Gå til innhold

Ulykke på jobb - sykemelding - vikariatet går ut! Hjelp!


kristinehufine

Anbefalte innlegg

Jeg har vært utsatt for en ulykke på jobb og ryggen lider. Det er meldt som yrkesskade og behandling er begynt, men må nok inn for bilder osv... Vikariatet mitt går ut i juli, hva skal jeg gjøre? Hvis dette ikke bedres raskt (har gått 4 uker og null bedring) står jeg arbeidsledig uten mulighet til å ta ny jobb! Men kan jeg sykemeldes nå og beholde sykepengene frem til jeg er frisk og er klar for jobb (da går jeg over på dagpenger)? Er så fortvila nå. Og kan jeg sykemeldes i ferien hvis jeg forsøker å holde ut (evt. delvis) frem til det??! Samvittigheten gnager selv om jeg vet jeg bør tenke på meg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Snakk med NAV, det er de som vet svarene her. Jeg tror bare (men er ikke sikker) at blir man sykemeldt mens man går i et vikariat, så har man krav på utbetaling for den stillingsprsenten fra NAV til man ikke er sykemeldt lengre. Er man sykemeldt i ferie, har man krav på å få tilbake ferie.

Når det er sagt, syns jeg du skal ta hensyn til kropp og rygg først.. og ettersom du ble skadet på jobb, skal det trå inn noen forsikringer der også, har du snakket med lederen din om dette, evt fagforbundet ditt, ansvarlig for HMS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...