Gå til innhold

Vi blir ikke enige ang samvær. Hva tenker dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei på straks 5 og en på 9 mnd. Ingen av oss har råd å sitte alene med huset. Vi skal prøve å flytte nære hverandre.(Om det lar seg gjøre).Slik at de ikke trenger bytte barnehage. Minsten har kommet inn i samme som søster og skal begynne til høsten. Jeg tenker at største er under skolealder(et år igjen i barnehagen). Jeg ser også at hun alltid har vært mest med meg, foruten min hyperemesisgraviditet og nå er hun en del med pappa når jeg har baby. Jeg leverer og henter i barnehagen hver eneste dag. Jeg ser for meg en ordning der hun bor hos meg fast, og er hos pappa feks: hver onsdag og annen hver fredag tom. levere i barnehagen mandag. Hva blir dette ca i %? Han vil ha 50/50... jeg ønsker ikke deg da hun er så liten enda og jeg vil ikke hun skal bo i en koffert 😟 Er jeg urimelig? Baby ser jeg for meg er hos meg. Pappa kan ha en fast ettermiddag i uken og ellers gå turer og komme på besøk når som helst. Er dette lite når det gjelder et så lite barn? Når er det vanlig å starte med overnatting med babyer? Uff så vondt når vi er så uenige. Jeg ammer ikke, så pappa kan gi flaske. Men jeg er jo hovedomsorgsperson til baby? Sover med meg hver natt(pappa sover på eget rom) jeg har tatt 100% av nettene. Jeg legger hver kveld. Noen som har noen råd til meg eller som har/har hatt barn i ca samme alder når dere måtte gå fra hverandre? 😟

 

Anonymkode: b2a69...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville møttes litt på midten. En 5 åring er ganske stor, og dersom far er velfungerende og opptatt av barna ville jeg prøvd å møttes litt på midten. Er heller ikke for 50/50 men hva med f eks ons-søndag annenhver uke? Og en ettermiddag i uka den barnet er hos deg? Tror nok lille kan ha et døgn med far de dagene største er der, og en eller 2 ettermiddager utenom.

Anonymkode: 7cbc7...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville møttes litt på midten. En 5 åring er ganske stor, og dersom far er velfungerende og opptatt av barna ville jeg prøvd å møttes litt på midten. Er heller ikke for 50/50 men hva med f eks ons-søndag annenhver uke? Og en ettermiddag i uka den barnet er hos deg? Tror nok lille kan ha et døgn med far de dagene største er der, og en eller 2 ettermiddager utenom.

Anonymkode: 7cbc7...e43

Hadde dere en 5 åring? Hvordan taklet barnet bruddet og omveltningen av å plutselig ha to hjem? Så du tenker døgn allerede så liten ja.. ja det kan jo funke. Bare jeg som føler det blir så feil når jeg er med han hele tiden nå. Takk for svar.

Anonymkode: b2a69...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner heller inne noe på nav. Hva gjør vi med hans perm som han skal begynne på i sept? Overtar jeg den automatisk?

Anonymkode: b2a69...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var barna fem og tre, vi hadde 50/50 helt fra starten. Synes egentlig det blir like mye styr med helg pluss en dag i uka for barna, da må de bytte oftere og sikkert ha med alt av klær hver gang. Når de er hos hver en uke om gangen har de alt de trenger hos begge foreldrene og jeg synes det blir mer ro. Barna her har tatt det veldig bra, men så samarbeider vi foreldre også veldig bra og stiller begge opp uansett uke om det er noe, som foreldremøte, skoleskuespill osv. Men tror helt ærlig at det viktigste er samarbeide, og at foreldrene ikke snakker stygt om hverandre til barna eller drar barna inn i noe konflikt. Nå er begge barna her store nok til å bli hørt i spørsmål om hvor de vil bo, men begge trives sånn som det er og har vært i mange år.

Anonymkode: 3a7b1...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var barna fem og tre, vi hadde 50/50 helt fra starten. Synes egentlig det blir like mye styr med helg pluss en dag i uka for barna, da må de bytte oftere og sikkert ha med alt av klær hver gang. Når de er hos hver en uke om gangen har de alt de trenger hos begge foreldrene og jeg synes det blir mer ro. Barna her har tatt det veldig bra, men så samarbeider vi foreldre også veldig bra og stiller begge opp uansett uke om det er noe, som foreldremøte, skoleskuespill osv. Men tror helt ærlig at det viktigste er samarbeide, og at foreldrene ikke snakker stygt om hverandre til barna eller drar barna inn i noe konflikt. Nå er begge barna her store nok til å bli hørt i spørsmål om hvor de vil bo, men begge trives sånn som det er og har vært i mange år.

Anonymkode: 3a7b1...c50

Så godt å høre😊 Ja.. jeg tror vi vil kunne samarbeide.. nå spørs det hvor vi ender med å bo da... dette er et stess:( kjenner at å ha jenta en uke vekke er noe jeg kommer til å slite veldig med 😪 Men vil såklart gjøre det som er best for henne... men en dag i uka og annen hver helg er jo ikke mye flytting? Da får hun er primærhjem liksom... tenker å la han få 50/50 senere om hun vil og det viser seg å falle seg naturlig slik. Tenker også at hun skal få være mest mulig med lillebror. Han vil jo ikke være så mye med pappa på mange år enda. Hi

Anonymkode: b2a69...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finner heller inne noe på nav. Hva gjør vi med hans perm som han skal begynne på i sept? Overtar jeg den automatisk?

Anonymkode: b2a69...c4e

Du overtar den ikke automatisk men du har krav på å overta den. Men dette må søkes om uansett.  

Uansett synes jeg far kan komme på besøk til babyen og ta den med ut noen timer. Overnatting er uaktuelt når den er så liten. Opplevde brudd da mitt første barn var 3 uker og det var jammen ikke lett med samvær da. 

Anonymkode: 295f6...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke finne tilbake til hverandre da? Babyen er bare 9 mnd., det er en slitsom tid, spesielt med en femåring i tillegg. Kanskje det blir bedre etter hvert? Du skriver at du tar 100 % av nettene, kan ikke far avlaste mer? Du skriver at du både henter og leverer i barnehagen, kan ikke far ta halvparten? Kanskje ting blir bedre hvis du får mer hjelp og avlastning?

Anonymkode: b9b8b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å ha 50/50 når de er små. Vanskeligere når de blir eldre og lei av flytting. Ville prøvd 50/50 åå eldste for ingenting er skrevet i stein så går an å endre på om det ikke fungere. Anbefaler å bytte på fredager for da begynner dere med helg og avslapping eller noe gøy. 

Anonymkode: 16831...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke barn bør bo i koffert. De bør få ha ett hjem. De skal ikke lide fordi foreldrene vil ha. 

Jeg tenker og feks ons-søn på eldste annenhver uke, og en overnatting for minste mens største er der, feks annenhver fredag. Og utover det ha itillegg ettermiddagsbesøk/middag/gåturer osv feks 2-3 ganger for minste(eks ons, fre men da +overnatting og søn) og feks at far kan komme til dere på middag eller ta de me ut å leke den uken de er hos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tanke (som kanskje ikke er så god, da jeg ikke har erfaring med dette): kan det ikke være lurt at far tar sin tildelte pappapermisjon? Da kan han være med barnet på dagtid mens du er på jobb, og hos deg resten av døgnet. Så blir de bedre kjent. 

Anonymkode: 49e78...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...