Gå til innhold

Kan jeg ende opp med å sitte uten sønnen min på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, det kan godt skje. Ofte forsøker de å få noen til å bytte, men det er mange som sier nei til det når du kunne ordnet det med å betale på forhånd.

Anonymkode: 5bc54...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, klg,2 boys now:) skrev:

Vet flere som har brent seg på den der.ihverfall når du skal fly midt i ferie tid.koster ikke mange kronene for å reservere seter.

300 kr ekstra totalt for noe som burde vært gratis. Men nå har jeg fått bekreftet av Norwegian at sønnen min kommer til å få sitte med enten meg eller oldemor så da føler jeg meg trygg :)

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan godt skje. Ofte forsøker de å få noen til å bytte, men det er mange som sier nei til det når du kunne ordnet det med å betale på forhånd.

Anonymkode: 5bc54...a37

Om du ser siste svaret mitt så har Norwegian selv sagt at han får sitte med enten meg eller oldemor så da går det bra.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste som er latterlig her er systemet til Norwegian!! Betale ekstra for å sitte ved siden av den du bestiller billett sammen med er jo helt latterlig! Det burde være en selvfølge at vi får sitte sammen uten ekstra kostnader!

Anonymkode: 5ee76...1c8

Norwegian har valgt å la plassbestilling være en tilleggstjeneste for å gi billigst mulige billetter til de som bare ønsker å komme seg fra a til b. De som trenger litt mer på reisen (og du er en av dem) må da betale litt mer og det er ingenting latterlig med det.

Jeg reiser mye i jobbsammenheng, og har opplevd flere ganger at dette problemet har oppstått pga slike som deg. Noen ganger løser det seg, men andre ganger gjør det ikke det og da må foreldre og barn sitte fra hverandre. En gang var det en mor som protesterte høylytt, men hun fikk klar beskjed om at skulle hun være sikker på å få sitte sammen med barnet sitt så måtte hun ha bestilt sitteplass ved bestilling. Hun fikk valget om å godta det hun hadde betalt for da ingen ønsket å bytte plass, eller forlate flyet da hennes oppførsel forsinket flyet.

Anonymkode: 302f0...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Norwegian har valgt å la plassbestilling være en tilleggstjeneste for å gi billigst mulige billetter til de som bare ønsker å komme seg fra a til b. De som trenger litt mer på reisen (og du er en av dem) må da betale litt mer og det er ingenting latterlig med det.

Jeg reiser mye i jobbsammenheng, og har opplevd flere ganger at dette problemet har oppstått pga slike som deg. Noen ganger løser det seg, men andre ganger gjør det ikke det og da må foreldre og barn sitte fra hverandre. En gang var det en mor som protesterte høylytt, men hun fikk klar beskjed om at skulle hun være sikker på å få sitte sammen med barnet sitt så måtte hun ha bestilt sitteplass ved bestilling. Hun fikk valget om å godta det hun hadde betalt for da ingen ønsket å bytte plass, eller forlate flyet da hennes oppførsel forsinket flyet.

Anonymkode: 302f0...d48

Hadde du lest alle svarene her så hadde du sett at Norwegian har selv sagt at det er unødvendig å reservere setet for å få sitte sammen,barn under 12 får alltid sitte med en han kjenner. I dette tilfelle får han enten sitte med meg eller oldemoren sin,så da gidder ikke jeg bruke penger på å reservere setet når det ikke er nødvendig.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja vi har ingen bagasje med så vi kan gå rett til gate.

Anonymkode: 5ee76...1c8

 

Det er dette som er viktig! Sjekk inn tidspunktet. 

Vi bestille aldri sete. Når vi kommer alle fire, så gir den bak skranken oss fire sammen. Samme på maskinene. Spyr ut fire tett sammen. 

Har det vært veldig fullt, like før jul etc. og vi i tillegg har vært seint ute. Har de kanskje delt oss opp. To og to. 

Sjekk inn! Det er det viktige.

