Gå til innhold

Lyst til å tidlig ultralyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når er det egentlig greit å gjøre dette? Er det for tidlig i uke 7 eller 8? 

Anonymkode: f2135...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også det, iom at OUL ikke er før etter sommeren, og vi har lyst til å se at alt er i orden før ferie. Men tenker da gjøre det ca uke 12, rett før ferien.

Tror ikke det er noen grense, hørt om flere som har tatt både i uke 7-8 og før, men kommer jo an på hvor mye du vil se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en i uke 6+3 for å se at hjertet banket. Også i uke 8+4 :) det er ikke for tidlig. Uke 8 ser man jo litt mere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det var anbefalt å vente til tidligst uke 12. Så bestilte TUL-time midt i ferien, akkurat den dagen jeg er i uke 12. Gleder meg, men er hele tiden redd for at jeg aldri kommer så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i uke 5 (ser anlegg og plummesekk, for å bekrefte), 7/8 (hjerteslag), 11/12 (at morkake virker, ryggrad er hel, urin i blære(dvs at nyrer virker) og at diafragma er helt). Og hver 3-4 uke etter det, da ser de på div annet (tarmer, morkake fungerer, hjerteklaffer osv osv) 

....så dette er det de kan se etter i disse ukene. Vises hjerteslag i uke 8 er det godt tegn, og etter uke 11 er det bevis for at morkaken virker (tar over etter plummesekken rundt uke 10).

Anonymkode: 89649...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...