Gå til innhold

Inspirert... Hvor mange bruker å betale for setereservasjon på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flyr man sjeldent eller bare med SAS og andre selskaper i samme sjikt, så er det ikke sikkert man er klar over det. Det står ikke med store bokstaver på bestillingen til Norwegian.

Og til dere som mener HI ikke kan dra med fly når hun har dårlig økonomi - gi faen'a. Hun flyr fra Oslo til Bergen, og det ser ut som hun da flyr til familie (hvem i all verden ferierer i Bergen??). Hun har prioritert å bestille billige billetter tidlig etter å ha betalt alle nødvendige regninger. Det er ikke sånn at folk med dårlig økonomi skal frekventere Kiwi på jakt etter utgåtte varer, lete etter klær på søppeldynga og samle flasker for å pante dem. Det her er Norge, ikke Romania.

Anonymkode: afc49...3af

Helt greit det selvsagt. Men da må hun også innse at hun tar den risikoen å ikke få sitte sammen med sin sønn på denne flyturen. Hvis jeg hadde betalt reservasjon for å få sitte sammen med mitt barn, så hadde ikke jeg vært villig til å bytte og sitte atskilt fra barnet mitt fordi hun ville sitte sammen med sitt barn og ikke ville betale for det. Og hi i den andre tråden var så absolutt klar over - det var jo derfor hun startet den andre tråden i utgangspunktet.

For å svare på denne trådens tema: Jeg betaler ikke for å reservere sete når jeg flyr alene, men når jeg reiser med et eller alle barn, da gjør jeg det. Nettopp for å få sitte sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Booker aldri seter, har heller aldri opplevd å bli splittet. Skulle vi bli splittet så er det heller ingen krise. Flyr sjelden, eller aldri med norwegian, de gangene det har skjedd har jeg flydd alene, så.. 

Jeg betaler heller aldri for mer bagasjeplass, mat, forsikring og ekstragreier flyselskapet tilbyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booker bare seter på lange reiser (4 timer+). Ellers bruker jeg å sjekke inn så snart som mulig etter at online innsjekking åpner og får som regel alltid plassert familien sammen på de rekkene jeg ønsker.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverte før når barna var små. Nå er det ikke så viktig at alle MÅ sitte sammen. Hadde ikke forventet at noen som har betalt for reservasjon skal gi plassen sin til barnefamilier som ikke har reservert. 

 

Reiser jeg på langtur hender det at vi reserverer, turen er jo en del av ferien  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kliko skrev:

Vi har ikke noe valg. Samboer er 205 cm høy og kommer ikke ned I et vanlig sete. Skikkelig irriterende ting å måtte bruke penger på, dette er noe han burde ha krav på spør du meg 😑

Krav på? På samme måte som de som er for breie for setet bør betale ekstra bør de som er for lange betale ekstra. 

 

Anonymkode: a35e5...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr nesten bare med norwegian og kjøper alltid Low fare + billetter,  om jeg skal ha med bagasje mer enn håndbagasjen og da er setereservasjon inkl. 

På charter betaler jeg gjerne de få lappene for å få vite at vi får sitte sammen og mannen vil helst sitte ved vinduet. 

Anonymkode: a8ef8...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reserverer seter hvis det er lange turer. På kortere turer eller hvis jeg reiser alene gjør jeg det ikke.  

Når barn er med reserveres det alltid :)

Anonymkode: 59709...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi reserverer alltid  seter da vi skal ut å fly. Vi er alle lange i familien, så da er det veldig godt å ha plass til beina.. men flyr vi innenlands el inntil 2 timer o.l så reserverer vi ikke. 

men slik som til USA og skal sitte en del timer da blir det reservasjoner med god plass. godt å ha litt plass å lea seg på. 

Anonymkode: a7417...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverer alltid med barn etter en mindre behagelig opplevelse med førstemann. 

