Gå til innhold

Dere med full jobb, hvor mye får dere utbetalt i mnd ETTER skatt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Du tenker ikke på at "data" som du kaller det kanskje kan ha en del å si for menneskers ve og vel? Tror du sykehusene hadde fungert effektivt ut IT-støtte? Eller NAV? Lista med eksempler er uendelig..

Anonymkode: 56028...cd0

når 'dataen' på NAV er nede får ikke folk penger.
når 'dataen' på sykehus er nede, blir avtaler og operasjoner kanselerte.
når 'dataen' til dnb er nede får ikke folk betalt med vipps
når 'dataen' til alle bankes it leverandør er nede får folk ikke betalt med kort, gått i nettbank osv
når 'dataen' til politiet er nede er det totalt krise

bare et par eksempler til de som tror data ikke ligger i bunn for albsolutt alt.  selv logistikksystemet til potetbonden

Anonymkode: 68da9...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke sammenligne lønnen til folk i det private næringsliv med offentlig ansatte da.

De som har jobber som genererer masse penger til bedriften er jo i en helt annen forhandlingsposisjon når det kommer til lønn enn offentlig ansatte som jo egentlig bare er en utgiftspost og ikke genererer penger på samme måte.

 

Anonymkode: 60377...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo ikke sammenligne lønnen til folk i det private næringsliv med offentlig ansatte da.

De som har jobber som genererer masse penger til bedriften er jo i en helt annen forhandlingsposisjon når det kommer til lønn enn offentlig ansatte som jo egentlig bare er en utgiftspost og ikke genererer penger på samme måte.

 

Anonymkode: 60377...d90

Mener du at å satse på å få mennesker friske nok til å være til nytte i samfunnet kun er en utgiftspost? Jeg vet at vi trenger alle disse systemene for å få samfunnet til å fungere på en optimal måte, men likevel... 

Anonymkode: b14e2...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mener du at å satse på å få mennesker friske nok til å være til nytte i samfunnet kun er en utgiftspost? Jeg vet at vi trenger alle disse systemene for å få samfunnet til å fungere på en optimal måte, men likevel... 

Anonymkode: b14e2...f03

Selvfølgelig er de det.

Ja, like selvfølgelig trenger vi dem, Vi trenger leger, lærere, førskolelærere osv osv, de er kjempeviktige i samfunnet. Men de genererer jo ikke penger inn så de kan forhandle opp lønnen sin på samme måte som en dyktig f.eks IT-kvinne kan fordi hun generer store inntekter til bedriften.

Anonymkode: 60377...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er de det.

Ja, like selvfølgelig trenger vi dem, Vi trenger leger, lærere, førskolelærere osv osv, de er kjempeviktige i samfunnet. Men de genererer jo ikke penger inn så de kan forhandle opp lønnen sin på samme måte som en dyktig f.eks IT-kvinne kan fordi hun generer store inntekter til bedriften.

Anonymkode: 60377...d90

Jeg er helt med på hva du sier, jeg stiller bare spørsmål ved det. 

Anonymkode: b14e2...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig ikke full jobb fast, men går en del ekstravakter så det utgjør ca 100% stilling. Denne mnd fikk jeg utbetalt 33000 kr. Da hadde jeg to røde vakter i påsken, i tillegg til en del ekstravakter. Er nattevakt (helsefagarbeider) på sykehjem. 

Anonymkode: eed4f...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27000-32000 med all overtiden. 22 000 nå som jeg er i permisjon og ikke har mulighet til å jobbe overtid. Jobber som sykepleier i dagstilling. 

Anonymkode: b7850...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 23 000 kr utbetalt i 86 % stilling. Jobber i dagligvare.

Anonymkode: 64cdc...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 000,- Men da har jeg også blitt skattelagt for firmabil, noe som gjør at jeg slipper helt unna kostnader til bil.

Jobber med HR og rekruttering.

Anonymkode: 3e810...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo ha noe med annsenitet å gjøre da

Anonymkode: 0e1ac...10a

Hvis du tenker etter så bruker vi Software til mye bra ting. For eksempel pasientsystem som psykologer bruker, lønnsystem, Økonomisystem osv.. Er man god til å utvikle slike løsninger, så skal man ha godt betalt! 

Anonymkode: 6659c...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...