Gå til innhold

Dusjer kun i helgene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Orker ikke dusje annet enn i helgen, vasker meg med klut ellers. Jeg lukter jo ikke.

Flere som meg?

Anonymkode: c621b...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg oppdaget tørrshampo dusjes det 1-2 ganger i uka. Dusj har allrid vært et ork.

Anonymkode: 146da...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne er vel litt utslitt nå? 

Anonymkode: 3e412...275

Hva mener du? Du ser jo det er flere av oss.

Huden og håret er supert og ingen har klaget til nå. Bruker jo deo og parfyme.

Anonymkode: c621b...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag. Klar over at det er litt i overkant, men føler meg ikke vel hvis jeg dropper det. Skifter også alle klær hver eneste dag, fra topp til tå. Unntaket er jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marriet skrev:

Jeg dusjer hver dag. Klar over at det er litt i overkant, men føler meg ikke vel hvis jeg dropper det. Skifter også alle klær hver eneste dag, fra topp til tå. Unntaket er jeans.

Og ullgensere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Du ser jo det er flere av oss.

Huden og håret er supert og ingen har klaget til nå. Bruker jo deo og parfyme.

Anonymkode: c621b...11b

Om du bruker parfyme daglig så lukter du ganske så emment etter en uke, altså. Gammel parfymelukt som er lagt lag på lag gir en egen lukt.

Jeg er ikke av de som sier man må dusje hver dag, men når du bruker parfyme daglig så bør du i det minste dusje et par ganger i uken også. Alternativt kan du slutte å bruke parfyme til daglig, mange allergikere og andre som vil bli glad for det.

Anonymkode: bb0ae...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du bruker parfyme daglig så lukter du ganske så emment etter en uke, altså. Gammel parfymelukt som er lagt lag på lag gir en egen lukt.

Jeg er ikke av de som sier man må dusje hver dag, men når du bruker parfyme daglig så bør du i det minste dusje et par ganger i uken også. Alternativt kan du slutte å bruke parfyme til daglig, mange allergikere og andre som vil bli glad for det.

Anonymkode: bb0ae...15a

Bruker jo ikke mye da, bare en liten dæsj

Anonymkode: c621b...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bruker jo ikke mye da, bare en liten dæsj

Anonymkode: c621b...11b

Blir emmen lukt av det uansett.

Anonymkode: bb0ae...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Orker ikke dusje annet enn i helgen, vasker meg med klut ellers. Jeg lukter jo ikke.

Flere som meg?

Anonymkode: c621b...11b

5 dager uten å  dusje....æsj sier jeg bare :kvalm:

 Urenslig i mine øyne, med klutvask flytter man jo bare dritten rundt

Anonymkode: 38801...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok noen kolleger som er som deg. Jeg syns noen lukter litt hårlukt og holder derfor avstand nok til å ikke kjenne det.håret er i tillegg fett. Noen synes selv ikke det er så gale, men andre kan reagere. Hadde aldri falt meg inn å kommentere noe sånn på en kollega. Min egen far får derimot høre det når han lukter hår. Det handler om folkeskikk. Ditt valg å lukte og se ustelt ut, mitt valg at jeg bevisst aldri sitter i nærheten på møter, i lunsj osv. 

Gjør hva du vil. Selv synes jeg det er ekkelt når folk er synlig skitne eller lukter. For det gjør det, den som ikke dusjer merker det nok ikke selv, men alke som dusjer 3-7 ganger i uken merker det. Kanskje du syns det er ubehagelig at jeg lukter såpe og sjampo hver dag. 

Vond lykt som blir kamuflert er det ekleste. Røyk, svette, hår, matos... fysj. Jeg tenker normal hygiene er dusj 3-4 ganger i uka for voksne, oftere under mens. Selv dusjer jeg hver dag, på tross av at jeg ikke er glad i å dusje. 

Dusj blir et hverdagsstell. Det er mye her i livet jeg gjør uten at det er gøy eller nytes. Vedlikehold. Pusse tenner, dusje, oppvaskmaskin, støvsuge... det er mye kjedelig som må til for å holde en normal hygiene for kropp, hus og omgivelser i 2017. 

Anonymkode: c1a52...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendig da! Pusser tenner og skifter truse og vasker med klut. Burde jammen holde, annet er jåleri.

Anonymkode: c621b...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke nødvendig da! Pusser tenner og skifter truse og vasker med klut. Burde jammen holde, annet er jåleri.

Anonymkode: c621b...11b

Er det jåleri å ikke være en gris?

Anonymkode: 38801...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare for dumt. Dette temaet er jo oppe jevnlig, men her blir det veldig åpenlyst at du troller.

Klutvasken er jo en klassiker her på dib!

Anonymkode: 335f8...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom å dusje hver dag og annenhver dag. Hver dag under mensen og to ganger om dagen på de verste dagene. En sjelden gang kan jeg gå to dager etter hverandre uten å dusje, men da er jeg bare hjemme og føler meg skikkelig ekkel! Ja, til dusj minst annenhver dag!

Om klutevask er bra nok? De syntes i hvert fall det før dusjens tid. Jeg kunne aldri tenke meg å gå tilbake dit. Det tar ikke noe lengre tid med en kjapp dusj som gjør deg renere enn en vask med klut.

Anonymkode: 8348f...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klutvasker jo folk på sykehuset, så så ille kan det vel ikke være?

Anonymkode: c621b...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg dusjer 2-3 ganger om dagen, avhengig av årstid :) Skjønner ikke hvordan noen kan mene det er et ork!

Anonymkode: 7f0b1...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De klutvasker jo folk på sykehuset, så så ille kan det vel ikke være?

Anonymkode: c621b...11b

Riktig. Klutvasken er bedre enn sitt rykte!

Men man føler seg jo mer oppfrisket av dusj. Og får rent hår.

Anonymkode: 6a03b...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, grunnen til at man får sengebad og vaskes med klut på sykehuset er pga helsetilstand. Er man nyoperert eller veldig syk er ikke dusj noe godt alternativ. Da er klutvask en nødløsning. Ellers dusjer man på sykehuset også. Hilsen sykepleier.

Anonymkode: b6d7c...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner lukta bare av å lese overskriften.spy.tenker det mangler noe grunnleggende i barne oppdragelsen når folk får sånne vaner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste personer går det helt fint å gå fem dager uten å dusje. Vask med klut og såpe er effektivt, det. Hvis man såper ordentlig inn under armene samt tørker over resten av kroppen, så kommer man neppe til å lukte svette. Skrittet ville jeg skylt i rennende vann en gang om dagen. Mulig det også fungerer med klut, men den kluten hadde jeg syntes var ekkel etterpå!

Selv dusjer jeg nesten hver dag, men det er fordi jeg elsker det. 

Anonymkode: 3ae00...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du lukter. Du lukter skittent hår og svette. 

Hårlukt er det verste jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tante grusom master of law skrev:

Jo du lukter. Du lukter skittent hår og svette. 

Hårlukt er det verste jeg vet. 

Hodebunnen lukter. Håret lukter ikke. 

Men talget i hodebunnen stinker. Selv folk uten hår lukter vondt fra hodet om de ikke vasker hodebunnen. 

Anonymkode: 56922...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj😮😮 greit ikke alle dusjer hver dag men kun i helgene a gitt.. det synes jeg er ekkelt. Vi lever i 2017,og har inne dusjer.. Tar seriøst ikke så lang tid og dusje.. 

Anonymkode: a6ace...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...