Gå til innhold

Hvor kan jeg henvende meg for som/ råd om Islam?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg kan kontakte en Imam eller et muslims rådgivingstlf nr for noen råd ang et forhold med muslimsk mann? setter pris på svar :) 

Anonymkode: 5bf3c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Er det et åndelig eller praktisk spørsmål du lurer på da? Tror ikke det fins noen generell rådgivningsinstans som dekker alle spørsmål man kan møte på i et ekteskap med en muslimsk mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder jo det jeg lurer på som kristen og er i et forhold med en muslimsk mann, og det med å ha en uformell bryllup for jeg er gravid med han og han vil vi skal kunne leve sammen uten at det er en synd.. Jeg er kristen  og det er viktig for meg å kunne forstå dette også..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det gjelder jo det jeg lurer på som kristen og er i et forhold med en muslimsk mann, og det med å ha en uformell bryllup for jeg er gravid med han og han vil vi skal kunne leve sammen uten at det er en synd.. Jeg er kristen  og det er viktig for meg å kunne forstå dette også..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Hva er spørsmålet, da? "Synden" har dere uansett allerede begått, i følge begge religioner.

Anonymkode: 128f6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig, og det er det vi vil ornde opp i.. og hvordan er det den beste måten for oss å gjøre det på..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er forståelig, og det er det vi vil ornde opp i.. og hvordan er det den beste måten for oss å gjøre det på..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Så hva er spørsmålet ditt, helt konkret? Jeg kan en del om islam, og kan muligens svare på noe. Men hva vil du vite? Trinn en er vel uansett å spørre mannen hva han mener...?

Anonymkode: 128f6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mener at han har gjort en stor synd ved å få meg gravid utenfor ektenskap, og at det blir et stort problem for familien, nå vil han vi skal gifte oss men ordne opp i dette på en måte, sånna t vi kan ha et normalt familieliv, men jeg vet ikke hvordan vi kan ordne dette..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han mener at han har gjort en stor synd ved å få meg gravid utenfor ektenskap, og at det blir et stort problem for familien, nå vil han vi skal gifte oss men ordne opp i dette på en måte, sånna t vi kan ha et normalt familieliv, men jeg vet ikke hvordan vi kan ordne dette..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Hva mener han selv at må til for å ordne opp i det, da? 

Anonymkode: 128f6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han mener at han har gjort en stor synd ved å få meg gravid utenfor ektenskap, og at det blir et stort problem for familien, nå vil han vi skal gifte oss men ordne opp i dette på en måte, sånna t vi kan ha et normalt familieliv, men jeg vet ikke hvordan vi kan ordne dette..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Men så gift dere, da, hvis dere begge vil det? Eller slutt å ha sex sammen, det er vel bedre å synde lite enn mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier egentlig at det beste er å ta abort, gifte oss og starte familie da som gift, men det er opptil meg og bestemme, men for han er det en synd at jeg ble gravid før vi er gift..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han sier egentlig at det beste er å ta abort, gifte oss og starte familie da som gift, men det er opptil meg og bestemme, men for han er det en synd at jeg ble gravid før vi er gift..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Vet du, jeg tror ikke dette er en seriøs tråd. Mistenker at du bare ønsker hatske kommentarer om at du ikke må finne på å gifte deg med en kvinnemishandlende terrorist osv. 

Skulle det være sant, så tror jeg ikke vi trenger å gå til teologien for å fastslå at mannen din virker som en idiot, helt uavhengig av religion. Kan jo legge til at en slik holdning ikke har noe med islam å gjøre.

Anonymkode: 128f6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er desverre helt seriøst.... 

Anonymkode: 5bf3c...24e

Jeg tror deg fremdeles ikke. Men om det skulle stemme, så får du jo starte med å spørre deg hva som vil være riktig for deg. Vil du snakke med en imam, så kontakt en moské. Vær obs på at det er meget store variasjoner innen islam - i likhet med alle andre religioner.

Anonymkode: 128f6...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I all verden, skal du måtte ta abort fordi han ikke tenkte over konsekvensene før det var for sent? I hvilken religion kan man fjerne et foster av slike grunner? Jeg er for selvbestemt abort, men med en begrunnelse som dette er det hårreisende. Du bør virkelig revurdere om du vil gifte deg med en mann med slike verdier. Hvis dette betydde så mye for dere og deres religion, hvorfor i all verden hadde dere sex før ekteskap? Dobbeltmoral heter det.

Endret av Mumua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sikkert konvertere til islam. Da er nok alt greit igjen.

 

Anonymkode: b66cf...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen som vet om jeg kan kontakte en Imam eller et muslims rådgivingstlf nr for noen råd ang et forhold med muslimsk mann? setter pris på svar :) 

Anonymkode: 5bf3c...24e

Tlf nr 48486400- Islamsk råd Norge. De har familierådgivning. 

Anonymkode: e535b...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gjelder jo det jeg lurer på som kristen og er i et forhold med en muslimsk mann, og det med å ha en uformell bryllup for jeg er gravid med han og han vil vi skal kunne leve sammen uten at det er en synd.. Jeg er kristen  og det er viktig for meg å kunne forstå dette også..

Anonymkode: 5bf3c...24e

Hvor viktig er kristne verdier for deg hvis du er kristen? Har dere snakket om hvem som skal få siste ordet (i barneoppdragelsen) når det gjelder de fundamentale forskjellene mellom islam og kr. dom? Som f.eks. at Jesus døde på korset for våre synder, muslimer lærer at Jesus kun var en profet og ikke Guds sønn, og at han ble BYTTET ut med en annen mann, at det ikke var Jesus som døde på korset...kan dere feire jul? Må jentebarna bruke hijab?. hva med alt det slitsomme halal-mat tullet? Får barna lov å spise seigmenn eller skal dere stå på Rema og nilese innholdsfortegnelsen om det er animalsk fett/gelatin i all mat? Får jenter gå i guttebursdager? Være med på organisert idrett? Det er så mye man må avklare før man velger å få barn og gifte seg m en muslim. Du må vel også konvertere hvis dere skal gifte dere? 

 

Jeg var sammen m en dobbeltmoralsk muslim fra Irak i mange år. De mest slitsomme åra i mitt liv.  Løgner på løgner, innavl og familiedrama, psykisk terror, manipulering, tvang, dobbeltmoral ut av proporsjoner..... og kontroll og sjalusi til de grader....

men det har mye å si hvilket land han kommer fra. 

14k

Anonymkode: e535b...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i de fleste religioner, islam inkludert, er abort en stor synd. Trolig større enn å bli gravid utenfor ekteskap. Så mannen din kan ikke være særlig sterk i sin tro når han foreslår dette. Det handler nok mer om at han ikke vil tape ansikt overfor familien.

Her er det ikke religionen som byr på problemer, men din kjærestes dobbeltmoral.

Er dette noe du vil være en del av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Vel, i de fleste religioner, islam inkludert, er abort en stor synd. Trolig større enn å bli gravid utenfor ekteskap. Så mannen din kan ikke være særlig sterk i sin tro når han foreslår dette. Det handler nok mer om at han ikke vil tape ansikt overfor familien.

Her er det ikke religionen som byr på problemer, men din kjærestes dobbeltmoral.

Er dette noe du vil være en del av?

Enig. Helt uavhengig av hvilken religion, så er jo en sånn fyr mer opptatt av fasaden enn av troen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...