Gå til innhold

Hans religion skaper problemer....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kommer aldri til å gå. HI klarer ikke å respektere en mann med en annen kultur. Hun er for "norsk". Jeg er gift med en mann fra et annet land. Han ville også ta abort med første men det var mer fordi han var redd for hva familien ville si aldri møtt de. Nå 10 år etter er vi gift og har 4 fantastiske barn. Å et veldig godt forhold. Masse liv i han. Glad jeg satset! De stiller familie mye høyere enn oss norske. Vi har mye å lære. 

Anonymkode: 091d4...8a4

Tok du abort da?

Anonymkode: ffa45...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sier du virkelig  her at du angrer på ditt barn?

Anonymkode: ffa45...f55

Synd at det var kun det du fikk ut av det jeg skrev.

Jeg kan si det sånn at jeg elsker mitt barn høyere enn alt, men at det er desto vondere å se han bli dratt mellom to kulturer og manipulert av far (han har i tillegg psykopatiske trekk og er lystløgner) uten å kunne gjøre noe med situasjonen. Har vært i retten, men det hjalp ingenting på samvær osv. 

Det eneste jeg nå kan gjøre er å forsøke å være den harmoniske, styre unna og unngå så godt det går at det blir konflikter, være raus mtp å være positiv ovenfor barnet når det gjelder far. 

Så ja, noen ganger angrer jeg på at jeg utsatte barnet mitt for denne påkjenningen, uansett hvor mye jeg elsker han, så ser jeg at han sliter med dette. 

Det handler ikke om at jeg ville byttet han bort nå selvom.

Anonymkode: 581d5...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg skjønner at det er mye ulemper her men det er vel ikke barnets feil? uansett hvor faren kommer fra eller hva religion han er, barnet kan vel få det bra for det om?

Forresten så fikk jeg melding av han i natt, der han skriver at han er 100% sikker på at barnet ikke er hans, noe som er sjokkerende og enda mer krenkende av han.  Jeg er helt ferdig med denne mannen og jeg ønsker ikke å få mer kritikk fordi jeg ønsker å beholde barnet. det er jævlig nok sånn som det er nå.

Anonymkode: ffa45...f55

Her viser han deg hvem han egentlig er, Hi. Til nå har du bare sett hans glansede side. Nå ser du hva som ligger bak masken hans. Du vet allerede at han ønsker å manipulere deg og bruke løgner ang. sin religion for å kontrollere deg og det du gjør. Det greide han ikke - helt sikkert til hans store overraskelse. Dermed blir han sint, og tar det ut på deg, skylder deg for å ligge rundt med andre og være utro. Nå ser du hvordan han egentlig er! Dette er den virkelige ham, dette er hvordan han reagerer på livshendelser som er utfordrende, og dette er hvordan han behandler de han påstår å bry seg om.

Jeg er veldig glad for at du sier du er ferdig med ham, og jeg håper at du, for din egen del, holder på det. At du vil beholde er en rett du har. Men ta til deg det en eller to har skrevet her i tråden som har fått barn med lignende menn. Ikke for at det skal skremme deg, men for at du må tenke smart, og du må forberede deg på at det å måtte forholde deg til denne mannen i 20 år til, det kan komme til å være veldig vanskelig, både for deg og ikke minst for barnet ditt. Da må du være forberedt på det, og velge løsninger som anonym som nettopp svarte har erfart, at siden hun ikke kan forandre barnets far så må hun selv skape mest mulig trygghet og harmoni for barnet, hun må svelge masse kameler for barnets skyld når far er helt urimelig osv. Dette er noe du må være forberedt på, så sørg for å ha støtte i personer som står deg nært, Hi, og gjerne også i fagfolk om det blir for mye problemer.

Denne mannen har gått fra å true deg i forholdet til å nå i sinne hevde at barnet ikke er hans. Hvis han på noen som helst måte blir enda sintere og kommer med trusler, så må du gå til politiet så fort som mulig. Ditt ansvar er nå ikke ham, men kun deg selv og det barnet du ønsker å beholde. Da må du også beskytte deg selv om nødvendig. Sier ikke dette heller for å skremme deg, men for at du skal være forberedt og ha tenkt gjennom hva du gjør hvis hans sinne eskalerer.

Og fremtiden. Jo, barnet kan få det bra. Men barnet kan også få ganske store problemer med en slik ustabil/upålitelig/løgnaktig far som ikke tar ansvar. Det kan være svært belastende. Men du vet jo ikke hva som skjer i fremtiden. Kanskje han tar til fornuft og ønsker å være en best mulig far for barnet. Eller kanskje han nekter å ha noe med det å gjøre. Eller kanskje han vil ha kontakt for å gjøre livet ditt vanskelig som hevn, og bruke barnet mot deg. Så håp på det beste, men forbered deg på det verste.

