Gå til innhold

er navnet Jonas veldig populært nå ?


februarprins2013

Anbefalte innlegg

ser mange kaller de nyfødte det her i ( østfold ) ,bare de siste ukene har jeg sett 7 stk som har blitt kalt det, er det et navn som er på vei inn igjen ? Synes det er utrolig fint da,men bare et navn som ikke har vert så populært på lenge, kjenner bare Jonas´er som er 20,23,29 og 32,men ingen små Jonas´er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en datter på 1,5 år. En i barselgruppa hennes heter Jonas. Ikke hørt det pp flere små 😊 bor i Buskerud.

Anonymkode: 49bdd...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer litt an på hva du mener med populært. Det er nummer 14 på navnetoppen, og var inne på topp 10 fra 1999 til 2012. Definitivt et ganske vanlig navn, men det er vel ikke på vei inn. Kanskje heller på vei ut igjen. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LoveDove skrev:

Tja, det kommer litt an på hva du mener med populært. Det er nummer 14 på navnetoppen, og var inne på topp 10 fra 1999 til 2012. Definitivt et ganske vanlig navn, men det er vel ikke på vei inn. Kanskje heller på vei ut igjen. :P 

å ,synes det er få med navnet som er barn i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Blair Waldorf skrev:

å ,synes det er få med navnet som er barn i alle fall :)

Den yngste jeg vet om som heter Jonas er født i 2006, så jeg ser poenget ditt. :P Og sånn er det jo ofte. :) Hvis jeg ser på navnetoppen fra det året jeg ble født, så kjenner jeg overraskende få jevngamle med noen av de navnene, selv om jeg har hatt nesten 30 år på å møte menneskene. :P I tillegg er angivelig prosentandelen av barn som får de mest populære navnene lavere nå enn den var på for eksempel 80-tallet. Eller for å si det på en annen måte; det ble født flere Camilla-er i 1985 enn det ble født Maja-er i 2016, selv om plasseringen er den samme. Ref SSB fikk 1% av alle jentebarn navnet Ella i 2016, og Ella ligger på 8. plass. Sjansen for å få to Ella-er i samme barneskoleklasse er med andre ord ganske liten. Så kanskje vi av og til overdriver topp 10-hysterien? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LoveDove skrev:

Den yngste jeg vet om som heter Jonas er født i 2006, så jeg ser poenget ditt. :P Og sånn er det jo ofte. :) Hvis jeg ser på navnetoppen fra det året jeg ble født, så kjenner jeg overraskende få jevngamle med noen av de navnene, selv om jeg har hatt nesten 30 år på å møte menneskene. :P I tillegg er angivelig prosentandelen av barn som får de mest populære navnene lavere nå enn den var på for eksempel 80-tallet. Eller for å si det på en annen måte; det ble født flere Camilla-er i 1985 enn det ble født Maja-er i 2016, selv om plasseringen er den samme. Ref SSB fikk 1% av alle jentebarn navnet Ella i 2016, og Ella ligger på 8. plass. Sjansen for å få to Ella-er i samme barneskoleklasse er med andre ord ganske liten. Så kanskje vi av og til overdriver topp 10-hysterien? :)  

ja det er helt sant :). vel ja jeg synes flere overdriver det topp 10 navnelisten, min har 2 navn som er på toppen av de listene, og det året han ble født var de på 2 og 3 plass,har forsatt ikke møt noen jevn alderne med samme navn ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om noen Jonaser. Ingen i barnehagen feks. Bor i Østfold 

Anonymkode: 0303c...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine barn går i klasse med en Jonas. Årgang 2007 og 2009. Det er også fler på skolen med samme navn. 

Anonymkode: d7356...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...