Anonymkode: bea71...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde du lest alle svarene her så hadde du sett at Norwegian har selv sagt at det er unødvendig å reservere setet for å få sitte sammen,barn under 12 får alltid sitte med en han kjenner. I dette tilfelle får han enten sitte med meg eller oldemoren sin,så da gidder ikke jeg bruke penger på å reservere setet når det ikke er nødvendig.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Da får du håpe at det stemmer da. Norwegian er ikke akkurat de jeg stoler mest på her i verden, selv om jeg personlig har hatt mest positive opplevelser med å fly med dem. Og ja, det pleier å gå helt greitt, for sjekker man inn sammen, så får man seter sammen, så lenge det er seter ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Da får du håpe at det stemmer da. Norwegian er ikke akkurat de jeg stoler mest på her i verden, selv om jeg personlig har hatt mest positive opplevelser med å fly med dem. Og ja, det pleier å gå helt greitt, for sjekker man inn sammen, så får man seter sammen, så lenge det er seter ved siden av hverandre.

Han jobber jo i Norwegian så han vet nok hva han snakker om.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om du ser siste svaret mitt så har Norwegian selv sagt at han får sitte med enten meg eller oldemor så da går det bra.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Hvis det er en fast regel så er den ny. Vi har blitt splittet flere ganger, senest i januar. For oss betyr det ikke noe siden barna ikke har noe mot å sitte alene, men det har vært et styr med andre som har forsøkt å få byttet plass.

Jeg har til og med opplevd at jeg og min åtteåring ble bedt om å bytte slik at en mor og hennes tiåring kunne sitte sammen og få plass ved midtgangen.

Anonymkode: 5bc54...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Da får du håpe at det stemmer da. Norwegian er ikke akkurat de jeg stoler mest på her i verden, selv om jeg personlig har hatt mest positive opplevelser med å fly med dem. Og ja, det pleier å gå helt greitt, for sjekker man inn sammen, så får man seter sammen, så lenge det er seter ved siden av hverandre.

Når vi reiser sammen 4 stykker har vi aldri, de siste 3 årene, opplevd å få seter sammen alle 4. Vi sjekker inn ganske tidlig.

Anonymkode: 5bc54...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han jobber jo i Norwegian så han vet nok hva han snakker om.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Får håpe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi reiser sammen 4 stykker har vi aldri, de siste 3 årene, opplevd å få seter sammen alle 4. Vi sjekker inn ganske tidlig.

Anonymkode: 5bc54...a37

Men han lovet meg ikke at alle tre fikk sitte sammen,han lovet at sønnen min får enten sitte med meg eller med oldemoren sin.Begge deler er helt grei løsning.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men han lovet meg ikke at alle tre fikk sitte sammen,han lovet at sønnen min får enten sitte med meg eller med oldemoren sin.Begge deler er helt grei løsning.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Det var et svar til hun som påsto at man alltid fikk seter sammen hvis det fantes og man sjekket inn sammen. Slik er det ikke.

Anonymkode: 5bc54...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han lovet meg ikke at alle tre fikk sitte sammen,han lovet at sønnen min får enten sitte med meg eller med oldemoren sin.Begge deler er helt grei løsning.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lett å love noe når han sitter på et kontor og ikke er i selve flyet. Går det ikke kan de bare si i etterkant - at desverre det gikk ikke.

Gjør som det er foreslått over. Sjekk inn så tidlig som mulig så gar det som regel bra.

Jeg bytter heller ikke sete når jeg har betalt ekstra for det de gangene det er viktig for meg.

Anonymkode: 5669b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var et svar til hun som påsto at man alltid fikk seter sammen hvis det fantes og man sjekket inn sammen. Slik er det ikke.

Anonymkode: 5bc54...a37

Det er ikke sånn at man av prinsipp ikke får det, men det er sjelden av det er fire seter ledige ved siden av hverandre, derfor er det sånn at man ofte ikke får det. Jeg påstod dessuten ikke at man alltid får det. Er det ledig og mulig, så få man. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sist jeg reiste med Norwegian stemte det ikke. Var ettermiddagsflyet fra Bergen til Oslo på en fredag og stapp fullt av forretningsreisende. Ikke ett sete ledig.Jeg satt ved siden av en jente, og hun hadde moren sin et annet sted. Pratet litt med henne, og hun var 9 år. 

