Gå til innhold

Noen andre som starter med hormoner (IVF) nå? 😀


KatjaBB

Anbefalte innlegg

Fikk mensen igjen etter det andre mislykkede AID forsøkt i dag, bestemte oss for å gå over til IVF i ettermiddag og starter med sprøyter allerede i morgen!! Blir sykt spennende! ☺️

Skal hent ut medisiner i morgen, få opplæring etterpå også krysser vi alt vi har for gullegget! 🤞🏼 

Noen som også starter opp denne uka? 

 


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-) Jeg startet denne mnd. IVF hos CFC. Er på rd 11, men får bare negative tester :( Hvilken klinikk skal du ta behandling hos? Håper du du får gullegget ditt <3 

 

Anonymkode: 0a0de...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei :-) Jeg startet denne mnd. IVF hos CFC. Er på rd 11, men får bare negative tester :( Hvilken klinikk skal du ta behandling hos? Håper du du får gullegget ditt <3 

 

Anonymkode: 0a0de...2f6

Oi så spennende!! Krysser alt jeg har for deg 🤞🏼🤞🏼

Vi tar det privat i Trondheim, dag to med sprøyter - kjenner heldigvis ingen bivirkninger,  ennå iallefall 😆 

Er det ditt første forsøk? 

Håper tiden går kjapt frem til slutten av mai og første ultralyd / scanning 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk <3 Ja, det var mitt første forsøk. Jeg fikk ingen bivirkninger av stimuleringen jeg heller, så er ikke sikkert du får det :-) Ja, men er litt slik at når man er oppi dette, så føles det som om tiden går sååå tregt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Håpefull89 skrev:

Det blir spennende med første scanning da <3 Håper du får mange gode egg :-) 

Takk, vet du hvor mange som er "vanlig"? Hva er et godt egguttak? 🙄 fikk du noen på frys? 

14 minutter siden, Håpefull89 skrev:

Takk <3 Ja, det var mitt første forsøk. Jeg fikk ingen bivirkninger av stimuleringen jeg heller, så er ikke sikkert du får det :-) Ja, men er litt slik at når man er oppi dette, så føles det som om tiden går sååå tregt... 

Ah, håper det stemmer på meg også... er denne hormonstimuleringen jeg har fryktet mest etter å ha lest mange tråder på div forum, men dette går jo over all forventing 😉 

Ja,  inseminering nr.2 skulle egentlig vært tatt de siste dagene i påskeferien... derfor måtte det utsettes - aldri hatt en så "lang" ferie før 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, KatjaBB skrev:

Takk, vet du hvor mange som er "vanlig"? Hva er et godt egguttak? 🙄 fikk du noen på frys? 

Ah, håper det stemmer på meg også... er denne hormonstimuleringen jeg har fryktet mest etter å ha lest mange tråder på div forum, men dette går jo over all forventing 😉 

Ja,  inseminering nr.2 skulle egentlig vært tatt de siste dagene i påskeferien... derfor måtte det utsettes - aldri hatt en så "lang" ferie før 😂

Trur det varierer svært hva som er vanlig. Først gikk jeg på 150IE gonal f, men fikk kun to follikler, som ble for store.. Disse lå inntil en endometriosecyste som jeg har, og det ble avbrutt. Neste mnd startet jeg med 300 IE, fikk ut 8 egg - 1 til innsett og 3 i frys. Egguttak er når de tar ut eggene dine, etter at folliklene er store nok. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 😃 Vi er i gang med vårt første ivf-forsøk 😊 Jeg begynte på Bemfola på CD2 i går 😊 Vi høres også til privatklinikk i Trondheim! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Hei! 😃 Vi er i gang med vårt første ivf-forsøk 😊 Jeg begynte på Bemfola på CD2 i går 😊 Vi høres også til privatklinikk i Trondheim! 😃

Så spennende!! 😀😀 

Jeg er på CD4 idag, tok nettopp Bemfola (125) og klexane - sprøyte ☺️ 

I morgen trapper jeg opp til Bemfola (150) og dagen etter skal jeg i tillegg ta Orgalutran (0,25)  

kjenner absolutt ingen bivirkninger av sprøytene så langt, men mulig den orgalutran'en gjør saken annerledes 🙄😂

med tanke på nick'et ditt så har du barn fra før av? Var det også med hjelp av IVF eller er du helt ny på dette som meg? ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som har forsøkt privat i Oslo området og kan dele erfaringer? Og priser? Er 40 år så blir nok avvist av det offentlige.

Håper på en siste før jeg blir for gammel😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nile76 skrev:

Hei. Er det noen som har forsøkt privat i Oslo området og kan dele erfaringer? Og priser? Er 40 år så blir nok avvist av det offentlige.

Håper på en siste før jeg blir for gammel😌

Kanskje ikke helt riktige tråden for deg, vil heller anbefale å starte en selv for å få flere svar! ☺️ 

Vi holder til i Trondheim, betaler 30.000,- for forsøket, rundt 10.000,- for medisiner og 10.000 for donorsæd... Trur det ligger rundt det uansett klinikk! 

