Gå til innhold

Ang dette med at alt av katter skal reddes og etterlyses, det har gått for langt 😔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at dyrebeskyttelsen sine sider på fb rennes ned av innlegg som " noen som savner denne fine tamme pusen ? Den går langs stien her jeg bor " . 

Skjønner om katter som er mager,full i floker,ser syk ut,er redd ol. Men når katten er tydelig velstelt, normalvektig,tam så er dette neppe en savnet katt,men en katt som bor rett i nærheten. Min egen katt blir rett som det er lagt ut på disse sidene. Hun er sterilisert , velfødd,tam,kosete og velstelt.  Hun er hjemme HVER eneste dag og er inne om natten. Men hun elsker og være ute og hun er heller ikke langt av gårde,men allikevel så finner jeg henne stadig inne på disse sidene,for det er tydelig at folk ikke skjønner at katter ikke sitter på trappa eller går i bånd. 

Resten av nabolaget mitt som har katt, irriterer seg også over dette. Ene naboen min savnet katten din i 1 mnd pga av en ivrig "katte redder" begynte og mate katten hennes og tok henne inn pga at katten gikk og tuslet over tunet hennes og hun syntes såååå synd i denne katten som sikkert var herreløs, denne katten er også velstelt, tam og velfødd.. katten bodde i nabbobyggefeltet. 

Jeg er selvfølgelig glad at folk bryr seg om katter, men bruk hodet og hjelp heller de som tydelig trenger det enn den velfdøde, bortskjemte katten min 😉

Anonymkode: eec70...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går katten din over til borettslag der utekatter ikke er lov?

Det kan være en grunn. Eller noen er bare overivrige.

Anonymkode: ce5eb...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Går katten din over til borettslag der utekatter ikke er lov?

Det kan være en grunn. Eller noen er bare overivrige.

Anonymkode: ce5eb...542

Er ikke borettslag her,bare byggefelt. Så ingen kan nekte kattene våre å gå rundt her.

Hi

Anonymkode: eec70...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig. Det har tatt helt av. Vi har 3 katter og to ganger har jeg "funnet" de på disse Facebooksidene, og da er de visst både utsultet,kalde og våte. Da jeg har sendt mld til "finner" at det er våre katter,fikk jeg regelrett kjeft den ene gangen.

 

Anonymkode: d821a...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at dyrebeskyttelsen sine sider på fb rennes ned av innlegg som " noen som savner denne fine tamme pusen ? Den går langs stien her jeg bor " . 

Skjønner om katter som er mager,full i floker,ser syk ut,er redd ol. Men når katten er tydelig velstelt, normalvektig,tam så er dette neppe en savnet katt,men en katt som bor rett i nærheten. Min egen katt blir rett som det er lagt ut på disse sidene. Hun er sterilisert , velfødd,tam,kosete og velstelt.  Hun er hjemme HVER eneste dag og er inne om natten. Men hun elsker og være ute og hun er heller ikke langt av gårde,men allikevel så finner jeg henne stadig inne på disse sidene,for det er tydelig at folk ikke skjønner at katter ikke sitter på trappa eller går i bånd. 

Resten av nabolaget mitt som har katt, irriterer seg også over dette. Ene naboen min savnet katten din i 1 mnd pga av en ivrig "katte redder" begynte og mate katten hennes og tok henne inn pga at katten gikk og tuslet over tunet hennes og hun syntes såååå synd i denne katten som sikkert var herreløs, denne katten er også velstelt, tam og velfødd.. katten bodde i nabbobyggefeltet. 

Jeg er selvfølgelig glad at folk bryr seg om katter, men bruk hodet og hjelp heller de som tydelig trenger det enn den velfdøde, bortskjemte katten min 😉

Anonymkode: eec70...8e6

Haha, vi hadde også et tilfelle der min venninne hadde en katt av rasen Devon rex. Hun fikk ikke mindre enn 3 meldinger fra dyrebeskyttelsen på at katta hennes var mishandlet, underernært og forlatt. Folk delte på Facebook, var bekymret og skjelte ut eieren av katten. Til slutt måtte hun selge katta, hun orket ikke mer. Til opplysning, katter av denne rasen ser slik ut:

http://www.rasekatter.no/raseguide/devon_rex.php

 

Anonymkode: d6070...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine steriliserte katter har halsbånd på, med telefonnr i. (I tillegg til chipmerking osv). Da skjønner alle at de tilhører noen, og sulle de bli påkjørt innestengt el.l. er sjansen større for at jeg får vite det enn om de bare er chipmerket (=må dra til veterinær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, vi hadde også et tilfelle der min venninne hadde en katt av rasen Devon rex. Hun fikk ikke mindre enn 3 meldinger fra dyrebeskyttelsen på at katta hennes var mishandlet, underernært og forlatt. Folk delte på Facebook, var bekymret og skjelte ut eieren av katten. Til slutt måtte hun selge katta, hun orket ikke mer. Til opplysning, katter av denne rasen ser slik ut:

http://www.rasekatter.no/raseguide/devon_rex.php

 

Anonymkode: d6070...0d0

Lot hun en slik katt være ute ?

Anonymkode: ce5eb...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lot hun en slik katt være ute ?

Anonymkode: ce5eb...542

Rasekatt eller ikke, katter må få gå ut og inn som de vil.

