Gå til innhold

Liker ikke å "bare" være guttemamma :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Pashla skrev:

Hør, hør!

Har 3 gutter selv, og her er verken roping, slåssing eller hockey, altså. Det MÅ ikke være sånn...

Eg har tre gutar og ei jente, to rolege gutar, og dei to andre bråkar og ropar og slest (inkludert jenta). Du må nesten prøve å like dei ungane du har, dei er som dei er same kva kjønn dei får. (og, eg er mykje saman med svigerfamilien min, dei har berre gutar, og har ikkje mista nokon av dei til "kjærasten"  sin familie.

Anonymkode: c1239...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, MammantilNurket skrev:

Jeg har også tenkt i dine baner. Jeg er mamma til en gutt, og vi skal ikke ha flere barn. Jeg elsker, slik som deg, tyll, neglelakk, sminke, kjoler og ballett. Noen ganger kjenner jeg på at det er litt sårt at jeg aldri vil få jente som jeg kan pynte og dille med. 

Barn former sineomgivelser, MEN de er også svært formbare. De blir det du gjør dem til. Det er imidlertid ikke gitt at en jente liker tradisjonelle jente-ting. Du kan risikere å få en skikkelig "tomboy".

Det går forøvrig fint an å pynte en gutt. I dag har Herr Sønn (iført hvit kortermet skjorte, stråhatt og rutete shorts) og jeg vært på shopping og på café. Han har bl.a.fått nye solbriller.

Du må få dekket ditt neglelakk/tyll/kjole-behov et annet sted. Jeg underviser i barneballett; bare jenter, glitter, høy tuetue-faktor, paljetter, tiaraer og stæsj! Her får jeg dekket dette behovet. I tillegg er jeg ekstremt jentete selv. Hjemmet vårt er også preget av dette. 

Lykke til :)

 

Kan jeg spørre om hvorfor dere ikke skal ha flere barn? Var ikke du gravid for en stund siden, men mistet? Trist💙

Anonymkode: 3217d...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre om hvorfor dere ikke skal ha flere barn? Var ikke du gravid for en stund siden, men mistet? Trist💙

Anonymkode: 3217d...74f

Mistet for snart et år siden. Var fælt! Vil ikke at det skal skje igjen. Derfor ingen flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt å miste, men ikke la frykt hindre deg fra å få et barn til. Har dere vurdert adopsjon/ fosterbarn? Lyser gjennom innlegget ditt at du virkelig ønsker flere! Var du langt på vei? 

Anonymkode: c17f0...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Grusomt å miste, men ikke la frykt hindre deg fra å få et barn til. Har dere vurdert adopsjon/ fosterbarn? Lyser gjennom innlegget ditt at du virkelig ønsker flere! Var du langt på vei? 

Anonymkode: c17f0...2dc

Bare uke 9, så det var tidlig.

Adopsjon og fosterbarn utgår. Vi har imidlertid innfunnet oss med at vi skal ha ett barn. Det er greit. Vi er veldig takknemlig for at vi har et flott, friskt barn. Det å ha et barn gjør også hverdagen mye lettere rent praktisk. Lettere å få barnevakt er det også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...