Gå til innhold

Hvorfor takler ikke enkelte at noen har mere penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som kan få enkelte til å tillate seg å slenge bemerkninger til mennesker som "sitter godt i det"?

De dikter opp historier og fantasier basert på ingenting annet enn nettopp fantasi. Vi har opplevd det flere ganger.

I helgen var vi på grillfest med flere av mine venninner og deres menn. Alt er veldig hyggelig helt til prosentene begynner å snakke. Min mann er en beskjeden, reflektert, smart og en svært snill mann som aldri skryter eller fremhever seg selv. Han har en veldig god jobb og tjener veldig bra. ALDRI fremhever han dette! 

MEN, når kvelden siger på så kommer ofte slengkommentarer som: Er det sånn dere rike spiser og? Vi eter med bare nevene her, etter klokka 00!!!!! Andre kan si sånn: Noen må ha mindreverdighetskomplekser når de er nødt for å ha fine hus og dra på flotte ferier!! Vi er heller lykkelige i rekkehuset vårt uten å ha så mye og vaske etc etc. 

Dette er kun få eksempler!

Vi forteller aldri om hvor mye penger vi har eller fremsnakker dette på noen måte. Men, vi har et stort og fint hus, og reiser på en del ferier og turer, hadde ikke de fleste gjort det om de hadde hatt råd?!? Vi har studert i mange år når de fleste av disse allerede jobbet og hadde kjøpt leilighet! Da bodde vi i en mørk hybel og levde på kneip og nudler!

Har så lyst å si noe tilbake en neste gang! Men, jeg lurer på hvilke motiver enkelte har for å holde på slik!!! 

 

Anonymkode: 81092...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort og godt misunnelse.

Nå angrer de vel på at de ikke tok utdannelse da, når de ser hvordan det har lønt seg for dere. Det er nok ingen god følelse å sitte der å angre på valgene man tok og føle på misunnelsen...

Anonymkode: 5027a...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelse. Kjenner meg veldig godt igjen! Har sluttet å "dysse ned" ferier, hyttekjøp, ny bil etc. Tidligere prøvde jeg å skjule det og brukte all min energi på å fokusere på andres ferier, nyheter osv. Det ble veldig slitsomt. Vil aller helst fokusere på mennesker, men skulle et slikt tema komme opp trenger jeg ikke skamme meg for å fortelle. Nå har vi ekte venner som oppriktig bryr seg. Vi har byttet ut enkelte venner etter lignende episoder som du beskriver. Livet er rett og slett for kort. Vil gjerne omgi meg med mennesker som ønsker meg lykke på lik linje som jeg ønsker dem lykke. 

Det kan også hjelpe og stille direkte spørsmål: "hvorfor sier du sånt?". Du har ingenting å være flau over, og ingenting å tape på å svare dem tilbake noen ganger.

Anonymkode: 34ce7...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere tar dere litt vel nær av det? Ikke sikkert det var ment direkte mot dere, men mer mot de som "flasher" pengene. Man hører jo det man "vil" høre...

Anonymkode: 7a2f9...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de sier det på grunn av at dere har mye penger? Kanskje tenker de ikke på det en gang men snakker generelt fyllerør.

Anonymkode: 9b880...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge - landet der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften. Dere omgir dere med vulgære mennesker...

Anonymkode: a47fd...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å bytte ut venner, tenker jeg da!

Jeg er fattig pga. sykdom, og det kunne aldri ha falt meg inn å komme med slike drittkommentarer! Det er ikke ordentlige venner. Ordentlige venner gleder seg over andres lykke. De dere omgås virker å komme med det de ellers tenker når de blir fulle, og da er de falske resten av tiden, etter min mening.

Anonymkode: 10bfd...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...