Det er helt uforståelig for meg at folk ønsker å ha innekatt, alle de kattene jeg har hatt ønsker jo å gå ut. Er et mareritt frem til de blir gamle nok til å være ute, de hopper ut vinduer, løper ut verandadører, smetter mellom bena på deg når det ringer på osv fordi de er så nysgjerrig på hva som skjer der ute.

Så deilig når katteluka kan være åpen og de gå ut og inn som de vil, da er en katt lykkelig.

Akkurat nå har vi en ragdoll, som er chipet og kastrert, går ut og inn som den vil.

Anonymkode: d4603...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke sett katten vår på flere dager, så fikk jeg melding fra naboen: Hei! Jeg synes katten deres var blitt litt tynn, så jeg mata henne og lurte på om det er greit om jeg fortsetter? 

 

Ehh ... NEI! Det er jo ikke rart katta ble tynn siden hun ikke kom hjem og satt utenfor deres hus døgnet rundt for å komme inn!

Anonymkode: 8d2bd...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde ikke sett katten vår på flere dager, så fikk jeg melding fra naboen: Hei! Jeg synes katten deres var blitt litt tynn, så jeg mata henne og lurte på om det er greit om jeg fortsetter? 

 

Ehh ... NEI! Det er jo ikke rart katta ble tynn siden hun ikke kom hjem og satt utenfor deres hus døgnet rundt for å komme inn!

Anonymkode: 8d2bd...697

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha egen katt. Altfor stor sjanse til noen gjør slikt og katten "flytter".

Anonymkode: 624a9...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke borettslag her,bare byggefelt. Så ingen kan nekte kattene våre å gå rundt her.

Hi

Anonymkode: eec70...8e6

Men du er klar over at du er en miljøpøbel når du slipper katta ut? 

Anonymkode: e9a33...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så enig.

 

Har rasekatter selv, de er langhårede. I sesongskifte når de røyter av seg vinterpelsen bærer den preg av det. Da er kattene som får masse pelsstell hver eneste gang "ustelt" på facebook. 

Anonymkode: 3264c...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aanonym skrev:

Mine steriliserte katter har halsbånd på, med telefonnr i. (I tillegg til chipmerking osv). Da skjønner alle at de tilhører noen, og sulle de bli påkjørt innestengt el.l. er sjansen større for at jeg får vite det enn om de bare er chipmerket (=må dra til veterinær).

Katter som er ute alene skal IKKE ha halsbånd. De kan sette seg fast i ting. 

Anonymkode: e86fc...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Katter som er ute alene skal IKKE ha halsbånd. De kan sette seg fast i ting. 

Anonymkode: e86fc...056

Det er en gammel myte. Halsbåndene som selges i dag henger sammen med tynne strikker som tøyer og til slutt ryker om katten setter seg fast. 

Anonymkode: 3264c...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kastrerte  han katt blir støtt og stadig lagt ut på disse savnet sidene som drektig hun katt... og selvsagt en masse sinte komentarer om hvor tanke løs eier som ikke sterilisere hunkatten sin 😂😂😂😂 og hver gang så må jeg svare at katten den er MIN og at det er en KASTRERT HAN KATT , som er veldig glad i og fange mus og ja han spiser dem. Siden vi bor landlig til med masse skog er det massevis av mus her og når sesongen er på sitt beste så blir katta mi en smule tjukk 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en gammel myte. Halsbåndene som selges i dag henger sammen med tynne strikker som tøyer og til slutt ryker om katten setter seg fast. 

Anonymkode: 3264c...994

Man kan og få halsbånd med låser som løser seg ut med bittelitt kraft

Anonymkode: b4bc8...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan og få halsbånd med låser som løser seg ut med bittelitt kraft

Anonymkode: b4bc8...1c3

Jeg bruker forresten aldri halsbånd med strikk på katten min, synes de er litt skumle

Anonymkode: b4bc8...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, aanonym skrev:

Mine steriliserte katter har halsbånd på, med telefonnr i. (I tillegg til chipmerking osv). Da skjønner alle at de tilhører noen, og sulle de bli påkjørt innestengt el.l. er sjansen større for at jeg får vite det enn om de bare er chipmerket (=må dra til veterinær).

Men halsbånd kan være skummelt. Selv de med strikk og sikkerhetslås

Anonymkode: 8b4d9...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tar helt av... Ser du en undervektig katt, eller katt med skader, ta den til veterinær. Så kan dere henge opp lapp. Men stort sett er det bare vanlige katter folk ser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte akkurat på denne tråden, da noen har lagt ut en slik melding, med bilde av en nydelig, stelt velfødd pus. De har reagert på at den er så mye i en spesiell gate, nå er den kjørt til et kattehus 5mil unna 🙈

Anonymkode: 9b14c...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men halsbånd kan være skummelt. Selv de med strikk og sikkerhetslås

Anonymkode: 8b4d9...656

Bruker halsbånd som åpner seg dersom kattene skulle sette seg fast. Dette fungerer godt, de har mistet mange opp gjennom årene. Anbefalt av dyrlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet her. Folk driver og tar til seg katter som har et godt hjem,bare pga av at de ofte har sett katten i område. Tipper katten bor i området.

Var også ei som informerte på disse savnet sidene på fb at hun var ute og gikk tur og i et byggefelt så gikk det en katt,hun hadde løftet opp katten tatt bilde av den og lagt den ut om noen savnet den. . Katten var velstelt og tydelig tam. Hun fikk flere kommentarer bla var det ei som ba henne slutte og at denne katten garantert bodde rett i nærheten,den kommentaren ble selvsagt slettet. ..😂

Anonymkode: eec70...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...