Gå til innhold

Fordeler og ulemper med valp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min kommer trolig heim med ein valp i dag. Han og ungene har så lyst på, jeg er heller skeptisk. Det er bare på lån og så leverer vi den tilbake viss vi ikke vil ha den. Mannen min mener at alle dyr skal være ute, så  kommer neppe inn, men likevel....har ikke lyst å bli så bunden.

Anonymkode: df5a8...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En valp krever MYE! De jeg kjenner som har kjøpt valp har tatt seg fri fra jobb en periode, og flekset på arbeidstidene slik at den ikke skal være lenge alene hjemme. Det høres ikke ut som om dette er spesielt gjennomtenkt, og jeg tenker at det beste for valpen er at han ikke kommer hjem til dere med den.

Anonymkode: d9cc4...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ihvertfall sagt at skal han ha dyr så skal de være ute. Er fra gård så er vant med dyr. Men kanskje han mente når de ble større, ikke vet jeg. HI

Anonymkode: df5a8...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenker er at jeg håper dere bor på Østlandet eller et annet sted det er varmt for ellers blir det pokkers kaldt for mannen din å sove ute med valpen, som nr to tenker jeg at er det ikke jævla dumt å bruke opp ferieuker på valp når man har barn? Da må man jo evt kombinere det, ikke ta det en mnd før. Men igjen, har man valp blir det jo ingen ferie det første året akkurat.

Valp er arbeid, MYE arbeid og dermed burde alle i husholdningen være for det. Man må regne med i første perioden å gå ut 1-3 ganger om natten så den får tisse og gjøre fra seg. I tillegg er det ut hver gang den har spist, sove, lekt eller drukket. Man må sikre hjemmet (om den skal være inne) eller lage en skikkelig hundegård (om den skal være ute). Kjøp inn masse tyggeleker så ikke alt annet får gjennomgå. Og såklart seler, bånd, godbiter og annet som er greit. Og meld dere gjerne på et valpekurs i sommer. Er dere heldig klaffer det med ferie og da kan man ta det på ei uke eller to. Og kjøp inn vaskemidler, masse av de om man ikke er flink nok til å ta den ut ofte nok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min kommer trolig heim med ein valp i dag. Han og ungene har så lyst på, jeg er heller skeptisk. Det er bare på lån og så leverer vi den tilbake viss vi ikke vil ha den. Mannen min mener at alle dyr skal være ute, så  kommer neppe inn, men likevel....har ikke lyst å bli så bunden.

Anonymkode: df5a8...199

Skal denne stakkars valpen være overlatt til seg selv uten syns jeg absolutt ikke dere burde få dere en valp! De krever mye og etter min mening burde valpen være en del av familien og skal kunne fungere i ulike situasjoner, noe igjen som kommer av sosialisering og miljøtrening! Utenom det kan en valp være et supert tilskudd til familien❤ 

Og når det kommer til at man blir bindt, så er det dessverre ingen mulighet utenom om man skaffer seg en firbent venn ☺

Anonymkode: 5902c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, tror du bør tinge han og be han snu med valpen nå!

Hunder kan fint være mye ute, men kun ute og fra dag 1er ikke godt hundehold. Valper trenger kontakt og omsorg for å bli en lykkelig og harmonisk valp. Den kan heller ikke være alene hjemme en hel arbeidsdag på veldig lenge.

Dette er lite gjennomtenkt og jeg tror mannen din lever i en drømmeboble bygget opp av uendelige episoder Lassie som liten. En hund blir ikke slik uten masse masse omsorg og arbeid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg😳😢😢

håper virkelig han ikke tar med valpen hjem.

verste jeg har hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...