Gå til innhold

Bør ikke lek avtales på forhånd for treåringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har måtte gå til det ubehagelige steg og si i fra til naboen noen hus bortenfor i dag. Det har seg slik at våre barn har fått god kontakt,mens vi foreldre er i bli kjent fasen foreløpig. Dette er i utgangspunktet kjempepositivt og vi er så glade for at de har funnet hverandre. Likevel har det med tiden blitt en stor utfordring at naboens treåring stadig kommer ned til oss i følge med brødrene(veien er litt skummel enda). Gjerne rett etter jobb eller sent på kvelden (rett i leggetid). De har lekt mye hjemme hos hverandre,men mest hos oss. Stort sett har vi laget avtaler,men det har det blitt slutt på. Det er nå ingen grenser for når vi plutselig får besøk uten avtale. Treåringer trenger tilsyn og da er det greit å spørre først,er det ikke? Når de blir større blir saken en annen. Dette ble sagt fra om på en saklig måte,men følte det ble tatt som kritikk. For oss er det helt åpenbart at man ikke sender så små uten avtale slik at det ene foreldreparet stadig blir barnepassere i tide og utide. Å avvise en treåring som løper rett inn og er glad,er heller ikke enkelt. Det er ikke sikkert barnet forstår skikkelig heller. Kom gjerne med innspill. Er det mange som gjør slikt og synes det er greit?

Anonymkode: f9b1d...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er temmelig uansvarlig av foreldrene å sende 3åringen avgårde uten å følge han selv. Hva om dere ikke hadde vært hjemme? Og hva om det ikke passer - dere kan jo ikke akkurat sende en på 3år hjem igjen, noe dere kunne gjort hadde han vært 5-6år. 

Jeg hadde nok latt 3åringen fått leke en 10-minutters tid før jeg hadde fulgt han hjem igjen. Og så hadde jeg sagt til foreldrene at han kan godt komme å leke, men at dere gjerne vil vite det på forhånd siden det ikke er alltid at det passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊 Det var både ubehagelig og burde strengt tatt ikke vært nødvendig å måtte si i fra om slikt. Ingen mld tikker inn heller som  lar oss få vite at de i det hele tatt vet at hun er er. Da blir det plutselig vårt ansvar å sjekke det hver gang også. Hun blir riktig nok fulgt av brødrene,men de er 6 og 8 år.

Anonymkode: f9b1d...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...