Gå til innhold

Dere med tre barn eller fler barn som spiller fotball


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere forholder seg til tre eller flere fotballstadioner? Altså ungene spiller for hver sin klubb, enda de er tett som haggel og bosatt på samme adresse? 

Diskuterer med mannen! 

Anonymkode: 13345...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er bare en klubb i nærmiljøet. Vi bor 20 min utenfor en stor by.

Jeg vet at noen gutter på skolen satser på fotball og drar på treninger og spiller på lag i byen. Våre barn får gå på aktiviteter i nærmiljøet. Ettermiddagene er travle nok som de er uten kjøring byen på aktiviteter. 

Anonymkode: dea82...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen som gjør det, de fleste spiller jo for klubben de hører til.. 

Men tre av guttene i klassen til 13-årungrn min spiller håndball i naboklubben, det er fordi nærklubben ikke har nok folk til å stille lag. Vet ihvertfall en av de guttene har søsken som spiller fotball/håndball i nærklubben så der er de tre søsken på to klubber 

Anonymkode: 9cf63...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn som spiller fotball i samme klubb, men de har slett ikke trening på samme stadion allikevel. Vet ikke om det ville spilt stor rolle hvis de spilte i forskjellige klubber, det er jo ikke sånn at treninger og kamper er samme dag eller samme tid, så det er mye organisering og kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er vel at de spiller for samme klubb, men jeg tenker at det viktigste er at de spiller med spillere på ca samme nivå som seg selv og at de har kompiser på laget. Jeg har bare to selv og de spiller i samme klubb, men som noen andre også skriver, de har uansett ikke kamper og treninger på samme tid og sted, så forskjellen ville ikke vært så stor. De få gangene de har spilt i samme cup,spiller de stort sett forskjellige dager da også...

Anonymkode: fc569...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke så mye annerledes enn vi som har barn som driver med musikk og som må forholde oss til to korps, et orkester og to kulturskolen. Alle på forskjellig sted.

Anonymkode: 81643...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De spiller i samme klubb og trener på samme stadion men selvfølgelig til forskjellige tidspunkt.  Vi kan velge mellom tre / fire klubber, valget ble tatt da eldste begynte. De andre har måttet følge. Det holder med engasjement i én fotballklubb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forholder oss til to klubber (eldstemann satser og har gått over til nærmeste eliteklubb 4-5 mil unna), men jeg kjenner en familie med tre barn hvor alle spiller i ulike klubber. Yngste i nærklubben, og de to eldste (hhv 13 og 14 år) i hver sin satsningsklubb. Det er mye kjøring, men i deres tilfelle er det dét som skal til for at spillerene skal trives og få utfordringer på sitt nivå. 

Anonymkode: 4dac4...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, ser det er litt forskjellig :) Disse barna går alle på barneskolen, ingen satser spesielt, alle er under 12 år. Det genererer 6 dugnader i året, en hvert halvår pr bane, samt 6 kioskvakter pr år i 3 forskjellige kiosker. Grunnen til at det er slik er at -hold dere fast- det er for få barn her og selv om skoler legges ned vil altså ingen gi slipp på sine fotballbaner/klubber. Barna blir spredd rundt uten mulighet for kollektivt eller sykkel pga avstand. Disse har til alt overmål flere dager med trening/kamper osv samme dag til samme tider, men på vidt forskjellige steder. Ikke så mye mer som kan være tungvint her kjenner jeg før vi faktisk må flytte for å få kabalen til å gå opp *sukk*

Anonymkode: 13345...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar, ser det er litt forskjellig :) Disse barna går alle på barneskolen, ingen satser spesielt, alle er under 12 år. Det genererer 6 dugnader i året, en hvert halvår pr bane, samt 6 kioskvakter pr år i 3 forskjellige kiosker. Grunnen til at det er slik er at -hold dere fast- det er for få barn her og selv om skoler legges ned vil altså ingen gi slipp på sine fotballbaner/klubber. Barna blir spredd rundt uten mulighet for kollektivt eller sykkel pga avstand. Disse har til alt overmål flere dager med trening/kamper osv samme dag til samme tider, men på vidt forskjellige steder. Ikke så mye mer som kan være tungvint her kjenner jeg før vi faktisk må flytte for å få kabalen til å gå opp *sukk*

Anonymkode: 13345...401

Det høres ikke noe spessielt ut. Sån er det for alle med flere barn. Det er jo det samme om alle spiller fotball eller om de driver med forskjellige ting. 6 dugnader og 6 kioskvakter høres ut til å være godt innenfor det som er vanlig.