Jeg skulle besøke søsteren min en times flytur unna og hadde da med barnet på ca 5 mnd. Hadde ikke reservert sete da det bare var snakk om en kort flytur. Jeg ble sittende mellom 2 store menn og babyen min hylte helt ekstremt. Bagasjen ble også borte så det ble alt i alt en "herlig" flytur. Etter denne opplevelsen har jeg selvsagt reservert for enhver flytur. Vi reiser kun sammen som en hel familie nå og vi tar en seterad sammen. Man kan aldri forvente å bli satt sammen eller på et "barnevennlig" sete hvis man ikke reserverer. Har mange ganger sett frustrerte foreldre som ikke får sitte med alle barna sine, men da skulle de strengt tatt ha reservert seter. Altså aldri en flytur uten reservasjon for oss i alle fall.

Anonymkode: 5ced5...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Krav på? På samme måte som de som er for breie for setet bør betale ekstra bør de som er for lange betale ekstra. 

 

Anonymkode: a35e5...2f3

De som er for breie kan jo skylde seg selv og bør betale. De som er for lange er ho født sånn 😃

Anonymkode: 10cb0...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Reserverer alltid med barn etter en mindre behagelig opplevelse med førstemann. 

Jeg skulle besøke søsteren min en times flytur unna og hadde da med barnet på ca 5 mnd. Hadde ikke reservert sete da det bare var snakk om en kort flytur. Jeg ble sittende mellom 2 store menn og babyen min hylte helt ekstremt. Bagasjen ble også borte så det ble alt i alt en "herlig" flytur. Etter denne opplevelsen har jeg selvsagt reservert for enhver flytur. Vi reiser kun sammen som en hel familie nå og vi tar en seterad sammen. Man kan aldri forvente å bli satt sammen eller på et "barnevennlig" sete hvis man ikke reserverer. Har mange ganger sett frustrerte foreldre som ikke får sitte med alle barna sine, men da skulle de strengt tatt ha reservert seter. Altså aldri en flytur uten reservasjon for oss i alle fall.

Anonymkode: 5ced5...8dd

Men det hadde jo ikke hjulpet å reservere sete siden baby på 5 måneder ikke kan sitte alene i setet, men må sitte på fanget til mor/far!

Anonymkode: afc49...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som er for breie kan jo skylde seg selv og bør betale. De som er for lange er ho født sånn 😃

Anonymkode: 10cb0...775

Men konsekvenser for dem blir den samme - de passer ikke inn i de vanlige setene.

Anonymkode: afc49...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flyr man sjeldent eller bare med SAS og andre selskaper i samme sjikt, så er det ikke sikkert man er klar over det. Det står ikke med store bokstaver på bestillingen til Norwegian.

Og til dere som mener HI ikke kan dra med fly når hun har dårlig økonomi - gi faen'a. Hun flyr fra Oslo til Bergen, og det ser ut som hun da flyr til familie (hvem i all verden ferierer i Bergen??). Hun har prioritert å bestille billige billetter tidlig etter å ha betalt alle nødvendige regninger. Det er ikke sånn at folk med dårlig økonomi skal frekventere Kiwi på jakt etter utgåtte varer, lete etter klær på søppeldynga og samle flasker for å pante dem. Det her er Norge, ikke Romania.

Anonymkode: afc49...3af

Nei, men det kommer opp et alternativ for setereservering og hva det koster, så da burde det blinke en lampe, synes jeg. For meg er det selvforklarende at dersom jeg velger å ikke betale for en tjeneste som tilbys, så får jeg ikke den tjenesten. Og akkurat det må folk bli flinkere til, til å tenke og lese. Det samme gjelder jo bagasje, mat og andre ting som tilbys. Kommer det opp et spørsmål om du har med bagasje og en opplysning om at det koster 150 kr for en koffert, så må jo det bety at skal du ha med en koffert så koster det penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Nei, men det kommer opp et alternativ for setereservering og hva det koster, så da burde det blinke en lampe, synes jeg. For meg er det selvforklarende at dersom jeg velger å ikke betale for en tjeneste som tilbys, så får jeg ikke den tjenesten. Og akkurat det må folk bli flinkere til, til å tenke og lese. Det samme gjelder jo bagasje, mat og andre ting som tilbys. Kommer det opp et spørsmål om du har med bagasje og en opplysning om at det koster 150 kr for en koffert, så må jo det bety at skal du ha med en koffert så koster det penger. 

