Gå til innhold

Vil så gjerne begynne å bruke dekkende foundation, men føler alltid at jeg ser ut som en klovn med sminke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klarer alltid å fremheve problemområdene mine... Har masse kvisearr som jeg vil skjule. Har noen søkk i huden på grunn av dype arr. Har fått en del fine linjer i en alder av 27 år og har myserynker rundt øynene. Jeg er alltid dødsliten så jeg har skikkelige mørker ringer rundt øynene. Har ofte en del tørr hud, og kviser som flasser, til tross for mange gode kremer. 

Hvordan lære meg å påføre foundation skikkelig, uten å se ut som en klovn?

Anonymkode: 180ed...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp pore filler fra Nyx, og bruk CC krem over! Avslutt med litt matt pudder. Invester i en god concealer under øynene, feks YSL sin. Det dekker uten at det synes veldig😊 

Anonymkode: 32926...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsler primer, den dekker alle mine porer! Bruker en fra Garnier nå. Og så bb-cream fra samme merke. Synes det blir for tjukt og maske-aktig med full foundation nå etter at jeg ble vant til bb-cream (brukte det mye før)

Anonymkode: c7046...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp pore filler fra Nyx, og bruk CC krem over! Avslutt med litt matt pudder. Invester i en god concealer under øynene, feks YSL sin. Det dekker uten at det synes veldig😊 

Anonymkode: 32926...4d0

Er pore filler det samme som primer?

Anonymkode: 3fb85...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er pore filler det samme som primer?

Anonymkode: 3fb85...609

Ja, det er det. Men testet mange-denne er god på pris, varer lenge og dekker best ujevnheter synes jeg.

Anonymkode: 32926...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske lik hud, er 29 år.

Bruker bare minerals matte. Det er en mineralfoundation som er et pudder. Syns det er mye enklere å få til pent enn foundation man smører på. Denne smelter inn i huden, jeg påfører med en stor børste. Hender jeg bruker nyx pore filler under som primer men stort sett bruker jeg bare foundation. Tar på ekstra i problemområder for god dekkevne. Anbefaler å ta en tur i parfymeri eller noe for å få hjelp til rett farge. En boks holder i nesten et år og jeg bruker sminke nesten hver dag.

Anonymkode: 8a294...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig.

1. Ha en god fundation. Jeg bruker MAC. Flaske med flytende fundation. Jeg lette og lette helt til jeg kom over denne. Dekker godt, ser naturlig ut. Koster rundt 250,- Amazing. Ikke kjøp billig drit.

2. Ha fuktig hud. Smør ansiktskrem på huden når du legger deg eller en liten stund før du legger sminke. Da ser fundation veldig mye mer naturlig ut.
 

Anonymkode: 08946...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-5-26 den 20.44, Anonym bruker skrev:

Kjøp pore filler fra Nyx, og bruk CC krem over! Avslutt med litt matt pudder. Invester i en god concealer under øynene, feks YSL sin. Det dekker uten at det synes veldig😊 

Anonymkode: 32926...4d0

Ikke bruk penger på YSL. Den er mye dårligere enn f.eks. Fit Me Concealer fra Maybelline og koster fem ganger så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...