Gå til innhold

Samboers jobb, er jeg urimelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei damer :-) 

Jeg er under utredning og skal etter planen starte på pergo i juli. Jeg har et barn fra tidligere forhold som opptar mye av tiden min, naturlig nok. 

Da jeg traff min nåværende samboer var jeg klar på at jeg ikke ønsker flere barn, dersom jeg praktisk talt blir alenemor i hverdagen. Etter noen år kjente sambo den biologiske klokka tikke og bestemte seg for at han ønsket et barn. Jeg vil veldig gjerne ha et barn til, dersom forholdene blir lagt til rette. 

Sambo har reisejobb og tilbringer måneder i strekk borte fra hjemmet. Han trives i jobben sin og vil helst beholde den.

Jeg for min del kjenner at jeg ikke vil ha flere barn når han jobber så mye borte. 

Er det urimelig av meg og sette krav til at han bytter jobb, dersom han ønsker barn med meg? Jeg har sagt at jeg for min del, fint kan leve uten flere dersom han ønsker å bli værende i jobben sin. 

Hilsen fortvilet 

Anonymkode: c331a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er IKKE urimelig i det hele tatt! Skjønner deg veldig godt. Jeg kjenner til et lignende tilfelle der mannen beholdt jobben og barnet ble født - det ekteskapet holdt ikke for å si det sånn. Kona ble (forståelig nok) lei og bitter. Ingen god situasjon for noen, heller ikke barnet. Han må søke ny jobb NÅ.

Anonymkode: eff32...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er IKKE urimelig i det hele tatt! Skjønner deg veldig godt. Jeg kjenner til et lignende tilfelle der mannen beholdt jobben og barnet ble født - det ekteskapet holdt ikke for å si det sånn. Kona ble (forståelig nok) lei og bitter. Ingen god situasjon for noen, heller ikke barnet. Han må søke ny jobb NÅ.

Anonymkode: eff32...086

Takk for svar. Det er godt å høre at andre kan forstå problemstillingen. Hans argumenter er at han tjener så godt i jobben han har nå og at han tross alt har mer fri enn de normale ferieukene. Jeg har ikke inntrykk av at han forstår hvor viktig det er for et barn med en pappa i hverdagen, eller at han forstår hvilken ensom og enorm oppgave det er å gi meg. Jeg er så fortvilet. Forklarte at jeg ikke ønsker å starte på pergo, men han vil snakke om det når han kommer hjem. Jeg vet jo at han får alt til å føles så godt når han først er hjemme og trenger at vi kan snakke om det mens han er borte og mens jeg virkelig kjenner på kroppen hvor hardt det alt er å få tiden til å strekke til.  

Jeg vil heller være "fattig" med han, enn godt skodd uten.... 

Anonymkode: c331a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har lyst på barn har han vel ikke lyst til å være borte fra barnet i flere måneder av gangen? Jeg synes ikke det er urimelig at han skal bytte jobb. Ikke bare for din del (selv om det er viktig og), men for barnets del, og også sin egen del. Han kan ikke si han har lyst på barn når han ikke vil være hjemme og ikke ta del i oppdragelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pobie skrev:

Hvis han har lyst på barn har han vel ikke lyst til å være borte fra barnet i flere måneder av gangen? Jeg synes ikke det er urimelig at han skal bytte jobb. Ikke bare for din del (selv om det er viktig og), men for barnets del, og også sin egen del. Han kan ikke si han har lyst på barn når han ikke vil være hjemme og ikke ta del i oppdragelsen.

Takk. Det er nettopp det jeg tenker! Åhh du aner ikke hvor godt det gjør :hjerte: 

Han mener at de første årene er mest for mor og mener det vil være en fin anledning til å jobbe masse for å komme godt ovenpå på lån. Jeg har bestandig tatt alt av små og store løft i hverdagen med barnet jeg har fra tidligere. Kanskje han ser for seg at det er slik det er å være pappa...

Hvordan får jeg har til å forstå hva det innebærer? 

Anonymkode: c331a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte han og du har hørt kva han har sakt om jobben. Da får du ta følger der etter. 

