Gå til innhold

Full støtte til bøndenes blokkade!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi trenger mest mulig selvforsyning med mat for en krisetid, da må de som sørger for at det vokser og gror og distribueres mat og melk også kunne leve av det.

Anonymkode: 3e114...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig.

Det er en skam at et av verdens rikeste land ikke tar seg råd til å holde seg med eget landbruk. Et landbruk som produserer verdens reneste mat. Jeg nevnte med fullt overlegg ikke «beste», rett og slett fordi hva som er «best» ikke egentlig kan diskuteres, siden noe jeg synes er god mat kan være trist og stusslig mat for andre. Men ren, det er den norskproduserte maten. 

Dessuten, tenk på dyrevelferd. Ja, det skjer stygge overtramp også i Norge, men dette er på langt nær på linje med dyrevelferd i svært mange andre land. Les f.eks. om hvilken utvikling storferasen Belgisk blå har hatt. Spør du meg, så er dette nok til å la storfekjøtt fra f.eks. EU bli værende nettopp i EU. 

Anonymkode: 316b0...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einig.  Det er mykje arbeid og lite pengar og fritid å vere bonde.  All ære til dei som vel denne livsstilen. Vi har det reinaste kjøtet i Europa, og betre dyrevelferd enn dei fleste andre land (sjølv om det nok enno er potensiale for å bli betre) og dette kostar.  Ja til levande bygder og norskprodusert mat!

Subsidiane er jo i realiteten like mykje til grossistar og forbrukarar, for bøndene får ikkje betalt stort meir for varene enn det kostar å produsere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i alt dere over her har skrevet!

De som stikker av med penger i "matbransjen" er jo hovedsaklig grossistene.

Og så må vi få slutt på de idiotiske priskrigene som stadig dukker opp og får ignorante forbrukere til å tro at mat skal være så billig, at det ikke koster noe å produsere mat av god kvalitet, renest mulig og med mest mulig næring!

Jeg er avhengig av å holde et bestemt kosthold for å ikke bli dårligere, men jeg kommer ikke til å hamstre noe. Om streiken til bøndene blir mer langvarig så kanskje flere blir oppmerksomme på det viktige arbeidet norske bønder gjør!

Det snakkes stadig vekk at man over på stordrift også i jordbruket, men det er jo der det går galt. Storbruk gjør som regel at dyrevelferden går ned, man må bruke større mengder antibiotika, sykdommer sprer seg lettere.

Bøndene støttes fullt ut!

Anonymkode: 2d286...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at flere er enige. Det trenger også bøndene å se - vi støtter dere!

Anonymkode: 3e114...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...