Gå til innhold

Hund knivstukket av annen hundeeier, døde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Slike folk som eieren av den rottweileren burde aldri hatt hund! Årh, jeg blir så sinna når folk ikke kan holde hundene sine i bånd!😡 Vi har hund selv, og hadde en løs hund angrepet vår hund hadde jeg forsvart hunden min med det jeg måtte hatt for hånden! Håper for alt at det er hun som får straffen her for ikke ha hunden i bånd og ikke kontroll! 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/drepte-hund-med-kniv-det-var-med-livet-som-innsats/a/23999375/

 

Anonymkode: cbf8a...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke båndtvang nå? Seriøst, om elghunden gikk i bånd og rottveileren ikke? Hadde også forsvart hunden min. Ble forsøkt angrepet av rottveiler som lite barn og de ser og virker dritskumle når de angriper. Følger man båndtvangen slipper man slikt... just saying.

Anonymkode: 0b344...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet da ingenting om hva som skjedde! Syns dere virkelig det er ok at folk går med kniv, og at de faktisk bruker den? Han som knivstakk er selvsagt den syke her! Galskap å knivstikke en hund hvis det bare var et basketak mellom to hunder. Håper knivstikkeren får en skikkelig straff.

Anonymkode: 37e86...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun hatt hunden i bånd så hadde dette ikke skjedd....

Anonymkode: 91aa9...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere vet da ingenting om hva som skjedde! Syns dere virkelig det er ok at folk går med kniv, og at de faktisk bruker den? Han som knivstakk er selvsagt den syke her! Galskap å knivstikke en hund hvis det bare var et basketak mellom to hunder. Håper knivstikkeren får en skikkelig straff.

Anonymkode: 37e86...5ed

Så lenge det går tullinger rundt med hunder uten bånd som de ikke har kontroll over burde jeg visst ha kniv med meg neste gang jeg og.. Idiot-eiere som ikke følger loven!! Å bære kniv på offentlig sted er ikke lov det heller, men han har vel av erfaring møtt på denne "snille og søte" rottweileren før. Og selvsagt så viser de denne siden av saken, akkurat som den bikkja som ble skutt for noen år siden og der folk gikk i fakkeltog(!!!!!!!) For en HUND der eier ikke viser omsyn for båndtvangen. Og ja, jeg er hundeeier selv, så vet faktisk hva jeg snakker om! 

Anonymkode: cbf8a...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere vet da ingenting om hva som skjedde! Syns dere virkelig det er ok at folk går med kniv, og at de faktisk bruker den? Han som knivstakk er selvsagt den syke her! Galskap å knivstikke en hund hvis det bare var et basketak mellom to hunder. Håper knivstikkeren får en skikkelig straff.

Anonymkode: 37e86...5ed

Helt enig! Han virker ikke helt god, selv om eieren av rottweileren selvfølgelig skulle ha respektert båndtvangen.

Anonymkode: 98ee5...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde hun hatt hunden i bånd så hadde dette ikke skjedd....

Anonymkode: 91aa9...aa8

hvordan vet du det? er du veldig synsk?

Anonymkode: 43532...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hvordan vet du det? er du veldig synsk?

Anonymkode: 43532...1b3

Man trenger ikke være synsk for å skjønne at en hund i bånd ikke går løs. 

Anonymkode: 8ae5c...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags samfunn er det vi lever i når dyr ikke kan bevege seg rundt uten å bli knivstukket? Det er ikke uvanlig at hunder barker sammen for å vise hvem av dem som er den sterkeste. Hvis det skal være ok å drepe hver gang dette skjer, hva tror dere da det gjør med oss? Syns dere virkelig det er greit å knivstikke og drepe et dyr fordi det ikke gikk i bånd? Dere er gale. 

Anonymkode: 37e86...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen,  hadde den vært i bånd hadde ikke dette skjedd. Hunder vil tøffe seg mot hverandre og barke sammen på en annen måte om de er løse enn om de er i bånd. Hundeeieren til løshunden er problemet her. Det er båndtvang, drittlei alle hundeeiere til " snille "  løse hunder. Jeg bestemmer selv om andres hunder skal bort på min og med båndtvang kan dette kontrolleres. Idiotiske hundeeier som tar det til avisen når hun selv er skyld i det. Enig med deg som nevnte fakkeltoget for den andre hunden. Det går desverre ut over dyra når eierne er litt tilbakestående og enten ikke kan lese lover og regler eller forstår hvordan følge dem.

Anonymkode: 0b344...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo litt på hvorfor hundeeieren gikk rundt med en kniv da...  Det bør han jo ha en god grunn for. Bortsett fra akkurat det, så mener jeg også at det er eieren til den drepte hunden som bør ta ansvar her. Hun burde hatt kontroll på sin egen hund.  Skulle hun absolutt gå med hunden løs, noe hun ikke burde, så måtte hun i det minste ha totalt kontroll på den, og følge med sånn at hun kan gripe inn om hunden går løs på eller til og med forstyrrer andre hunder eller mennesker. Det er hennes ansvar ene og alene. "Det er forferdelig at det er skal være nødvendig å gripe inn mellom to hunder på den måten" - sier hun.  Ja, det har hun helt rett i, så hvorfor passet hun ikke på bikkja da? 

