Gå til innhold

Hvem har hatt den tyngste eller letteste babyen?


sug lut

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe imponerende fødselsvekt, helt normale 3.5kg. Men pluggen veide 6.5kg på 6ukerskontrollen og brukte klesstørrelse 80 før han var 3mnd...

Helsesøster lo hver gang hun så ham, og lurte på om jeg ikke hadde melk, men fløte. 

Ingenting er som å bysse på et kolikkbarn på over 10kg i timesvis. Jeg var supersterk da permisjonen var over.. 😂

 

(Veksten roa seg heldigvis ved ettårsalderen. Da gikk han fra å ligge godt over 98percentilen, til mer sunne 95percentilen 😂)

Anonymkode: 7cd4e...afc

Jeg hadde også en sånn, han veide 10 kilo da han var seks mnd. Ble sterk av å bære ham! De neste 10 passerte han imidlertid ikke på flere år etterpå, og nå er han normalvektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aahhh ta taper jeg knepent mot deg. 4660 her. Kjente den ja! Han var bare 52 cm, så nesten firkanta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok bare fått barn med vanlig vekt med sine ca 3 og 3,5 kg, men jeg veide kun 1,3 kg når jeg ble født (prematur da selvfølgelig) 

Anonymkode: 6ffc0...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg ble satt igang i uke 38. Han hadde nok veid fem kg hadde jeg gått til termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4860 her. Og 53 lang. (en uke før termin, takk gud) Var ikke så vondt som den symfyseløsninga jeg hadde mens jeg fødte... 

Anonymkode: 838d7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min var 4060g og 53 cm, 10g mer enn det jeg veide da jeg ble født, og 1cm lenger :)

Han var derimot 39cm rundt hodet og kom ut som supermann, med armen først..det var godt når skuldrene skulle ut :P

Anonymkode: 99309...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke barn, men slenger meg med ;)

Tror min mormor tar rekorden, hennes førstefødte var 8 kilo, født vaginalt... Hennes andre barn var normalvektige. To av mine halvsøsken var begge over fem kilo, ene 5,1 og andre 5,6 eller 5,8.

Anonymkode: 73d00...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må de være født til termin? Er nok av folk som føder alt for tidlig! Selvfølgelig er barna små, da..

er noe annet om ungen er liten uke 40!! 

Endret av Tøystykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Iiiiik skrev:

Jeg hadde også en sånn, han veide 10 kilo da han var seks mnd. Ble sterk av å bære ham! De neste 10 passerte han imidlertid ikke på flere år etterpå, og nå er han normalvektig. 

Ja, er noen som vokser raskt i starten, men så jevner det seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstefødte var 5020.... 😮

Komplisert fødsel, og han satt bom fast. Måtte gjenopplives. Er i dag en knakende kjekk gutt på straks 14. Spiller fotball, og er flink på skolen. Så ingen varige mén.

Gikk greit med meg også. Endel sying, men den funker fint! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første datter veide 3008 gr, 48 cm,8 dager på overtid,

vi delte rom med ei som fikk en gutt på 5,4 kg, 58 cm

morsomt å se de ved siden av hverandre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2223g og 45cm i uke 37.

Tok igjen det "tapte" de tre første månedene. Ikke rart jeg følte at noe ikke stemte og ungen spiste unormalt ofte og mye og var generelt misfornøyd. Alle sa det var normalt, og det var det sikkert, men var først nå når jeg kikka på helsekortet tre år etter at jeg ser den ekstremt kjappe vektøkningen og kobla sammen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Har en på 4,5 kg og 53 cm en helt gjennomsnitt 3,5kg og 50 cm og en på 2710 og 48 cm.  Den minste som er størst var den tøffeste fordi jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning og ble satt i gang en uke før termin. De andre har kommet en uke over termin  og ute på fire timer fra første ri til de var ute.

Anonymkode: 164bc...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4810 og 55 cm og 40 cm rundt hodet,må legge til at jeg er en veldig liten dame i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine var i normalområdet, 3,2 og 3,4 kg og det er jeg veldig glad for.

Anonymkode: bfe92...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har spredd seg i halvkilos-intervaller på 3, 3,5 og 4 kg. Den minste ble tatt med keisersnitt og var desidert vondest. Ingen var premature, men minsten var 1 måned kortere i magen enn den største.

Anonymkode: 42dd9...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Nr 3 1267 gram. Uke 28.

Anonymkode: 1c3a9...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til sønnen min var 6370 gram. Det ble da en lettelse å føde guttungen som var 2566g :ph34r: 

Anonymkode: 86b82...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...