Gå til innhold

Noen som har satt seg litt inn i disse telefon-klokkene til barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går meg vill i jungelen, plutselig var det så mange å velge mellom. 

Hvilken er best? Jeg er hovedsakelig ute etter telefonfunksjonen, GPS-funksjonen blir nok ikke brukt, men er jo for all del sikkert veldig grei å ha dersom det faktisk skulle skje noe. Men det er en helt annen diskusjon 🙈 

Hvilken anbefaler dere, og virker de greit? Hvilken alder fikk ditt barn sin klokke? Finnes det en klokke der man kan legge inn bilde til kontaktene, om de ikke kan lese skikkelig? 

På forhånd takk for svar! 😊

Anonymkode: d5982...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte garmin 2 til sønnen på seks. Savner mulighet til å legge inn bilder av kontakter, men han finner frem (har bare meg og faren der). Vurderte EXPLORA men deres løsning er en viss sum over lang tid, der man har abonnement inkludert i den prisen. Jeg liker ikke slike løsninger. Ville ha klokken og ordne abonnement selv. Fungerer bra for oss. 

Anonymkode: 80b79...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en personlig men har hørt om mange dom har kjøpt på nett hos diverse ukjente leverandører og det er bare tull med de. Skal fu ha en kjøp den fra en kjent levrandør helst med en fysisk butikk da er det lettere og få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte xplora til vår datter da hun var 6 år. Er veldig fornøyd med den. Kan legge inn bilder av kontaktene. Eneste minus er at man ikke kan velge abonnement selv, men det går greit. 

Anonymkode: c6b5b...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Xplora og er veldig fornøyde. Kan legge inn bilde av alle kontakter. Vi bruker ikke GPS-funksjonen så kan ikke si noe om den. Men å ringe til/fra fungerer helt utmerket. Og en veldig trygghet for begge parter. 

Eneste minuset er at man må betale et abonnement på 199 i måneden. Det er dyrere enn telefonabonnement til storebror som har fri tale/SMS og 1 GB data inkludert i måneden. Men aner ikke om andre klokker slipper abonnementsutgiften. 

Minstemann som begynner på skolen til høsten skal også få seg en slik klokke. 

Anonymkode: aae23...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår har en Gator, den er helt ok. Vi er fornøyd, men den kunne nok vært mer brukervennlig. Har den mest for gps.

Anonymkode: c5af4...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Datteren vår har en Gator, den er helt ok. Vi er fornøyd, men den kunne nok vært mer brukervennlig. Har den mest for gps.

Anonymkode: c5af4...6bd

Viktig: Man kan kjøpe hvilket som helst abonnement til den, så vi har kontantkort til den.

Anonymkode: c5af4...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke å gå litt langt å feste GPS på barna våre? Vet ikke helt hva jeg syns om disse klokkene. 

Anonymkode: 30d4e...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke å gå litt langt å feste GPS på barna våre? Vet ikke helt hva jeg syns om disse klokkene. 

Anonymkode: 30d4e...f4b

Jeg synes det er helt horribelt at man skal GPS-spore barna til enhver tid. Jeg hadde på trass tatt av meg klokka hvis mora mi skulle følge med på hvert eneste steg jeg tok. Før i tiden hadde man ikke mobiltelefon og andre hjelpemidler, og det var ikke flere barnebortføringer av den grunn. Nå lever vi i helt annen verden, men likevel, det er ikke behov for GPS-sporing av barn i Norge. Måte på hysteri. Hva blir neste? At barna må føre videoblogg som foreldrene ser hver kveld for å sjekke hva barnet gjør i løpet av dagen?

Anonymkode: 4ea59...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor andre velger å bruke slike klokker. Min sønn har mest sannsynlig en diagnose og for oss var dette hjelpemiddelet vi trengte for at han skal kunne være ute med barna i "gata" uten at jeg (og lillesøster da jeg er alene med dem) er med hele tiden. 

Anonymkode: 80b79...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er helt horribelt at man skal GPS-spore barna til enhver tid. Jeg hadde på trass tatt av meg klokka hvis mora mi skulle følge med på hvert eneste steg jeg tok. Før i tiden hadde man ikke mobiltelefon og andre hjelpemidler, og det var ikke flere barnebortføringer av den grunn. Nå lever vi i helt annen verden, men likevel, det er ikke behov for GPS-sporing av barn i Norge. Måte på hysteri. Hva blir neste? At barna må føre videoblogg som foreldrene ser hver kveld for å sjekke hva barnet gjør i løpet av dagen?

Anonymkode: 4ea59...768

Min datter har angst og er under utredning for autisme. Hun tør fortsatt ikke, i en alder av 10 år, å gå de 500 meterne på stort sett bilfri vei til og fra skolen alene. Men denne klokken tør hun å gå hjem alene noen ganger, det hjelper at hun vet at vi følger med og at hun kan ringe hvis det er noe. I år (4. klasse) er siste året med SFO, derfor må hun klare dette fra høsten av og denne klokka gjør det lettere for henne å øve. Jeg er ikke redd for at hun skal bli bortført.

Anonymkode: c5af4...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fornøyd med Gator. 6-åringen vår har 6 km skolevei (3 km hver vei) og føler seg tryggere når hun kan ringe oss. Gjør det nesten hver dag på vei hjem. Hvis noen vil bortføre henne tar de nok av henne klokken, vil jeg tro. Vi bruker heller ikke GPS funksjonen. 

Anonymkode: b8d16...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min datter har angst og er under utredning for autisme. Hun tør fortsatt ikke, i en alder av 10 år, å gå de 500 meterne på stort sett bilfri vei til og fra skolen alene. Men denne klokken tør hun å gå hjem alene noen ganger, det hjelper at hun vet at vi følger med og at hun kan ringe hvis det er noe. I år (4. klasse) er siste året med SFO, derfor må hun klare dette fra høsten av og denne klokka gjør det lettere for henne å øve. Jeg er ikke redd for at hun skal bli bortført.

Anonymkode: c5af4...6bd

Selvfølgelig er det helt greit i slike tilfeller. Men de fleste som kjøper disse klokkene er foreldre til helt friske barn, som har stort behov for kontroll av alt.

Anonymkode: 4ea59...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er fornøyd med Gator. 6-åringen vår har 6 km skolevei (3 km hver vei) og føler seg tryggere når hun kan ringe oss. Gjør det nesten hver dag på vei hjem. Hvis noen vil bortføre henne tar de nok av henne klokken, vil jeg tro. Vi bruker heller ikke GPS funksjonen. 

Anonymkode: b8d16...3b6

6-åringer har krav på buss/taxi hvis skoleveien er lengre enn 2 km...

Anonymkode: 4ea59...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

6-åringer har krav på buss/taxi hvis skoleveien er lengre enn 2 km...

Anonymkode: 4ea59...768

I know, men bare fra nærmeste busstopp, som er 2 km unna. I tillegg går bussen kun til skolestart og etter skoleslutt, så det er ikke noe tilbud til oss som bruker Sfo. 

Anonymkode: b8d16...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...