Mtp erfaring så er det nok veldig forskjellig, er det noe du spesifikt lurer på? ☺️ Vil anbefale en god gynekologisk undersøkelse med blodprøver og alt så vet du mer før du eventuelt tar kontakt med f.eks Danmark (hvis du er singel da) 

Jeg ønsker deg masse lykke til 👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har vært hos gynekolog med utredning. Har mann så slipper å reise til Danmark, men takk for prisoversikt. Da ligger det nok rundt det samme som her ja😃

Ønsker deg også masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nile76 skrev:

Tusen takk for svar! Har vært hos gynekolog med utredning. Har mann så slipper å reise til Danmark, men takk for prisoversikt. Da ligger det nok rundt det samme som her ja😃

Ønsker deg også masse lykke til!

Takk samme ☺️ Håper dere finner en klinikk som passer dere! I Trondheim har man ikke så mange valg (selv om vi er superfornøyd med valget vårt), men hadde vi bodd i Oslo ville jeg kanskje undersøkt / hatt en utredningstime flere plasser også valgt den klinikken / gynekologen som vi "klikket" best med ☺️  Så utrolig viktig i denne prosessen! 

Bare send en ny melding / PM hvis du ønsker å prate eller har noen spørsmål - ønsker deg en fin natt! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2017 den 10.33, KatjaBB skrev:

Så spennende!! 😀😀 

Jeg er på CD4 idag, tok nettopp Bemfola (125) og klexane - sprøyte ☺️ 

I morgen trapper jeg opp til Bemfola (150) og dagen etter skal jeg i tillegg ta Orgalutran (0,25)  

kjenner absolutt ingen bivirkninger av sprøytene så langt, men mulig den orgalutran'en gjør saken annerledes 🙄😂

med tanke på nick'et ditt så har du barn fra før av? Var det også med hjelp av IVF eller er du helt ny på dette som meg? ☺️

 

Jeg kombinerer også Bemfola (125) med Orgalutran (0,25) nå 😊 Begynte på sistnevnte i går 😉 Jeg kjenner heller ingen bivirkninger, heldigvis 😅

På onsdag skal jeg på UL for å sjekke hvordan eggene har modnet, og jeg er superspent! 🙈

Jeg har et barn fra tidligere som på mirakuløst vis ble til på naturmetoden. Det er 10 år siden, og jeg og mannen har forsøkt i 5-6 år nå på et lite gull. Jeg har PCOS, og her er vi heldige om vi har 2 eggløsninger i året liksom 😛 Det har vært mange runder med Pergotime, men EL har uteblitt 🙄 Så nå legger vi sjela vår i IVF 😄 Aner virkelig ikke hva vi har i vente siden dette er vårt aller første IVF-forsøk, men det er kanskje bare greit det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg @vi_ønsker_flere_barn? ☺️ Jeg hadde uttak i dag, gikk over all forventing og hadde ikke vondt i hele tatt... Fikk ut 14 egg 😀😀 

Blir spennende å høre hva klinikken sier i morgen 🤞🏼🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KatjaBB skrev:

Hvordan går det med deg @vi_ønsker_flere_barn? ☺️ Jeg hadde uttak i dag, gikk over all forventing og hadde ikke vondt i hele tatt... Fikk ut 14 egg 😀😀 

Blir spennende å høre hva klinikken sier i morgen 🤞🏼🌱

Så gøy! 😃😃 

Jeg var på UL på onsdag, og eggene mine hadde ikke modnet nok 😕 Dosen ble oppgradert til 150, og det blir ny UL på tirsdag. Jeg har blitt helt psycho etter den lille hormonøkningen, og jeg er så sint, sliten og urimelig at til og med hunden vår ikke liker meg nå om dagen 😩 Jeg har også blitt nummen i fingrene på høyre hånd. Ekkelt! Bah, kjenner jeg er dritsur for det også 😂 

Jeg er livredd for at eggene mine ikke har modnet nok til tirsdag også, for vi reiser på en lengre ferie tirsdagen etter der igjen, og jeg MÅ ha uttakk før neste helg om jeg skal rekke innsett før vi reiser 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 2.05, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Så gøy! 😃😃 

Jeg var på UL på onsdag, og eggene mine hadde ikke modnet nok 😕 Dosen ble oppgradert til 150, og det blir ny UL på tirsdag. Jeg har blitt helt psycho etter den lille hormonøkningen, og jeg er så sint, sliten og urimelig at til og med hunden vår ikke liker meg nå om dagen 😩 Jeg har også blitt nummen i fingrene på høyre hånd. Ekkelt! Bah, kjenner jeg er dritsur for det også 😂 

Jeg er livredd for at eggene mine ikke har modnet nok til tirsdag også, for vi reiser på en lengre ferie tirsdagen etter der igjen, og jeg MÅ ha uttakk før neste helg om jeg skal rekke innsett før vi reiser 😳

Åh Shit så nervepirrende - kanskje litt for mye av det gode 😳 

Trenger ikke være hormonene som gjør deg slik, tror alle og en hver kunne kjent på de følelsene ved en sånn beskjed og mer venting uavhengig av man sprøytet vann eller hormoner inn... men den nummenheten i fingrene hørtest ikke bra ut.. er det en mulig bivirkning? Ville fulgt nøye med og vært obs på nummenhet andre steder også... Opplevde det samme for noen år siden, lenge før vi prøvde på barn... og det gikk ikke bra - så en liten bønn fra meg, ikke ta _alt_ som skjer i kroppen for "helt sikkert bare hormoner..." 

