Gå til innhold

Hvem har hatt den tyngste eller letteste babyen?


sug lut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg prøver meg i klasse høy fødselsvekt: 4,67 kg

Oi! Ja det var ungen sin det 😃❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente i uke 32 : 1748 kg og 41 cm

Gutt i uke 33 : 1842 kg og 42 cm

Endret av Lagertha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lagertha skrev:

Oi! Ja det var ungen sin det 😃❤

Jo takk ;) - uttrykket "trang fødsel" ble veldig konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lagertha skrev:

Jente i uke 32 : 1748 kg

Gutt i uke 33 : 1842 kg

Vi er i motsatte ender av skalaen, ja. Selv mine helt normalvektige er jo dobbelt av dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sug lut skrev:

Jo takk ;) - uttrykket "trang fødsel" ble veldig konkret.

Hehehehehehe 😁 Var kanskje ikke sååå morsomt da det sto på men 😊 Stor og fin da 😊 Mine var så små at de så litt uferdige ut, men vi hadde babyperioden lengere da 😊 

Anonymkode: 1c3a9...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4625 gram, så bittelitt lettere enn din. Men hele 56 cm, noen lengre?

Anonymkode: e37ae...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

4625 gram, så bittelitt lettere enn din. Men hele 56 cm, noen lengre?

Anonymkode: e37ae...028

Bra lengde, ja! "Bare" 54 her.

Anonymkode: b7a95...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bra lengde, ja! "Bare" 54 her.

Anonymkode: b7a95...3f1

Eh - ikke anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sug lut skrev:

Vi er i motsatte ender av skalaen, ja. Selv mine helt normalvektige er jo dobbelt av dine!

Hehe Ja, stemmer det. Måtte regne litt på det nå. 😁  Men 4,67 kg ... Fikk du et diplom? 👏

Anonymkode: 1c3a9...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hehe Ja, stemmer det. Måtte regne litt på det nå. 😁  Men 4,67 kg ... Fikk du et diplom? 👏

Anonymkode: 1c3a9...58d

Nei, dessverre - men jeg fikk den ungen som hørtes over hele etasjen, det fulgte nemlig med usedvanlig velvoksne lunger også, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den tyngste nå. Teller det? 😉

3350 gr 2 uker før tiden. Var nede i 3 blank etter noen dager. Måtte sondes da hun hadde gulsott og ikke tok til seg næring. Nå er hun 12 uker, og veier ca 6300. Ved forrige besøk hadde hun gått opp 390 gr på én uke 😳

Heia mm, og tjukkebolla mi 💪🏼

Anonymkode: d3101...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,2 kilo og 52 cm, og kom ut hel , i ubrutt forpakning (fostersekk) , vannet gikk aldri. Jordmor tilbød seg å ta vannet rett før pressriene; «hvordan gjør du det da?» spurte jeg, «med en slags strikkepinne» sa jordmor. «Der kan du GLEMME» sa jeg, og pressa på, og vips kom ut noe som lignet en rekecabaret fra 50-tallet, det var min sønn.

 

Anonymkode: cb5ef...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var 4410 g så jeg vinner ikke der. Men tipper jeg vinner nå 👍 for nå er han 10 uker og 9200 g 😃😃😃

Anonymkode: f6def...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4,2 kilo og 52 cm, og kom ut hel , i ubrutt forpakning (fostersekk) , vannet gikk aldri. Jordmor tilbød seg å ta vannet rett før pressriene; «hvordan gjør du det da?» spurte jeg, «med en slags strikkepinne» sa jordmor. «Der kan du GLEMME» sa jeg, og pressa på, og vips kom ut noe som lignet en rekecabaret fra 50-tallet, det var min sønn.

 

Anonymkode: cb5ef...7f2

😂😂😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min var 4410 g så jeg vinner ikke der. Men tipper jeg vinner nå 👍 for nå er han 10 uker og 9200 g 😃😃😃

Anonymkode: f6def...fc0

Ja det gjør du! Ene jenta var 3850 ved fødsel og har akkurat bikka ti kg nå, 18 mnd senere😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt igang fordi barnet var så stort, var estimert til å bli 5,5 kg til termin...

Fødte 17 dager før termin og barnet var 4858 g og bare 53 cm, så gode bollekinn og kraftige lår der altså ;) Pga kraftig gulsott havnet vi på nyfødtintensiven et par dager, sammenlignet med de premature barna som lå der hadde jeg jo rene konfirmanten.

(første barnet ble født bare en dag før termin og veide "bare" 4725 g)

Anonymkode: 889db...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Jeg prøver meg i klasse høy fødselsvekt: 4,67 kg

Jeg ser dine 4,67 og høyner med 4,715! ;)

Nå ser jeg at noen dessverre allerede har "slått" meg her i tråden, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vinner ingen av konkurransene. Helt gjennomsnittlige barn, et sted mellom 3150 og 4200 mine tre. Har imidlertid en venninne som ikke vet hva sønnen veide. Vekta på Ullevål gikk bare til seks kilo og han veide mer enn det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg vinner ingen av konkurransene. Helt gjennomsnittlige barn, et sted mellom 3150 og 4200 mine tre. Har imidlertid en venninne som ikke vet hva sønnen veide. Vekta på Ullevål gikk bare til seks kilo og han veide mer enn det... 

Og da er min første impuls AUUU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, skinnfilla skrev:

Ja det gjør du! Ene jenta var 3850 ved fødsel og har akkurat bikka ti kg nå, 18 mnd senere😆

Lurer på hvorfor vekta mi står stille når han legger på seg så mye. Hadde håpet han puppet kiloene av meg 😃 

Anonymkode: f6def...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om min oldemor. Hun fødte 7 barn. Den yngste var min bestefar. Alle andre barna hadde normal vekt helt til min bestefar kom. Han veide over 6 kg. Hvor mye vet de ikke da vekten der også kun gikk til 6. 

Anonymkode: e5329...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe imponerende fødselsvekt, helt normale 3.5kg. Men pluggen veide 6.5kg på 6ukerskontrollen og brukte klesstørrelse 80 før han var 3mnd...

Helsesøster lo hver gang hun så ham, og lurte på om jeg ikke hadde melk, men fløte. 

Ingenting er som å bysse på et kolikkbarn på over 10kg i timesvis. Jeg var supersterk da permisjonen var over.. 😂

 

(Veksten roa seg heldigvis ved ettårsalderen. Da gikk han fra å ligge godt over 98percentilen, til mer sunne 95percentilen 😂)

Anonymkode: 7cd4e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...