Anonymkode: 8f8ed...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du valgte han og du har hørt kva han har sakt om jobben. Da får du ta følger der etter. 

Anonymkode: 8f8ed...731

Da jeg valgte han, hadde han ikke denne jobben. 

Jeg var forståelsesfull og støttende da han ønsket reisejobb. Jeg gir han ikke "hard time" for jobbingen. Alt jeg sier er at jeg ikke kan klare et nytt barn med en så fraværende samboer.  Er ikke det å ta følgene? 

Anonymkode: c331a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg valgte han, hadde han ikke denne jobben. 

Jeg var forståelsesfull og støttende da han ønsket reisejobb. Jeg gir han ikke "hard time" for jobbingen. Alt jeg sier er at jeg ikke kan klare et nytt barn med en så fraværende samboer.  Er ikke det å ta følgene? 

Anonymkode: c331a...c7f

Å ta følgene må du ta uansett. sjølv om han tok jobben da eller da.

Anonymkode: 8f8ed...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å ta følgene må du ta uansett. sjølv om han tok jobben da eller da.

Anonymkode: 8f8ed...731

Jeg har følelsen av at du tror det er meg som maser om barn? Det er altså samboeren som ønsker barn. Mens jeg kun kunne tenke meg DERSOM forholdene ligger tilrette. 

Jeg ønsker å vite om dere andre syns det er urimelig at jeg lar jobben hans komme i veien for at vi fortsetter prøvingen. Eller om jeg er unødvendig pirkete. 

Anonymkode: c331a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Det er nettopp det jeg tenker! Åhh du aner ikke hvor godt det gjør :hjerte: 

Han mener at de første årene er mest for mor og mener det vil være en fin anledning til å jobbe masse for å komme godt ovenpå på lån. Jeg har bestandig tatt alt av små og store løft i hverdagen med barnet jeg har fra tidligere. Kanskje han ser for seg at det er slik det er å være pappa...

Hvordan får jeg har til å forstå hva det innebærer? 

Anonymkode: c331a...c7f

Hvis du kun vil ha barn dersom han bytter jobb og tar tak, da bare forklarer du det til han at det blir ikke barn så lenge han har denne jobben.

Mor gjør mye til å begynne med, men det betyr ikke at far ikke må trå til. F eks hjelpe med legging, bleiebytte, ta babyen slik at du får pause hvis h*n gråter mye, ha babyen en stund slik at du får en pause, hjelpe til med nattevåk osv. Det er jo utrolig mye han kan hjelpe med, det eneste han ikke kan gjøre er å amme.

Hvis han ikke synes han BURDE hjelpe med disse tingene, da anser jeg han som ikke klar til å få barn. Det ikke noen av disse tingene som tilsier at mor burde gjøre dem fremfor far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pobie skrev:

Hvis du kun vil ha barn dersom han bytter jobb og tar tak, da bare forklarer du det til han at det blir ikke barn så lenge han har denne jobben.

Mor gjør mye til å begynne med, men det betyr ikke at far ikke må trå til. F eks hjelpe med legging, bleiebytte, ta babyen slik at du får pause hvis h*n gråter mye, ha babyen en stund slik at du får en pause, hjelpe til med nattevåk osv. Det er jo utrolig mye han kan hjelpe med, det eneste han ikke kan gjøre er å amme.

Hvis han ikke synes han BURDE hjelpe med disse tingene, da anser jeg han som ikke klar til å få barn. Det ikke noen av disse tingene som tilsier at mor burde gjøre dem fremfor far.

Takk for godt svar:-) 

Jeg har sett for meg at pipa ville få en annen lyd dersom han tok innover seg og virkelig forsto hvor mye en baby krever fra dag 1. Han har dyp respekt for meg i hverdagen, men med dette barnet, er det som om han forventer at jeg slipper alt jeg har i hendene og bare er overlykkelig for at han ønsker barn. 

Nå har jeg endelig stått opp for meg selv og satt foten ned. Pergoen skal utsettes frem til han kan vise til en jobb med bedre rutiner! :sjenert:

 Takk for synsingen :-)  

Anonymkode: c331a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...