Gå til innhold

Takler ikke mammarollen..:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Føler meg ubrukelig som mor, babyen min er 2 uker gammel å har skrekke i 2 dager nå. Har mye hjelp av min mor å samboer, de gjør stort sett det meste. Men jeg bare gråter å har mest lyst å bare fære å levne alt ansvaret til de. Jeg er trist å skulle ønske alt bare ble bedre.

hvorfor føler jeg det slik.. dette var jo drømmen min, men nå når jeg sitter i det, aner jeg ikke hvordan jeg skal komme med igjennom denne småbarnstiden:(

 

noen som føler det samme eller kan dele erfaringer? Føler meg så alene å forferdelig :'( å syns så synd i barnet mitt som ikke får den moren hun fortjener...

 

 

Anonymkode: b918f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åjada, jeg følte det helt likt, og jeg hadde ikke noen skrikebaby engang. Barnet ditt er bare to uker, det er ikke mye! Du må gi deg selv tid til å venne deg til situasjonen. Akkurat nå er det fullstendig unntakstilstand, du har enormt med hormoner og ingenting er slik det skal. Du må ikke være så streng med deg selv. Nå har du allerede lært første del; INGENTING blir som forventet:) Og det gjør ingenting, det går bra likevel.

Ta et skritt tilbake og tenk at du er din egen venninne. Du ville vel ikke tenkt at andre var elendige mødre to uker etter fødsel?? Dersom de depressive følelsene dine vedvarer ville jeg kontaktet helsestasjonen eller fastlegen, men først synes jeg du skal slappe av og motta den praktiske hjelpen du får. Det er ikke din feil at barnet skriker, det kan være så mange grunner til det. Plutselig blir alt bare fryd og gammen noen dager, og så er det på'n med skriking igjen..

God klem! Du er ikke alene. (PS, min yngste er 7. Det blir bedre!)

Anonymkode: c2922...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk får fine ord! Prøver å trøste meg selv med at hun blir eldre, å ting blir lettere. Men det er vanskelig når det står på. Har heldigvis mye hjelp, å det er jeg uendelig takknemlig får! Hadde aldri klart det alene.. 

Anonymkode: b918f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne for deg og håper du får gode svar. I tillegg håper jeg du er litt lettere til sinns i kveld.

Anonymkode: c2922...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk!:) ja det hjelper og høre andres erfaringer, så føler man seg ikke like alene:)

Anonymkode: b918f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skjønner hva du mener, har det på samme måte selv visse dager. Min baby er også 2 uker, og jeg kjenner iblant at det er litt for overveldende. Jeg og mannen min bytter på og tar annenhver natt, og jeg kjenner disse følelsene er sterkest når jeg ikke har sovet. Da blir jeg veldig irritabel og kjenner at jeg bare vil vekk.

Jeg trøster meg med at dette bare er en overgangsfase, og nærmest teller ukene til han begynner å smile og le. Da blir det ikke bare enveiskommunikasjon, og jeg kan ha det mye morsommere sammen med han.

Det jeg vil si er at det du føler er helt normalt. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har det tøft helt i begynnelsen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...