Gå til innhold

Hvorfor er folk så frekke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hengt på forumet her i mange år, og i mange av trådene blir jeg oppriktig trist over hvordan voksne folk svarer hverandre. Det er lov til å si sin mening selvfølgelig, men hvorfor må noen rakke ned på andre? Det er nesten ikke en tråd uten at noen blir hånet eller rakket ned på. Siden stiller vi oss spørsmålet hvorfor det er så mye mobbing i samfunnet? Det kommer av at det fosterets opp av en gjeng med mobbere!!! Det er VI som ansvarlig voksne som har ansvaret! Så tenk det om før du slenger dritt om andre som du slettes ikke kjenner. Jeg skjemmes.

Anonymkode: 5ee23...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at du ikke har vært her så lenge.

Typisk nye her inne å lage en slik tråd. Når man har vært her noen år så driter man i de frekke. 

Anonymkode: 7f2fa...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at du ikke har vært her så lenge.

Typisk nye her inne å lage en slik tråd. Når man har vært her noen år så driter man i de frekke. 

Anonymkode: 7f2fa...550

Enig! Vi velger alle hva vi fokuserer på. Min erfaring er at det er flest hyggelige, morsomme og hjelpsomme damer her. Og så noen som enten med overlegg eller uforskyldt lager kvalm i tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har merket at for enkelte brukere så er det en del av "imaget" å være uspiselig - det er forventet av dem å slenge dritt i annethvert innlegg. Eller så er det for det meste anonyme som gjør det, enkelte fordi de er psykopater, andre må avreagere etter en tung dag på jobb, atter andre tøffer seg.

Anonymkode: 46b07...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Iiiiik skrev:

Enig! Vi velger alle hva vi fokuserer på. Min erfaring er at det er flest hyggelige, morsomme og hjelpsomme damer her. Og så noen som enten med overlegg eller uforskyldt lager kvalm i tråder. 

Jeg synes forøvrig majoriteten her er hyggelige jeg. Har selv fått lange, gjennomtenkte hyggelige svar som faktisk har hjulpet meg. Både med konkrete råd og ektefølt medfølelse og oppmuntring. 

De frekke er i mindretall og enkle å overse. De er jo egentlig bare stakkarslige og patetiske. 

Anonymkode: 7f2fa...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg har merket at for enkelte brukere så er det en del av "imaget" å være uspiselig - det er forventet av dem å slenge dritt i annethvert innlegg. Eller så er det for det meste anonyme som gjør det, enkelte fordi de er psykopater, andre må avreagere etter en tung dag på jobb, atter andre tøffer seg.

Anonymkode: 46b07...7fa

Jeg tror noen liker å være det du kaller uspiselige. Det gir utløp for irritasjon, eller mulighet til å "ta" noen. Innimellom synes jeg det er litt morsomt, og det er i hvert fall morsomt å se hvordan de samme nickene kaster seg etter agnet hver gang. Jeg synes det er verre med dem som i rettferdig indignasjon, eller fulle av sosiale mangler, tramper uti det gang etter gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg tror noen liker å være det du kaller uspiselige. Det gir utløp for irritasjon, eller mulighet til å "ta" noen. Innimellom synes jeg det er litt morsomt, og det er i hvert fall morsomt å se hvordan de samme nickene kaster seg etter agnet hver gang. Jeg synes det er verre med dem som i rettferdig indignasjon, eller fulle av sosiale mangler, tramper uti det gang etter gang. 

Så det er mobbeoffer, og ikke mobberen, som har skylda? Har man sosiale mangler hvis man blir forbanna på at noen kaster dritt og bedriver navnekalling? Skal man bare ta imot og vende det andre kinnet til? I tilfelle, hvorfor?

Anonymkode: 46b07...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så det er mobbeoffer, og ikke mobberen, som har skylda? Har man sosiale mangler hvis man blir forbanna på at noen kaster dritt og bedriver navnekalling? Skal man bare ta imot og vende det andre kinnet til? I tilfelle, hvorfor?

Anonymkode: 46b07...7fa

Det er mulig jeg uttrykte meg dårlig, men jeg mente ikke nødvendigvis at den uspiselige og den med dårlige sosiale evner opptrådte i samme tråd. Hvis de gjør det, synes jeg godt den kalkulerte kan bremse litt. 

