Gå til innhold

Kan jeg ende opp med å sitte uten sønnen min på flyet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så god råd for tiden så når vi skulle flybilletter til sommerferien innenlands så valgte jeg å bestille de billigste billettene uten å reservere setet.Jeg trodde det var sånn at du kunne betale ekstra for å få sitte akkurat der du vil,men at det ikke fikk noe konsekvenser om du ikke valgte setet. Men nå mener en vennine av meg at jeg risikerer at meg og sønnen min på 5 år ikke får sitte sammen på flyet! Stemmer det at vi kan ende opp med å ikke sitte ved siden av hverandre selv om jeg bestillte billettene sammen?

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er muligens en teoretisk sjanse for det, men i praksis tviler jeg sterkt på det altså. 

Anonymkode: f1c55...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker aldri å betale ekstra for et sete. Bruker å få sitte sammen når vi sjekker inn sammen. Men kanskje greit å møte opp i god tid. Sånn for å være helt sikker.

Og OM der ikkje er ledige plasser sammen kommer folk garantert til å bytte plass med en av dokke slik at dokke får sitte sammen. Kven vil Ikkje heller bytte plass enn å sitte "aleine" sammen med et lite barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal flyvertene være skikkelig drittsekker... Ingen vil sitte ved siden av et ukjent barn heller 

Anonymkode: c7bdc...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk inn i god tid, så går det nok veldig bra :) ofte kan man sjekke inn på nett/mobil, opp til et døgn i forkant tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har ingen bagasje med så vi kan gå rett til gate.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien ja. Og hvis dere hypotetisk skulle komme til å reise på et smekkfullt fly hvor alle har betalt for setereservasjon for å få sitte sammen kan dere havne i en kinkig situasjon. I praksis vil det som regel løse seg, men du satser på å få noe gratis som andre betaler for.

Anonymkode: cc12e...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis flyet er fullt og folk som allerede har betalt for reservert sete ikke ønsker å flytte seg. Jeg hadde for eksempel ikke giddet å gjøre det, ikke mitt problem at du ikke var villig til å betale for en tjeneste. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvis flyet er fullt og folk som allerede har betalt for reservert sete ikke ønsker å flytte seg. Jeg hadde for eksempel ikke giddet å gjøre det, ikke mitt problem at du ikke var villig til å betale for en tjeneste. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Da er det heller ikke mitt problem om han maser hull i hodet på deg i 45 minutter til vi lander heller :P

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er det heller ikke mitt problem om han maser hull i hodet på deg i 45 minutter til vi lander heller :P

Anonymkode: 5ee76...1c8

Hadde ikke snakket med barnet ditt uansett. Musikk på ørene, problem solved. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da skal flyvertene være skikkelig drittsekker... Ingen vil sitte ved siden av et ukjent barn heller 

Anonymkode: c7bdc...6cc

Det er ikke sikkert. De kan ikke tvinge noen til å bytte plass heller. Og om jeg har bestilt akkurat DEN plassen av en eller annen grunn, så er det en viss mulighet for at jeg hadde byttet

HI: Sjansen er ikke så stor, men i teorien så kan du det ja. Pass i alle fall på å sjekke inn så tidlig som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke snakket med barnet ditt uansett. Musikk på ørene, problem solved. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Du kan tydligvis ikke har barn om du tror DET stopper barn fra å mase videre til de får ett svar.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det heller ikke mitt problem om han maser hull i hodet på deg i 45 minutter til vi lander heller :P

Anonymkode: 5ee76...1c8

Selvfølgelig er det ditt problem. Ditt barn er ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan tydligvis ikke har barn om du tror DET stopper barn fra å mase videre til de får ett svar.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Jeg har fire barn, så jeg vil si at jeg vet litt om barn, jo. En femåring bør være stor nok til å ikke plage andre. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Selvfølgelig er det ditt problem. Ditt barn er ditt ansvar.

Om de plasserer meg langt unna i flyet så er det ikke mitt problem nei,er ikke jeg som hadde tatt en så idiotisk avgjørelse.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn, så jeg vil si at jeg vet litt om barn, jo. En femåring bør være stor nok til å ikke plage andre. 