En ting vil jeg anbefale deg igjen - som en annen i tråden skrev først. Oppsøk moren til hans andre barn så fort som mulig og snakk med henne. Da får du et inntrykk av hvordan han er som far og hvordan det er for henne som mor å forholde seg til ham ang. samvær. Du har ikke skrevet noe om at han har samvær med sine barn, og jeg har inntrykk av at han ikke kan ha særlig samvær siden du som raskt ble hans samboer ikke har møtt barna hans? Hvis dette stemmer, så er det årsaker til at han ikke har særlig samvær. Som mor av hans kommende barn bør du finne ut sannheten rundt dette, ikke bare stole på det han har sagt til deg - for du vet nå at han lyver. Det å ta kontakt med moren til hans andre barn er ikke bare for å gi deg et bilde av hvordan han har vært som far så langt, men minst like mye fordi hennes barn er søsken til ditt barn. Vi har ei i familien som har barn med en mann, veldig lik situasjon som din, mannen brukte samme argument, han hadde også barn med en norsk kvinne fra før, beskyldte min slektning for utroskap når hun ikke ville ta abort og kom også med alvorlige trusler når han forstod at han ikke kunne påvirke henne til å ta abort. Hun oppsøkte moren til hans andre barn, og de har kontakt, barna får møtes og har en form for søskenforhold. Og ikke minst så har det også vært en støtte for begge kvinnene å ha hverandre når barnas far er som han er. Far til min slektnings barn har ikke noe med barnet å gjøre, tror han også har kuttet kontakt med sine eldste barn. Det har nesten vært en velsignelse for alle, for det har gjort at barnet har sluppet å bli brukt i en ustabil fars spill. Kontakten med barnets søsken har vært veldig positivt også, de har noen som "er som dem", som har samme historie osv.

Ta vare på deg selv fremover. Skulle du bli truet, ikke vent med å gå til politiet. Kontakt hans andre barns mor, der kan du få vite ting som vil være viktig for deg som mor til hans kommende mor, du vil også opprette kontakt mellom søsknene, noe som kan være viktig for ditt barn!

Anonymkode: cdcd5...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok du abort da?

Anonymkode: ffa45...f55

Jeg har 4 barn med denne mannen. Han sa også i desperasjon at det ikke var Hans. Når første ble født ble han stum fordi hun var helt lik han og det var bare fordi jeg ikke svarte på meldinger. Negativ oppmerksomhet var bedre enn ingen. 

Anonymkode: 091d4...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her viser han deg hvem han egentlig er, Hi. Til nå har du bare sett hans glansede side. Nå ser du hva som ligger bak masken hans. Du vet allerede at han ønsker å manipulere deg og bruke løgner ang. sin religion for å kontrollere deg og det du gjør. Det greide han ikke - helt sikkert til hans store overraskelse. Dermed blir han sint, og tar det ut på deg, skylder deg for å ligge rundt med andre og være utro. Nå ser du hvordan han egentlig er! Dette er den virkelige ham, dette er hvordan han reagerer på livshendelser som er utfordrende, og dette er hvordan han behandler de han påstår å bry seg om.

Jeg er veldig glad for at du sier du er ferdig med ham, og jeg håper at du, for din egen del, holder på det. At du vil beholde er en rett du har. Men ta til deg det en eller to har skrevet her i tråden som har fått barn med lignende menn. Ikke for at det skal skremme deg, men for at du må tenke smart, og du må forberede deg på at det å måtte forholde deg til denne mannen i 20 år til, det kan komme til å være veldig vanskelig, både for deg og ikke minst for barnet ditt. Da må du være forberedt på det, og velge løsninger som anonym som nettopp svarte har erfart, at siden hun ikke kan forandre barnets far så må hun selv skape mest mulig trygghet og harmoni for barnet, hun må svelge masse kameler for barnets skyld når far er helt urimelig osv. Dette er noe du må være forberedt på, så sørg for å ha støtte i personer som står deg nært, Hi, og gjerne også i fagfolk om det blir for mye problemer.

Denne mannen har gått fra å true deg i forholdet til å nå i sinne hevde at barnet ikke er hans. Hvis han på noen som helst måte blir enda sintere og kommer med trusler, så må du gå til politiet så fort som mulig. Ditt ansvar er nå ikke ham, men kun deg selv og det barnet du ønsker å beholde. Da må du også beskytte deg selv om nødvendig. Sier ikke dette heller for å skremme deg, men for at du skal være forberedt og ha tenkt gjennom hva du gjør hvis hans sinne eskalerer.

