Gå til innhold

Har et barn med ADHD på overnatting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og han skal ha to hvite tabletter før leggetid, noen som vet hva det er? Avlange hvite kapsler.

Anonymkode: 63839...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og han skal ha to hvite tabletter før leggetid, noen som vet hva det er? Avlange hvite kapsler.

Anonymkode: 63839...827

Så lenge du har fått beskjed om medisin skal du ikke henge deg opp i hva det er. Får være måte på nysgjerrighet 

Anonymkode: b3a32...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tenke meg at det er innsovningstabletter, uten at jeg syns du har noe med det å gjøre. :)

Anonymkode: 6908a...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de heter melatonin. er naturmedisin. sønnen min får også dette! hjelper barnet med og bli søvnig. barn med adhd produserer ikke melatonin naturlig i kroppen somregel.

Anonymkode: a5654...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de heter melatonin. er naturmedisin. sønnen min får også dette! hjelper barnet med og bli søvnig. barn med adhd produserer ikke melatonin naturlig i kroppen somregel.

Anonymkode: a5654...017

Det var det jeg også tenkte på da jeg svarte om innsovningstabletter. Min sønn bruker det også. 

Anonymkode: 6908a...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn bruker en slik kapsel før leggetid (har ikke adhd da..) da han sliter med søvn. Det er Melatonin. Mange med ADHD trenger det da ADHD-medisiner kan gjøre at de sover dårligere. Men jeg synes det er litt rart at ikke foreldrene forteller hva det er slags medisiner du må gi han?

Anonymkode: 8b0d6...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg synes det er litt rart at ikke foreldrene forteller hva det er slags medisiner du må gi han?

Anonymkode: 8b0d6...57b

Hvorfor i alle dager skal foreldrene måtte fortelle noen barnet er på overnatting hos hva og hvorfor han må ta disse to kapslene ved leggetid? Nei vettu hva...

Anonymkode: 6908a...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal foreldrene måtte fortelle noen barnet er på overnatting hos hva og hvorfor han må ta disse to kapslene ved leggetid? Nei vettu hva...

Anonymkode: 6908a...4eb

Det er da helt vanlig å informere om hvilken medisin barnet bruker når andre skal passe barnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal foreldrene måtte fortelle noen barnet er på overnatting hos hva og hvorfor han må ta disse to kapslene ved leggetid? Nei vettu hva...

Anonymkode: 6908a...4eb

Jeg hadde vært veldig skeptisk for å gi et barn tabletter jeg ikke ante hva var... jeg tenker at dersom foreldrene til dette barnet stoler så pass på HI at barnet får overnatte bør de også kunne stole nok på henne til å informere om hvilke medisiner som hun skal gi. 

Anonymkode: 7707d...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Det er da helt vanlig å informere om hvilken medisin barnet bruker når andre skal passe barnet!!

Nei, det syns jeg ikke med mindre HI og foreldrene til barnet er godt kjente. Jeg hadde stolt så pass på foreldrene at jeg ikke hadde spurt om hva det var, og hvorfor barnet skulle ha dem. Nå vet også HI at barnet har ADHD - det bør da holde.

Anonymkode: 6908a...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært veldig skeptisk for å gi et barn tabletter jeg ikke ante hva var... jeg tenker at dersom foreldrene til dette barnet stoler så pass på HI at barnet får overnatte bør de også kunne stole nok på henne til å informere om hvilke medisiner som hun skal gi. 

Anonymkode: 7707d...f19

Du hadde vært skeptisk til å gi barnet medisin foreldrene ga deg? Er du redd de doper ungen, eller?

Anonymkode: 35240...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det syns jeg ikke med mindre HI og foreldrene til barnet er godt kjente. Jeg hadde stolt så pass på foreldrene at jeg ikke hadde spurt om hva det var, og hvorfor barnet skulle ha dem. Nå vet også HI at barnet har ADHD - det bør da holde.

Anonymkode: 6908a...4eb

Det er uansvarlig å ikke fortelle det! 

Tenk om barnet blir akutt sykt og må på legevakten feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart jeg vil vite hva slags piller jeg gir et barn. Når jeg administrerer et medikament, så er jeg faktisk ansvarlig for dette. Jeg vil vite hvilke mest vanlige  bivirkninger dette har, i tilfelle disse skulle inntreffe. Alt annet er uansvarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI  Jeg syns det er veldig spesielt at foreldrene IKKE opplyser om hvilke medisiner det er. Du skal jo gi han disse og har ansvaret for han. De stoler jo på deg, så hvorfor ikke bare si hva det er. Veldig rart syns jeg. 

Anonymkode: 65d1e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal foreldrene måtte fortelle noen barnet er på overnatting hos hva og hvorfor han må ta disse to kapslene ved leggetid? Nei vettu hva...

Anonymkode: 6908a...4eb

Hvorfor skal det være hemmelig? 

Anonymkode: 65d1e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evablaum skrev:

Det er klart jeg vil vite hva slags piller jeg gir et barn. Når jeg administrerer et medikament, så er jeg faktisk ansvarlig for dette. Jeg vil vite hvilke mest vanlige  bivirkninger dette har, i tilfelle disse skulle inntreffe. Alt annet er uansvarlig. 

Helt enig med dette! Noe annet hadde vært rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste jeg hører som ambulansearbeider når jeg kommer til noen som er akutt syke eller skadet (noe som kan skje med et barn som er på overnatting) er "Ja, også bruker h*n noen medisiner...de er hvite/rosa/blå/brune, og ser sånn her ut..." -Sier meg ingenting. Og sånt er viktig å vite hvis man feks må gi annen medisin.

Som mor med ansvar for andres barn er det en selvfølge å spørre foreldrene om hva det er, så man vet om Evt bivirkninger og effekt av hva man gir. Det er ikke nysgjerrighet. Jeg gir vel blanke i hvorfor man bruker det. 😏 

Anonymkode: 2a1e0...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Det er uansvarlig å ikke fortelle det! 

Tenk om barnet blir akutt sykt og må på legevakten feks 

Av naturmedisin?? 

Det er det jeg mener, at om det hadde vært relevant/hatt noen betydning og eventuelt bivirkninger hadde nok foreldrene gitt beskjed om hva det var. 

Anonymkode: 6908a...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av naturmedisin?? 

Det er det jeg mener, at om det hadde vært relevant/hatt noen betydning og eventuelt bivirkninger hadde nok foreldrene gitt beskjed om hva det var. 

Anonymkode: 6908a...4eb

Ja, det kan ha interaksjoner med andre ting. Pluss at de har jo ikke engang sagt det. Her har man bare antatt at det er melatonin (som forøvrig er et reseptbelagt medikament) 

amb.arbeideren, ikke innlegget du kommenterte på. 

Anonymkode: 2a1e0...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det kan ha interaksjoner med andre ting. Pluss at de har jo ikke engang sagt det. Her har man bare antatt at det er melatonin (som forøvrig er et reseptbelagt medikament) 

amb.arbeideren, ikke innlegget du kommenterte på. 

Anonymkode: 2a1e0...cea

Tull og tøys. 

Sønnen min får også melatonin, selv om jeg alltid har vært åpen hva det er for noe så kan det jo enkelt å greit være en forglemmelse av foreldrene denne gang. Det er ikke sikkert alle tenker over hver gang barnet er på overnatting på å si fra hva alt er og hvorfor det er sånn når vedkommende allerede kjenner til diagnosen. 

Anonymkode: 6908a...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...