Anonymkode: 8ff03...9b1

Heldigvis finnes det oppegående personer som ikke synes det er plagsomt om ett barn snakker til de.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Om de plasserer meg langt unna i flyet så er det ikke mitt problem nei,er ikke jeg som hadde tatt en så idiotisk avgjørelse.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Det er jo du som har tatt en så idiotisk avgjørelse når du velger å ikke betale for en tilleggstjeneste. Hvis du reiser med barn, tar du forholdsregler og betaler for reservert sete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje ja.

Jeg har jobbet i innsjekk hos flere flyselskap og har måttet splitte familier flere ganger. Det var mer vanlig når alle sjekket inn på flyplassen.

Har dere mulighet til å sjekke inn hjemmefra anbefaler jeg å gjøre det med en gang innsjekk åpner. Vis ikke bør dere være tidlig ute på flyplassen og sjekke inn i skranken med en gang dere kommer. 

Anonymkode: 78c7b...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beef sister skrev:

Det er jo du som har tatt en så idiotisk avgjørelse når du velger å ikke betale for en tilleggstjeneste. Hvis du reiser med barn, tar du forholdsregler og betaler for reservert sete. 

Det eneste som er latterlig her er systemet til Norwegian!! Betale ekstra for å sitte ved siden av den du bestiller billett sammen med er jo helt latterlig! Det burde være en selvfølge at vi får sitte sammen uten ekstra kostnader!

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det eneste som er latterlig her er systemet til Norwegian!! Betale ekstra for å sitte ved siden av den du bestiller billett sammen med er jo helt latterlig! Det burde være en selvfølge at vi får sitte sammen uten ekstra kostnader!

Anonymkode: 5ee76...1c8

Det spiller vel ingen rolle om du synes det er en selvfølge. Norwegian er et lavprisflyselskap, og det betyr gjerne at du må betale for eventuelle tilleggstjenester. Du kan ikke få i både pose og sekk, verden fungerer sjelden slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er Vi ble spillet engang. Jeg og barnet et sted, mannen et annet. Spurte pent han som satt på ytterste setet om han kunne være så snill og bytte med mannen min som satt på samme setet noen få rader bak. Svaret var at nei, han satt bra der han satt.

Det det viste seg var at han var dødlig fyllesjuk.....så da var det veldig smart å velge å sitte ved siden av en skravlekopp på 2 år :hoho:Guttungen plaget han ikke, han fikk sitte helt i fred, men han skravlet med meg konstant og var aktiv med bøkene og lekene han hadde med.

Så mannen ble dårligere og dårligere form, men sa ikke noe annet enn å sukke regelmessig. Det var jo hans valg å sitte der.

Innenriks har vi alltid kommet sammen, det når det har vært flybytte med kort tid mellom vi har blitt plassert litt her og der.

Anonymkode: e81d5...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare Oslo-Bergen rute så er ikke så langt,men det er vel fellesferien tror jeg.

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi glemte helt å kjøpe seter sist. Det ble lange 5 timer med far bak i flyet, 10 åringen på rad 2, 7 åringen på rad 3 og jeg innerst på rad 4. Tykk mann ytterst nekta å bytte plass og der ble han sittende !! Slitsomt når man skal dele ut mat osv, til Kidsa, men flyvertinna hjalp oss ! Gjør ikke det der ingen 

Anonymkode: 1a174...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi glemte helt å kjøpe seter sist. Det ble lange 5 timer med far bak i flyet, 10 åringen på rad 2, 7 åringen på rad 3 og jeg innerst på rad 4. Tykk mann ytterst nekta å bytte plass og der ble han sittende !! Slitsomt når man skal dele ut mat osv, til Kidsa, men flyvertinna hjalp oss ! Gjør ikke det der ingen 

Anonymkode: 1a174...165

Se der lærte i alle fall dere noe. Kanskje hi også får den opplevelsen.

Anonymkode: 5669b...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Se der lærte i alle fall dere noe. Kanskje hi også får den opplevelsen.

Anonymkode: 5669b...36d

Har ikke behov for å gi sønnen min mat på eller fly som tar 45 minutt :)

Anonymkode: 5ee76...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...