Om det var nødvendig å bruke så drastiske tiltak som kniv, kan sikkert diskuteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går i skogen har man ofte med seg kniv, man må det om man skal spikke, grille pølser på bål, lage gapahuk, ha med kvist hjem osv. Og hadde det kommer en stor løs hund på 45-50 kilo og flydd på min elghund på 25 kilo i bånd, hadde jeg brukt det jeg hadde hatt for hånden for å få vekk den løse hunden! Han som knivstakk gjorde det garantert ikke for å drepe, men for å forsvare seg og hunden sin! Det er eieren av den drepte hunden som kan takke seg selv for å bryte loven og ikke ha kontroll på hunden sin!!

Anonymkode: 7dc99...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man går i skogen har man ofte med seg kniv, man må det om man skal spikke, grille pølser på bål, lage gapahuk, ha med kvist hjem osv. Og hadde det kommer en stor løs hund på 45-50 kilo og flydd på min elghund på 25 kilo i bånd, hadde jeg brukt det jeg hadde hatt for hånden for å få vekk den løse hunden! Han som knivstakk gjorde det garantert ikke for å drepe, men for å forsvare seg og hunden sin! Det er eieren av den drepte hunden som kan takke seg selv for å bryte loven og ikke ha kontroll på hunden sin!!

Anonymkode: 7dc99...f69

Ja, og om det er grunnen til å han hadde med kniv og brukte den, så er det helt greitt. Kunne lett gjort det selv,jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren til løshunden får skylden seg selv. Mannen min knakk ryggen på et digert beist av en hund som hoppet inn i vår hage og angrep hunden vår. Eieren var hysterisk,anmeldte mannen min,krevde erstatning og gud vet hva. Det endte med at eieren av løshunden fikk bot pga brudd på båndtvangen.

Anonymkode: 8cef2...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ikke være synsk for å skjønne at en hund i bånd ikke går løs. 

Anonymkode: 8ae5c...69e

sikkert ikke.  men en hund er ikke en hund, uansett bånd. 

å holde igjen en rottweiler som ønsker å angripe en annen hund er ikke spesielt enkelt.  derfor må du være veldig synsk for å forutse hvordan det hele ville vært anderledes med rottisen i bånd. 

Anonymkode: 43532...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man går i skogen har man ofte med seg kniv, man må det om man skal spikke, grille pølser på bål, lage gapahuk, ha med kvist hjem osv. Og hadde det kommer en stor løs hund på 45-50 kilo og flydd på min elghund på 25 kilo i bånd, hadde jeg brukt det jeg hadde hatt for hånden for å få vekk den løse hunden! Han som knivstakk gjorde det garantert ikke for å drepe, men for å forsvare seg og hunden sin! Det er eieren av den drepte hunden som kan takke seg selv for å bryte loven og ikke ha kontroll på hunden sin!!

Anonymkode: 7dc99...f69

nå har vel ikke loven noe unntak som sier at det er greit å gå rundt med kniv, så lenge man gjør det i skogen. 

men det er greit å bare følge de lovene man trives med, da? så lenge man ikke har hunden løs?

Anonymkode: 43532...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lar ikke en ROTTWEILER av alle ting gå løs, når det attpå til er båndtvang!! Synd for hunden som måtte bøte med livet, men det kan den ene og alene takke eieren for. Håper "drapsmannen" går fri, og eieren av rotta får en klekkelig bot!

Anonymkode: 29893...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nå har vel ikke loven noe unntak som sier at det er greit å gå rundt med kniv, så lenge man gjør det i skogen. 

men det er greit å bare følge de lovene man trives med, da? så lenge man ikke har hunden løs?

Anonymkode: 43532...1b3

Det er helt normalt å ha med seg kniv i skogen, enkelt og greit! Og mulig han tilogmed hadde den med for å forsvare seg mtp at området er det med mest ulv!

Anonymkode: 7dc99...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nå har vel ikke loven noe unntak som sier at det er greit å gå rundt med kniv, så lenge man gjør det i skogen. 

men det er greit å bare følge de lovene man trives med, da? så lenge man ikke har hunden løs?

Anonymkode: 43532...1b3

Loven har flere unntak. Her er det evt friluft som tells. Min samboer trenger kniv i jobben og ferdes jo på offentlige plasser, i butikker o.l.

§ 352 a. Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt på offentlig sted bærer kniv eller et lignende skarpt redskap som er egnet til bruk ved legemskrenkelser. Medvirkning straffes på samme måte. Forbudet gjelder ikke kniv eller annet redskap som brukes til eller bæres i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål.

https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_3-3#§352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

sikkert ikke.  men en hund er ikke en hund, uansett bånd. 

å holde igjen en rottweiler som ønsker å angripe en annen hund er ikke spesielt enkelt.  derfor må du være veldig synsk for å forutse hvordan det hele ville vært anderledes med rottisen i bånd. 

Anonymkode: 43532...1b3

Det betyr ikke en dritt. Sliter hunden seg er den løs, og går ikke lenger i bånd. Dette handler om en løs hund. Dine argumenter er uvesentlige.

Anonymkode: 8ae5c...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...