Gå til innhold

Mannen min vil nekte meg å være venn med eksen på facebook


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men jeg sier at det bestemmer ikke han og han er nå dritsur og mener det ikke går an å være venner med ekser uten a det er følelser.

vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 57399...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp å være venn med xen, så klart. Er det vennskapet verdt ekteskapet?! 

Anonymkode: 1e9db...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dropp å være venn med xen, så klart. Er det vennskapet verdt ekteskapet?! 

Anonymkode: 1e9db...abe

Hvorfor skulle det gå

utover ekteskapet? Er jo bare venner.

Hva om han hadde bedt meg droppe kvinnelige venner, er det greit?

Anonymkode: 57399...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare skal si at jeg sletter, og så skjule at jeg er venn. Gidder ikke krangling men nekter å bli bestemt over!

Anonymkode: 57399...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg bare skal si at jeg sletter, og så skjule at jeg er venn. Gidder ikke krangling men nekter å bli bestemt over!

Anonymkode: 57399...479

Da lar du deg bestemme over- bare at du lyver.

Du får velge om det er en kampsak for deg eller ikke. Man kan ikke ta alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri godtatt. Om du kan med hånden på hjerte si at du er trofast, ikke har følelser for eksen, ikke flørter med andre og gir mannen din all grunn til å tro at du er trofast og du behandler han deretter - da hadde jeg ikke slettet eksen - da er det mannen din som er problemet. 

Er venn med alle mine ekser.

Anonymkode: 71cb5...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får han furte til han blir voksen. Du er selvsagt venn med hvem du vil, og mannen din er en usikker umoden fjott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg aldri godtatt. Om du kan med hånden på hjerte si at du er trofast, ikke har følelser for eksen, ikke flørter med andre og gir mannen din all grunn til å tro at du er trofast og du behandler han deretter - da hadde jeg ikke slettet eksen - da er det mannen din som er problemet. 

Er venn med alle mine ekser.

Anonymkode: 71cb5...abf

Enig. Er også venn med mine. Og om jeg ikke hadde dem på FB: han kunne jo uansett ikke fjerne dem fra minnene mine. Hvis der er følelser, så er de der, enten man er facebookvenn eller ikke.

Anonymkode: 473b4...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lagertha skrev:

Jeg skjønner ikke vitsen med å være venn med eks sltså

Det er jo en helt annen sak. Mannen skal jo ikke få diktere hvem man skal være venn med på FB. Da får han furte så mye han vil, jeg hadde bare sett rart på mannen om han skulle mene noe om mine venner på FB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke venn med kjæresten på fb, fordi han er venn med masse ekser og andre han har ligget med. Jeg gidder ikke å få fortiden hans i trynet i tide og utide. Jeg har sagt at vi kan være venner på fb om han sletter alle han har hatt piken inni. 

Det fungerer for meg, så da blir det sånn. 

Anonymkode: 9441e...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lagertha skrev:

Jeg skjønner ikke vitsen med å være venn med eks sltså

Ikke mer grunn til å være venn med andre? Det er jo alltid grunn til at enn venn er en venn? Det er jo fordi man er venner. Venn. Forstår du det? Venner vil man jo ikke bli kvitt. Er stort sett en fin grunn til at man ble sammen. Selv om det seksuelle og nære er over, er det ingenting som er flottere enn om man kan være venner. Man har jo delt mye ilag. Mine ekser kan jeg prate med, tulle med og hilse på. Jeg smiler når jeg ser tilbake på det fine vi har delt, alle stundene, all latter og alle tårer. Men det er bare minner. Jeg elsker samboeren min, og jeg elsker å være venn med eksen. 

Anonymkode: 71cb5...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min (som viste seg å være sykelig sjalu, hvor ting eskalerte til utøvende vold fra hans side), startet med å nekte meg å ha mine ekser som venner på f.b. Noe jeg kranglet imot han på i sterten, da jeg var venn med endel av eksene mine, og har en f.b som ikke er spesielt "personlig". Til slutt gav jeg etter, og slettet endel av eksene mine, og andre "mannfolk" han mente jeg ikke skulle ha som venn på f.b.. Interressant nok slettet han ikke alle sine "veninner". Dette forholdet gikk temmelig fort fra at han skulle mene noe om en ting til alt..

Hos min nåværende mann, er dette ikke et tema engang. Han er ikke intr i å vite hvem jeg har på f.b, eller hvem som er eksene mine. Det tilhører fortiden og han syns han ikke har noe med det. Utrolig deilig, og det skaper en arena for temmelig stor tillit. Jeg får være venn med de jeg vil og gjøre akkurat det jeg vil.

Jeg tenker at man skal velge kampene sine i et forhold, men man skal ikke gå på akkord med seg selv eller hva som føles rett for en selv. Man skal heller ikke "gi etter" bare fordi det blir dårlig stemning osv.

 

Anonymkode: fb112...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...