Og fremtiden. Jo, barnet kan få det bra. Men barnet kan også få ganske store problemer med en slik ustabil/upålitelig/løgnaktig far som ikke tar ansvar. Det kan være svært belastende. Men du vet jo ikke hva som skjer i fremtiden. Kanskje han tar til fornuft og ønsker å være en best mulig far for barnet. Eller kanskje han nekter å ha noe med det å gjøre. Eller kanskje han vil ha kontakt for å gjøre livet ditt vanskelig som hevn, og bruke barnet mot deg. Så håp på det beste, men forbered deg på det verste.

En ting vil jeg anbefale deg igjen - som en annen i tråden skrev først. Oppsøk moren til hans andre barn så fort som mulig og snakk med henne. Da får du et inntrykk av hvordan han er som far og hvordan det er for henne som mor å forholde seg til ham ang. samvær. Du har ikke skrevet noe om at han har samvær med sine barn, og jeg har inntrykk av at han ikke kan ha særlig samvær siden du som raskt ble hans samboer ikke har møtt barna hans? Hvis dette stemmer, så er det årsaker til at han ikke har særlig samvær. Som mor av hans kommende barn bør du finne ut sannheten rundt dette, ikke bare stole på det han har sagt til deg - for du vet nå at han lyver. Det å ta kontakt med moren til hans andre barn er ikke bare for å gi deg et bilde av hvordan han har vært som far så langt, men minst like mye fordi hennes barn er søsken til ditt barn. Vi har ei i familien som har barn med en mann, veldig lik situasjon som din, mannen brukte samme argument, han hadde også barn med en norsk kvinne fra før, beskyldte min slektning for utroskap når hun ikke ville ta abort og kom også med alvorlige trusler når han forstod at han ikke kunne påvirke henne til å ta abort. Hun oppsøkte moren til hans andre barn, og de har kontakt, barna får møtes og har en form for søskenforhold. Og ikke minst så har det også vært en støtte for begge kvinnene å ha hverandre når barnas far er som han er. Far til min slektnings barn har ikke noe med barnet å gjøre, tror han også har kuttet kontakt med sine eldste barn. Det har nesten vært en velsignelse for alle, for det har gjort at barnet har sluppet å bli brukt i en ustabil fars spill. Kontakten med barnets søsken har vært veldig positivt også, de har noen som "er som dem", som har samme historie osv.

Ta vare på deg selv fremover. Skulle du bli truet, ikke vent med å gå til politiet. Kontakt hans andre barns mor, der kan du få vite ting som vil være viktig for deg som mor til hans kommende mor, du vil også opprette kontakt mellom søsknene, noe som kan være viktig for ditt barn!

Anonymkode: cdcd5...424

Som jeg skulle skrevet det selv.

Veldig bra og reflektert svar, som jeg håper du tar til deg HI.

Tenker ofte at det hadde vært bedre om far ikke var involvert når jeg ser hvor mye han sliter pga dette. Han er jo glad i far, men det er såpass skadelig for han dette her, og jeg håper bare jeg har gjort og vil klare å gjøre nok til at han blir en stabil voksen som gjør akkurat det han vil med sitt liv uten å ha dårlig samvittighet for å ikke ha "hørt på" faren sin (eller meg for den saks skyld).

Jeg håper du gjør alt dette hun sier, og at du tar en veloverveid beslutning på hva du ønsker å gjøre.

Anonymkode: 581d5...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt du skal ta abort. Har sagt bli kvitt den udugelige faren , muslim eller ei. Men fakta er han er muslim og han er i lomma til mora og faren slik mange muslimske er og dette vil by på tonnevis av problemer fremover.  Vil aldri bli stopp på. Og jeg lurer så innmari på hvorfor du i det hele tatt er med han fremdeles når han vil du skal ta abort av dette barnet, men tillate nytt barn etter dere er gift. Hva er greia med damer og finne seg i ting. Total galskap, hva tenker du selv hi? høres det ok ut? Og alt for å beholde denne karen?

Anonymkode: 38dab...260

Prøv å se på kultur forskjellen ikke relgion.

Jeg er selv sammen en muslim, vi skal ikke ha barn sammen da vi er ferdig med den perioden.

Men, jeg ser jo at forskjellene er store når det kommer til kultur, familien betyr mye. Jeg synes det er bra. Han er like mye muslim som jeg er kristen, eller mindre.

Tror mange blander kultur og religion.

Syns hi skal beholde om hun vil. Fikk selv barn med en mann som er laaaangt fra god Norsk han.

Møtt mange norske, ingen har kommet så dypt i hjertet mitt som han jeg er med nå.

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å se på kultur forskjellen ikke relgion.

Jeg er selv sammen en muslim, vi skal ikke ha barn sammen da vi er ferdig med den perioden.

Men, jeg ser jo at forskjellene er store når det kommer til kultur, familien betyr mye. Jeg synes det er bra. Han er like mye muslim som jeg er kristen, eller mindre.

