Gå til innhold

Ta med egen mat til ungene i dåp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ungene , spesielt den eldste er veldig kresen og sensitiv. H*n kan ikke gå uten mat- da blir det en veldig dårlig dag for oss alle. Rart å ta med en liten matboks med mat?

Anonymkode: eca2f...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke reagert, men det er vel alltids noen som synes det er rart. Jeg ville nok skylt på allergier. ;)

Anonymkode: 93a53...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke rart ! 😊 Det jeg syns er rart, er at du skriver h*n ! 😆

Anonymkode: 1dfe6...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke rart ! 😊 Det jeg syns er rart, er at du skriver h*n ! 😆

Anonymkode: 1dfe6...b10

Enig 😅

Anonymkode: abaf8...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at det var litt sært,men så blir jeg ganske så matt barn barn som er kresen og vanskelig i matveien

Anonymkode: 102b8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre unoen er under 2 år eller har en eller annen alvorlig diagnose synes jeg det er veldig sært og ganske frekt. For i det minste ungene mellom kirken og maten, ikke trekk frem egen matbord under middagen.

 

Anonymkode: e932a...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert som gjest, eller følt meg krenket som vert. Det finnes større problemer i verden... Er bare å si det som det er hvis noen reagerer, kampen mot ditt barns kresenhet mot mat tar man ikke i et selskap -Der skal dere kunne kose dere så godt dere kan :) De som mener noe annet bør finne seg en hobby.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er helt greit å gjøre. Ville sakt fra til foreldrene til dåpsbarnet på forhånd, sendt en SMS og ferdig. Føler det er greit å ha sakt fra liksom?

Anonymkode: 5bda7...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kjørte langveisfra så hadde jeg skjønt det. Bare bra at barna får en matbit før/etter kirken. Men hadde barnet hatt matboksen på bordet under dåpsfesten så hadde jeg begynt å lure. Vi skal ha koldtbord med varme og kalde retter og jeg er sikker på at det finnes noe for alle. Store og små. 

Anonymkode: 5ed62...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntes det er helt greit å gjøre. Ville sakt fra til foreldrene til dåpsbarnet på forhånd, sendt en SMS og ferdig. Føler det er greit å ha sakt fra liksom?

Anonymkode: 5bda7...c9a

Sagt skrives med g.

Anonymkode: 91b90...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt ungen noe å spise i bilen mellom kirken og selskapet, ikke tatt med matboks til bordet. 

Da har ungen litt i magen om det ikke er noe han/hun kan spise i selskapet. 

Anonymkode: 37dec...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tatt med mat i selskapet. Da får h*n (latterlig å anonymisere) spise før og etter selskapet. Å ta med spesialmat til unger er å gjøre de en bjørnetjeneste med mindre det er snakk om allergi. 

Har en nevø som er slik, spiser ikke brød med mindre mamma tar det opp av en pose fra veska. 

Hun kan ta brød fra koldtbordet, legge det i veska si og vips er det spiselig. Sært. 

Anonymkode: 524da...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være kresen for å ikke like feks spekemat og rømmegrøt i dåp altså. Ta med en matboks med mat. At noen skulle reagerer på det er for meg veldig veldig VELDIG rart 

Anonymkode: 1dfe6...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syntes det er helt greit å gjøre. Ville sakt fra til foreldrene til dåpsbarnet på forhånd, sendt en SMS og ferdig. Føler det er greit å ha sakt fra liksom?

Anonymkode: 5bda7...c9a

Wtf ? Hvorfor er det nødvendig å si ifra om dette? Spesielt. På en dåpsdag driter jeg i slike små bagateller 

Anonymkode: 1dfe6...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet, da?

Er han/hun under tre år er det helt ok, hvis ikke blir det veldig sært. Dersom det er snakk om et stort barn med diagnose, eks.innenfor autismespekteret, blir det en annen sak - også helt ok 

Jeg reagerer litt på beskrivelsen "kresen og sensitiv" ... Da har du en jobb å gjøre: Sørg for at barnet spiser det som blir servert, og sørg for at barnet blir mer robust.

Normale barn sulter ikke i hjel frivillig.

Er barnet stort ville jeg satt hardt mot hardt: Spis det som står på menyen, eller bli hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er også ganske kresne, men finner da alltid noe de liker likevel. 

Om det så er skive med smør de vil ha der koldtbordet bugner, så er det greit. 

Hadde ikke tatt med noe eget, bortsett fra f ex en skive i bilen før eller etter kirken. 

Anonymkode: 92163...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemet med å ta med seg mat.. Og at noen hadde følt seg krenket? Det var dagens! 😂

 

Anonymkode: cbf35...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også kresne barn har godt av å forholde seg til maten som serveres. Ser ikke noe galt i å gi barnet mat i bilen, men synes det kan sitte ved bordet og få den maten som serveres i selskapet på fatet sitt. Mest for barnets egen del, slik at det får øvet seg på å være normal gjest og ikke lære seg å trenge spesialbehandling unødvendig. 

Som vert hadde jeg ikke blitt fornærmet over matpakke ved bordet, men som forelder ville jeg benyttet muligheten til å øve på å klare seg adekvat i selskap der mat serveres. Barnet trenger ikke spise mye av maten på fatet sitt, men jeg ville forberedt det på at det må sitte ved bordet og smake på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far er gift med ei annen dame og sammen har de to barn. Da vi giftet oss for 6 år siden var broren min 13 år. De gikk fra middagsbordet for  gå på butikken og kjøpe baguett......... DET er sært! Om ungen din er liten så er det vel ok.

Anonymkode: 53085...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et kresent barn og pleier å ha «nødmat» i veska. Ferdig smurte knekkebrød. Men jeg ville aldri latt barnet sitte med matboks under middagen. Ville latt barnet forsyne seg og smake på det som blir servert. Så kunne det evnt fått knekkebrødet når middagen var over, før kake. Jeg ville ikke nevnt knekkebrødet før middagen var over.

Anonymkode: 9931e...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre barnet er under tre år eller har en diagnose er dette en ypperlig anledning til å lære vanlig folkeskikk. Kanskje lurt å gi en banan mellom kirken og festen, men ellers må barnet lære at det er dette som serveres, og slik er det. "Kresen og sensitiv", herrejesus.

Anonymkode: 6ace4...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...