Gå til innhold

I går møtte jeg noen med jentebaby i bare blå klær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke det litt rart? Ønsker man ikke å vise at det er jente, eller ønsker man ikke å ha en pent kledd baby når man viser fram til folk?

Anonymkode: 5f7d8...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Krise, da gitt! Kan ikke tenke meg at jenta får varige men. 

I-landsproblem much.

Anonymkode: 3be72...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller fargen på klærne noen rolle? Jeg er så lei av dette rosa/blå-hysteriet på barneklær. Ja til alle farger til alle barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen regel på hvilke farger man skal kle babyer i altså?

Har nå fått spørsmål om mine barn er gutt eller jente selv om de har typiske farger og klær etter hva slags kjønn de er, jeg da. Så tror ikke alltid forlk ser så nøye etter slike ting

Anonymkode: f0e2c...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kanskje arvet klær fra noen som hadde gutt? Eller kanskje foreldrene liker blått best? Men resonnementet ditt om at blå klær ikke er pene klær er jo helt på jordet. 🙄

Anonymkode: fb065...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HÆ?? En jentebaby som ikke var pyntet med rosa ballerinaskjørt? Det går da ikke an...!🙄

 

Vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, føler ikke det er noe håp uansett når du mener man må pynte en baby for å vise frem for folk... 

Anonymkode: be0cd...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her i blått antrekk nå... 

-kvinne 33år 

 

Min sønn gikk ofte i lilla, og etterhvert rødt som er hans favoritt. I dag ønsket han seg knall gule gummistøvler. Farger er farger... :) 

Anonymkode: ec917...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi gikk masse med blått. Hun har en storebror hun arver fra. Personlig synes jeg det vitner om en ganske forkastelig forbrukskultur dersom det er forventet at man skal kjøpe nye klær bare fordi man får et barn med motsatt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er på tide at folk begynner å drite i begrepene "guttefarger" og "jentefarger". Kanskje babyen kledde blått best?

Min jenter gikk masse i blått, og gutten min har både rosa t-skjorte og rosa badebukse og er kjempekul.

Anonymkode: e1446...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig spiller ikke farger noen rolle synes jeg, men akkurat i helt nyfødt perioden merket jeg at det ble typiske jente og guttefarger på babyene. Syntes liksom det passet best og viste hvilket kjønn babyen har. Når de blir større så går det om hverandre, og plutselig er de så store at de selv har meninger om hva de vil ha på...

Anonymkode: 101ff...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man viser vel ikke nødvendigvis hvilket kjønn det er ved å ha "riktige" farger heller. Vi fikk spørsmål om vår sønn var gutt eller jente selv om han var kledd helt i blått, inklusive en blå lue som det stod "Martin" på. :P

Anonymkode: 07eb1...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mye blått på babyen vår hvis det viser seg at det er en jente denne gangen, har så mye fint etter sønnen vår. Hvem har sagt at ikke jenter kan bruke blått?!

Anonymkode: 83af6...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Når skal verden slutte å deles opp i rosa (som jeg hater) og blått. Barn er barn, lå nå barna ha på seg farger! Mine gutter går med lilla og röde klär. Og mine favoritt farger er blå og grönn. Det har det alltid värt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok kjerringa mot strømmen. Min jentebaby kledde jeg opp i rosa, og får jeg en gutt blir det blått eller hvitt:closedeyes:

Ser ikke poenget med å ha gutteklær på ei jente, og jenteklær på en gutt bare for å trosse kjønnsrollene..

Det viktigste er hva jeg synes, og ikke dagens samfunn med likestillings maset. 

Min jente velger nå selv, og ønsker å være feminin. Samtidig som at hun liker biler, traktorer og brannbil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, man viser vel ikke nødvendigvis hvilket kjønn det er ved å ha "riktige" farger heller. Vi fikk spørsmål om vår sønn var gutt eller jente selv om han var kledd helt i blått, inklusive en blå lue som det stod "Martin" på. :P

Anonymkode: 07eb1...8dd

Nei, men det er jo fordi folk har "begynt" å bruke "feil" farger da. Før var det bankers liksom.

Anonymkode: 101ff...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker blått. Min datter, som nå er blitt er to år gammelt rosa sukkerspinn, gikk mye i blått da hun var helt liten. Både fordi hun arvet av storebrødre, og fordi hun hadde så mange nydelige blå kjoler vi måtte passe på å bruke før hun vokste ut av dem. 

Anonymkode: f348b...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Morblomst skrev:

Jeg er nok kjerringa mot strømmen. Min jentebaby kledde jeg opp i rosa, og får jeg en gutt blir det blått eller hvitt:closedeyes:

Ser ikke poenget med å ha gutteklær på ei jente, og jenteklær på en gutt bare for å trosse kjønnsrollene..

Det viktigste er hva jeg synes, og ikke dagens samfunn med likestillings maset. 

Min jente velger nå selv, og ønsker å være feminin. Samtidig som at hun liker biler, traktorer og brannbil.

 

Hva da kjønnsroller? Det en baby, ikke en liten mann eller liten dame.

Anonymkode: c719c...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter. Kler dem i alle farger! Rosa, rødt, blått, hvitt, grått, brunt... alt :)

Og blått er NYDELIG på jenter :D ! Er yndlingsfargen min. Så kler dem gjerne i blått! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omvendte problemet synes ikke sønnen min kler lyseblått. Han går mye i helt andre farger nydelig i mørkebrunt eller mint feks. I tillegg ligger han på ett mørkerosa ullteppe i vogna KRISE!!!😂 Men tror nok det blir folk av han også da...

Anonymkode: c153b...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...