Tror mange blander kultur og religion.

Syns hi skal beholde om hun vil. Fikk selv barn med en mann som er laaaangt fra god Norsk han.

Møtt mange norske, ingen har kommet så dypt i hjertet mitt som han jeg er med nå.

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Nå er det den mannen hi beskriver som sauser sammen kultur og religion. Og han har vært veldig tydelig på at han ikke gidder å følge religiøse påbud og regler så lenge ingen vet om at han bryter reglene. Men når han står i fare for å bli oppdaget, da må hi kaste seg rundt og ta konsekvensene av hans regelbrudd for at ingen skal oppdage det. 

(Teskjeforklaring: Han har sex med hi, og det er helt greit for det vet ikke familien hans. Så blir hi gravid og dermed står han i fare for å bli oppdaget. Han prøver å presse hi til å ta abort, så kan de heller gifte seg og da kan han gjerne prøve å gjøre hi gravid på nytt.)

Han forsøker å lure og bedra familien sin, samtidig som han er veldig tydelig på at familien hans er viktigere enn hi. Hva de tenker og synes om hans umoral er viktigere for ham enn hva hi måtte føle angående en abort. 

Han er ikke en god muslim, han er ikke en god sønn og han er en elendig kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt, si at ungen ikke er hans og ikke oppfør far på fødselspapirene

Anonymkode: a5f71...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en fjott du er!

Gått kun ungdomsskole? Bor i hjembygda di fortsatt? 

 

 

 

Anonymkode: 0027c...046

Absolutt ingen fjott.

Gidder ikke å utdype ang.utdanningsnivå og bosted, men jeg kan si at du er helt på jordet.

For meg er religiøsitet en "dealbreaker". Det er irrelevant om mannen er kristen, hindu eller muslim. Jeg kan ikke leve sammen med en overtroisk person som ikke støtter seg til vitenskapen.

Det er ikke noe galt med Islam i teorien, men måten mange praktiserer den på er lite gunstig for kvinner.

Islam, i gale hender, kan betraktes som en særdeles kvinnefiendtlig religion.

Det er naivt å tro at kulturelle forskjeller ikke er av betydning. Jeg ser på det å innlede et forhold til en person fra et ikke-vestlig land som å spille på Lotto.

Det samme gjelder for en person fra et ikke vestlig-land. Det er lurt å ha være sammen med noen som har noenlunde lik bakgrunn og verdier.

Like barn leker best. 

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flytt, si at ungen ikke er hans og ikke oppfør far på fødselspapirene

Anonymkode: a5f71...fe7

Dette tror jeg faktisk er det beste rådet så langt....i tillegg til å snakke med eksen. 

Anonymkode: c6548...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Superdolly skrev:

Nå er det den mannen hi beskriver som sauser sammen kultur og religion. Og han har vært veldig tydelig på at han ikke gidder å følge religiøse påbud og regler så lenge ingen vet om at han bryter reglene. Men når han står i fare for å bli oppdaget, da må hi kaste seg rundt og ta konsekvensene av hans regelbrudd for at ingen skal oppdage det. 

(Teskjeforklaring: Han har sex med hi, og det er helt greit for det vet ikke familien hans. Så blir hi gravid og dermed står han i fare for å bli oppdaget. Han prøver å presse hi til å ta abort, så kan de heller gifte seg og da kan han gjerne prøve å gjøre hi gravid på nytt.)

Han forsøker å lure og bedra familien sin, samtidig som han er veldig tydelig på at familien hans er viktigere enn hi. Hva de tenker og synes om hans umoral er viktigere for ham enn hva hi måtte føle angående en abort. 

Han er ikke en god muslim, han er ikke en god sønn og han er en elendig kjæreste.

Hvor skriver hi at han er troende muslim?

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en fjott du er!

Bor i hjembygda di fortsatt? 

 

 

 

Anonymkode: 0027c...046

Er det å bli boende i hjembygda si ensbetydende med å være fjott...? Er det det nye vi skal ta hverandre på? "Ja, og DU da, bor i hjembygda di enda, LITE taper da!"

Folk ass. Skryter av å være lite fordomsfulle, men det stikker ikke litt innenfor huden engang.

Anonymkode: 4746f...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor skriver hi at han er troende muslim?

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Det mener kanskje praktiserende? Hvis du ikke tror, så er du per definisjon ikke muslim, bare later som, det er IHVERTFALL ikke lov.

Anonymkode: ff104...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det mener kanskje praktiserende? Hvis du ikke tror, så er du per definisjon ikke muslim, bare later som, det er IHVERTFALL ikke lov.

Anonymkode: ff104...e0b

Feil. Se til Norge.

Anonymkode: 3e3ed...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...