Jeg har alltid tenkt at setereservasjon er "ekstra", f.eks. hvis man vil ha ekstra benplass, et spesielt sete (2C) eller sitte ved midtgangen. Jeg har aldri tenkt at setereservasjon er påbudt hvis man vil sitte sammen med barnet sitt.

Anonymkode: dbb52...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Krav på? På samme måte som de som er for breie for setet bør betale ekstra bør de som er for lange betale ekstra. 

 

Anonymkode: a35e5...2f3

Joda, jeg syns også at de som er av breie (uten å Være overvektig) bør tilpassa sete. Men er man så overvektig at man trenger større plass, så er jo det I bunn å grunn noe man har skyld I selv. Min samboer (og alle de som er veldig breie) kan jo ikke noe for det.

Anonymkode: cc0ec...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alltid tenkt at setereservasjon er "ekstra", f.eks. hvis man vil ha ekstra benplass, et spesielt sete (2C) eller sitte ved midtgangen. Jeg har aldri tenkt at setereservasjon er påbudt hvis man vil sitte sammen med barnet sitt.

Anonymkode: dbb52...7fc

Enig i dette. Jeg har også oppfattet dette som et tilvalg for de som har spesielle preferanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også sånn det presenteres på Norwegian sine hjemmesider, 'har du et favorittsete, ønsker du bedre benplass osv, da er det lurt å reservere. 

Det står ikke 'vil du unngå at treåringen sitter bakerst i flyet, mens du selv sitter langt fremme '?

Og de vil jo at folk skal betale mest mulig for billetten, så jeg tenker at da burde de jo si at det er lurt for de som vil sitte sammen å betale ekstra for reservering. 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Det er jo også sånn det presenteres på Norwegian sine hjemmesider, 'har du et favorittsete, ønsker du bedre benplass osv, da er det lurt å reservere. 

Det står ikke 'vil du unngå at treåringen sitter bakerst i flyet, mens du selv sitter langt fremme '?

Og de vil jo at folk skal betale mest mulig for billetten, så jeg tenker at da burde de jo si at det er lurt for de som vil sitte sammen å betale ekstra for reservering. 

Eller så tenker de at folk selv tenker så langt - ønsker du et spesielt sete, så bør du bestille. I mitt hode er det det samme som at må du sitte sammen med noen, så må du bestille.  Det er jo bare å se for seg at dersom flyet har 100 seter og 98 av passasjerene har bestilt det setet de vil ha, så skal du ha litt flaks for at de to ledige setene er ved siden av hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Enig i dette. Jeg har også oppfattet dette som et tilvalg for de som har spesielle preferanser. 

Ja, men du har jo spesielle preferanser når du reiser med et lite barn - i motsetning til en som reiser med et stort barn eller en voksen eller alene. Din preferanse er at du må sitte sammen med barnet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det hadde jo ikke hjulpet å reservere sete siden baby på 5 måneder ikke kan sitte alene i setet, men må sitte på fanget til mor/far!

Anonymkode: afc49...3af

Hadde jeg reservert sete ytterst eller ved vinduet hadde jeg sluppet unna med å ha en ved siden av meg og ikke sitte mellom to fremmede med en liveredd baby. Så jo, det hadde definitivt hjulpet å reservere et mer "barnevennlig" sete

Anonymkode: 5ced5...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg hver gang. Har flyskrekk og må sitte på spesifikk plass 😝

Anonymkode: c71fe...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...