. 

Nå er yngste 1,5 år og jeg har plutselig fått regelmessig syklus, og merker godt når eggløsningen kommer.

Uansett, jeg gikk til lege og fikk henvisning til gyn da vi hadde prøvd på nr to i ett år. Fant ut at jeg var gravid 5 dager etter at jeg var hos gyn. Men det hun rakk å sjekke av meg så det ut til at alt var bra.

Be om henvising nå du :)

Anonymkode: 4053f...c6b

Skal det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen nå og det gikk over all forventning 🙄var egentlig forberedt å måtte kjempe litt. Forklarte at vi var frustrerte over lange sykluser og at det nå var nesten 60 dager fra forrige mens, men at jeg samtidig var klar over at kroppen trenger tid for å stabiliseres. Tok endel hormonblodprøver som jeg får svar på neste uke. Etterpå skal jeg starte på Primolut x3 i 10 dager. Når jeg da får mens teller jeg fra syklus dag 1, og på dag 12-13 (tror jeg) skal jeg ha ultralyd av eggstokkene. På dag 21 ny blodprøve for å sjekke at jeg har hatt eggløsning. Så tar vi det derfra 😍😍

Er så takknemlig for legen min, som så bekymringen vår og tok oss på alvor! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...