Anonymkode: 5feb3...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, sist jeg reiste med Norwegian stemte det ikke. Var ettermiddagsflyet fra Bergen til Oslo på en fredag og stapp fullt av forretningsreisende. Ikke ett sete ledig.Jeg satt ved siden av en jente, og hun hadde moren sin et annet sted. Pratet litt med henne, og hun var 9 år. 

Anonymkode: 5feb3...685

Og det falt deg ikke inn å tilby deg å bytte plass? Så rart. 

Anonymkode: d9623...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å håpe. Nabofamilien ble splittet i fem fra Bergen til Oslo: 2-åringen ett sted, 3-åringen ett sted, 7-åringen ett sted, mor ett sted og far ett sted. De har aldrireist uten setereservasjon etter det.

Anonymkode: 7539b...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å håpe. Nabofamilien ble splittet i fem fra Bergen til Oslo: 2-åringen ett sted, 3-åringen ett sted, 7-åringen ett sted, mor ett sted og far ett sted. De har aldrireist uten setereservasjon etter det.

Anonymkode: 7539b...2cf

Det er jo helt uhørt! En 2 og 3 åring burde ikke sitte alene på et fly.

Anonymkode: a3e8a...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt uhørt! En 2 og 3 åring burde ikke sitte alene på et fly.

Anonymkode: a3e8a...8af

Det er riktig. Og derfor bestiller man setereservering når man reiser med små barn eller andre man MÅ sitte ved siden av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt uhørt! En 2 og 3 åring burde ikke sitte alene på et fly.

Anonymkode: a3e8a...8af

Nei enkelte burde ikke ha unger. 

Anonymkode: 5669b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tenke som så, at hvis flyvert/vertinnen har lyst til å bruke tiden på å underholde min ekstremt aktive 3-åring så er de så hjertelig velkommen til å gjøre det 😂 Da kan jeg lese en bok eller få litt etterlengtet søvn på flyet. Føler egentlig jeg burde betale mer for den type barnepass, enn mindre 😅

Men det har hittil aldri skjedd da. Familie på 5 som reiser mye. Aldri blitt splittet. 

Anonymkode: fe36a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei enkelte burde ikke ha unger. 

Anonymkode: 5669b...36d

Så man burde ikke ha barn, fordi man ikke kjøper plassbilletter på fly?

Du er rar 😂

Jeg setter meg ned og venter i spenning på barnevernet 😅

Anonymkode: fe36a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så man burde ikke ha barn, fordi man ikke kjøper plassbilletter på fly?

Du er rar 😂

Jeg setter meg ned og venter i spenning på barnevernet 😅

Anonymkode: fe36a...a79

Ikke spesifikk det, men at enkelte ikke tenker at deres barn = deres annsvar 

Noe annet er rart.

 

Hun som over her mener det er de ansattes problem er virkelig rar. Om ungen slår seg vrang og foreldrene ikke tar annsvar må de ansatte be de gå av flyet. Samme som fulle som slår seg vrang, eller hvilken som helst annen bråkete,vrang person.

De som kjøper biletter godtar dette i reglene for flyselskapet før de får lov til å kjøpe biletter.

Anonymkode: 5669b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke spesifikk det, men at enkelte ikke tenker at deres barn = deres annsvar 

Noe annet er rart.

 

Hun som over her mener det er de ansattes problem er virkelig rar. Om ungen slår seg vrang og foreldrene ikke tar annsvar må de ansatte be de gå av flyet. Samme som fulle som slår seg vrang, eller hvilken som helst annen bråkete,vrang person.

De som kjøper biletter godtar dette i reglene for flyselskapet før de får lov til å kjøpe biletter.

Anonymkode: 5669b...36d

Selvfølgelig tar vi ansvar.

Men da må flyselskapene sørge for at barn som er så små at de ikke kan ta ansvar seg selv (under skolealder, blir plassert sammen med den som er ansvarlig for dem. 

Det er vanskelig å ta ansvar fastlåst i setet fra andre enden av et fly.

At folk kam bli splittet er helt l.

Vil du sikre deg å sitte med barnet ditt, som er over skolealder og fint kan klare seg selv noen timer på et fly, så betaler man for det.

Om de sprer foreldre og småbarn, så er det bare latterlig og de får ta konsekvensene av det selv. 

 

Anonymkode: fe36a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...