Men okke som er det nok best for alle å roe seg hvis temperaturen blir høy på nettet. Det er lite her som er verdt å ødelegge dagen eller humøret på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Iiiiik skrev:

Det er mulig jeg uttrykte meg dårlig, men jeg mente ikke nødvendigvis at den uspiselige og den med dårlige sosiale evner opptrådte i samme tråd. Hvis de gjør det, synes jeg godt den kalkulerte kan bremse litt. 

Men okke som er det nok best for alle å roe seg hvis temperaturen blir høy på nettet. Det er lite her som er verdt å ødelegge dagen eller humøret på. 

Litt enig, men jeg forbeholder meg retten til å svare krasst til folk som kommer med personangrep på meg uten grunn. Bare fordi de synes det er morsomt. Hvis man ikke stopper sånt og bare overser det/er hyggelig tilbake, vil de fortsette i det uendelige. Å overse mobberne på skolen hjalp i hvert fall ikke...

Anonymkode: 46b07...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med deg hi. Har selv vært her siden 2006. 

Ser mange svarer og er frekke. Jeg velger å overse dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, Hi. Det er ikke rart det er et så stort problem med mobbing blant barn og unge. Og det er heller ikke rart at det er så vanskelig å få bukt på det. Ser bare på svarene her - man skal bare la være å hisse seg opp, ikke la det ødelegge dagen, overse. I mange lignende tråder så blir også argument brukt som at det er jo så morsomt å se folk hisse seg opp, bruker det som underholdning, bruker det for å ta ut gruff på andre slik at mann og barn slipper - dvs. det forsvares som en god ting.

Ikke rart mobbing er et så stort problem!

Det blir litt på samme måte som alle de som snakker om at damer som kler seg for lettkledd, som drikker osv. er medskyldige i at de blir voldtatt, og at sovevoldtekter og voldtekt av venner ikke egentlig er voldtekt, men bare noe man skal finne seg i. Igjen - bagatellisering og glatte over og legge skylden andre steder enn der den hører hjemme.

Anonymkode: 61cb6...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre siden av saken er også at barna pakkes inn i bomull og silkepapir og alt som lukter av motstand og konflikt kalles mobbing.

Det kan også linkes opp mot foreldre som føler seg krenket og dårlig behandlet over små stikk og usakligheter, på et forum der det stilles mange merkelige spørsmål til fremmede mennesker som ikke har hørt hele historien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, Hi. Det er ikke rart det er et så stort problem med mobbing blant barn og unge. Og det er heller ikke rart at det er så vanskelig å få bukt på det. Ser bare på svarene her - man skal bare la være å hisse seg opp, ikke la det ødelegge dagen, overse. I mange lignende tråder så blir også argument brukt som at det er jo så morsomt å se folk hisse seg opp, bruker det som underholdning, bruker det for å ta ut gruff på andre slik at mann og barn slipper - dvs. det forsvares som en god ting.

Ikke rart mobbing er et så stort problem!

Det blir litt på samme måte som alle de som snakker om at damer som kler seg for lettkledd, som drikker osv. er medskyldige i at de blir voldtatt, og at sovevoldtekter og voldtekt av venner ikke egentlig er voldtekt, men bare noe man skal finne seg i. Igjen - bagatellisering og glatte over og legge skylden andre steder enn der den hører hjemme.

Anonymkode: 61cb6...f49

Underlig sammenligning .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, Hi. Det er ikke rart det er et så stort problem med mobbing blant barn og unge. Og det er heller ikke rart at det er så vanskelig å få bukt på det. Ser bare på svarene her - man skal bare la være å hisse seg opp, ikke la det ødelegge dagen, overse. I mange lignende tråder så blir også argument brukt som at det er jo så morsomt å se folk hisse seg opp, bruker det som underholdning, bruker det for å ta ut gruff på andre slik at mann og barn slipper - dvs. det forsvares som en god ting.

Ikke rart mobbing er et så stort problem!

Det blir litt på samme måte som alle de som snakker om at damer som kler seg for lettkledd, som drikker osv. er medskyldige i at de blir voldtatt, og at sovevoldtekter og voldtekt av venner ikke egentlig er voldtekt, men bare noe man skal finne seg i. Igjen - bagatellisering og glatte over og legge skylden andre steder enn der den hører hjemme.

Anonymkode: 61cb6...f49

Det var da litt av en sammenligning?

Anonymkode: cf4fe...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...