Når det gjelder logistikken må man ofte aldere seg med andre og organisere samkjøring. Men det gjelder uansett hva de driver med.

Anonymkode: 81643...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kioskvakter og dugnader får du uansett per barn, og ikke per klubb. 

Anonymkode: 4dac4...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar, ser det er litt forskjellig :) Disse barna går alle på barneskolen, ingen satser spesielt, alle er under 12 år. Det genererer 6 dugnader i året, en hvert halvår pr bane, samt 6 kioskvakter pr år i 3 forskjellige kiosker. Grunnen til at det er slik er at -hold dere fast- det er for få barn her og selv om skoler legges ned vil altså ingen gi slipp på sine fotballbaner/klubber. Barna blir spredd rundt uten mulighet for kollektivt eller sykkel pga avstand. Disse har til alt overmål flere dager med trening/kamper osv samme dag til samme tider, men på vidt forskjellige steder. Ikke så mye mer som kan være tungvint her kjenner jeg før vi faktisk må flytte for å få kabalen til å gå opp *sukk*

Anonymkode: 13345...401

Det er ikke noe annerledes selv om de spiller i samme klubb, alle lagene må jo ta sin del av dugnaden så de får du pr barn. Jeg må stå i kiosken når gutter 04 har ansvaret og jeg må gjøre det når gutter 07 har ansvarer. 

Jeg har fire barn, to spiller fotball, en spiller håndball og en turner (konkurransenivå). Alle fire genererer dugnader og det er en vannvittig logistikk, de trener til forskjellige tider, på forskjellige baner osv selv om det er i samme klubb. 

Det er nå bare sånn at når vi har valgt å få flere enn de gjennomsnittlige 1,7 barn så må vi ta jobben med å følge de opp også 😉 

Anonymkode: 9cf63...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere sier er feil her i hvertfall. Det arrangeres en dugnad vår og en dugnad høst pr fotballklubb/stadion fra ett klokkeslett til et annet. Jeg hadde ikke hatt sjans til å dele meg på tre uansett hvor mye andre ønsker, så det hadde blitt med de to dugnadene i året om alle var i samme klubb (altså 4 mindre). Kioskvakter hadde vært på samme antall, men veldig deilig å kunne forholde seg til ert sett regler og rutiner isteden for tre som nå. 

Til sist bedriver ikke mine barn kun fotball, men er blant annet også i kulturskole, samt flere idretter og ingen av de er like klønete og idiotisk organisert som fotballen dessverre 

Hi

Anonymkode: 13345...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det dere sier er feil her i hvertfall. Det arrangeres en dugnad vår og en dugnad høst pr fotballklubb/stadion fra ett klokkeslett til et annet. Jeg hadde ikke hatt sjans til å dele meg på tre uansett hvor mye andre ønsker, så det hadde blitt med de to dugnadene i året om alle var i samme klubb (altså 4 mindre). Kioskvakter hadde vært på samme antall, men veldig deilig å kunne forholde seg til ert sett regler og rutiner isteden for tre som nå. 

Til sist bedriver ikke mine barn kun fotball, men er blant annet også i kulturskole, samt flere idretter og ingen av de er like klønete og idiotisk organisert som fotballen dessverre 

Hi

Anonymkode: 13345...401

Hos oss slipper man dugnad på barn nr 3 og videre. Man får 20 timer dugnad i året for ett barn,35 timer i året for andremann. De neste barna slipper man så lenge de to eldste er en del av klubben og man tar dugnaden for to to eldste. 

Anonymkode: e16f8...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...