Jeg er helt sikker på at økning i dose får deg dit gynekologen ønsker 👍🏼 Krysser fingrene for det, sprøytefri dag på onsdag med uttak på torsdag med innsett av blasto  tirsdagen etter 👌🏼👌🏼

Er sikkert fint for kroppen og ruge på ferie 😎 

 

Vi fikk SMS i går om at 9 av 14 egg ble befruktet 😀 Ikke hørt noe i dag, det sto bare "velkommen til innsett på onsdag" Så håper det betyr at de kan se allerede nå at eggene deler seg fint og er overbevist om at vi får et blasto ut av det 🤞🏼 

Hold meg oppdatert da, synes det er nesten like spennende å følge andre i samme situasjon og 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med legevakten nå nettopp, men de ville jeg skulle se det an. Jeg får vel gjøre det da 😛 Jeg har et veldig ekkelt trykk i hodet også, uten at det er vondt. Hjernen føles ut som en eneste stor tåke. 🤦🏻‍♀️

Jeg håper virkelig at UL på tirsdag viser at jeg er nok stimulert til uttak, for dette er det ekleste jeg har vært med på!

 

Så gøy at så mange ble befruktet! 😃😃 Kanskje dere er heldige og får noen på frys også 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Jeg snakket med legevakten nå nettopp, men de ville jeg skulle se det an. Jeg får vel gjøre det da 😛 Jeg har et veldig ekkelt trykk i hodet også, uten at det er vondt. Hjernen føles ut som en eneste stor tåke. 🤦🏻‍♀️

Jeg håper virkelig at UL på tirsdag viser at jeg er nok stimulert til uttak, for dette er det ekleste jeg har vært med på!

 

Så gøy at så mange ble befruktet! 😃😃 Kanskje dere er heldige og får noen på frys også 😃

Ja, vi krysser fingrene for det - både uttak, innsett og frys for oss begge to ❤️ Vi holder også til nede på Spiren, kan ikke tenke meg noen som er mer kompetente og herlige enn gjengen der 👌🏼 

Godt å høre at du har pratet med legevakt, vært obs på absolutt alt som ikke er normalt, det er du som kjenner kroppen best! 👍🏼 

Nyt kvelden - minnekonsert fra Manchester var heftig kost ikveld... jeg skylder på hormonene 😂😎

Endret av KatjaBB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de på Spiren er så behagelige! 😍 Er du til Liv Bente eller Hildegunn? 😊 Jeg er hos Hildegunn 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 1.58, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Ja, de på Spiren er så behagelige! 😍 Er du til Liv Bente eller Hildegunn? 😊 Jeg er hos Hildegunn 😊 

 

Vi er til Liv Bente ❤️ 

Hvordan går det? Har du vært på UL scanning i dag? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra UL scanning 😊 Eggene mine hadde modnet seg jevnt og fint siden forrige uke. Jeg skal på ny UL på torsdag, og det blir uttak på lørdag eller søndag, så fremt ikke alt sier poff og jeg blir overstimulert 😅 PCOS-kroppen min er en tikkende bombe 🙈 Jeg stresser litt over at jeg skal ha innsett allerede dagen etter uttak, dersom uttaket blir på søndag. Er det vanlig? 

Hvordan går det med deg, da? Har du fått mer info om hvordan eggene utvikler seg? Jeg er så spent 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Jeg kom nettopp hjem fra UL scanning 😊 Eggene mine hadde modnet seg jevnt og fint siden forrige uke. Jeg skal på ny UL på torsdag, og det blir uttak på lørdag eller søndag, så fremt ikke alt sier poff og jeg blir overstimulert 😅 PCOS-kroppen min er en tikkende bombe 🙈 Jeg stresser litt over at jeg skal ha innsett allerede dagen etter uttak, dersom uttaket blir på søndag. Er det vanlig? 

Hvordan går det med deg, da? Har du fått mer info om hvordan eggene utvikler seg? Jeg er så spent 😃

Åh så spennende!!! 😀 Godt å høre at eggene jobber med deg nå!! 👍🏼

Hva som er vanlig aner jeg ikke, da dette er første forsøk for oss og - men har skjønt det sånn at "alt er normalt" 😆 Lest om de som har fått satt både 1,2,3,4 og 5 - dagers egg!! 

Jo, her går det bare bra - litt utålmodig da, innsett i morgen og finn SMS tidligere i dag fra de på labratoriumet om at "Embryoene er fortsatt kjempe fine" Ble så sykt glad og elsker at det står embryo i flertall ❤️ 

Gleder meg til innsett i morgen og starte på rugeperioden 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så herlig! 😍😍 Jeg blir faktisk rørt! 😂 Hormonene har tatt helt overhånd! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...