Gå til innhold

Fy F*** så trege sider det har blitt her.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme beskjed som de over, samt at det enda går som sirup. Jeg kan lage meg mat og gå på do mens jeg venter på at en side skal laste..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere at det er uholdbart at det er sånn. Skal på et møte i dag eller i morgen for å ta opp ting som må fikses, så dette skal være det første jeg nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 7.6.2017 den 9.08, HanneMari Egmont skrev:

Er enig med dere at det er uholdbart at det er sånn. Skal på et møte i dag eller i morgen for å ta opp ting som må fikses, så dette skal være det første jeg nevner.

Seks uker siden tråden ble opprettet. Tre uker siden møtet. Problemene består. Ingen tilbakemelding til brukerne. Veldig lite seriøst!

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går kjempetregt (og vi har kjemperaskt internett) og siden står jo og spinner hele tiden. Lurer på om det er skripet som kjører for å sjekke oppdateringen på tråden som ikke er det beste.....

Anonymkode: 20d2a...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har glemt å svare i tråden!

Jeg fikk beskjed om at de hadde gjort mye for å endre dette og at de mente det var blitt bedre. Det som er grunnen til at det gikk (går) treigt er alle annonsene som laster for hver side. Eller, det er hovedproblemet. Men nå når dere sier det fremdeles er treigt skal jeg melde fra om det! Det skal testes en ny måte å gjøre dette på denne uka (dette med annonselastingen), så jeg håper det også kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"De" har gjort mye for å endre det. Mye? Virkelig? "De" mener at det har blitt bedre. 

Jeg kan ikke komme på en eneste side på nett jeg er innom som laster så inni hampen sakte som disse sidene her. Og nei, det har ikke blitt bedre i det hele tatt. Ingen bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har blitt gjort mye for å gjøre nettsidene raskere, og dersom de til og med mener at det harde arbeidet har lønnet seg, anbefaler jeg klikk.no å vurdere å ansette noen andre til å løse problemet videre. For det er ingen bedring - det er like tregt, og det er den eneste nettsiden som henger hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører både default versjonen, og add-block og ser ikke en eneste liten annonse eller reklame her inne ( og det er deilig 😊) Men det er fremdeles like grusomt treigt hos meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker forumet fra pc'n, kan jeg se at det står og laster konstant. Jeg gjorde en test  her i går, og selv om jeg ikke skrev et ord, sto det og lastet i over to timer. Det skjer ingen andre steder hvor jeg er. Jeg har helt sluttet å bruke forumet utenfor wifi-nett, for jeg har brukt unormalt mye mobilnett de siste ukene og tenker at det har en sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Beklager at jeg har glemt å svare i tråden!

Jeg fikk beskjed om at de hadde gjort mye for å endre dette og at de mente det var blitt bedre. Det som er grunnen til at det gikk (går) treigt er alle annonsene som laster for hver side. Eller, det er hovedproblemet. Men nå når dere sier det fremdeles er treigt skal jeg melde fra om det! Det skal testes en ny måte å gjøre dette på denne uka (dette med annonselastingen), så jeg håper det også kan hjelpe.

Burde dere ikke ha sjekket med brukerne om de hadde merket noen endring, når det har vært mange ganger hvor "ting er fikset" uten at brukerne har merket noen bedring, og dere har fått tilbakemelding om det gang etter gang?

Dere burde jo begynne å forstå at "de" ikke er til å stole på mtp. hvordan de hevder siden fungerer. Dere bør også begynne å kommunisere med brukerne deres, for slik det er nå taper dere brukere. Det har blitt betraktelig mindre aktivitet her etter omleggingen. Og det blir bare mindre og mindre attraktivt å være her mtp. på at det tekniske ikke fungerer.

Jeg bruker også adblock, ikke merket noen som helst endring på forumet etter at "de" har "gjort mye for å endre dette". Vil tro dere har brukt mye penger på omleggingen - og "de" tjener på at dere nå taper mer og mer brukere.

Anbefaler dere å begynne å kommunisere med brukerne, for det har dere tydeligvis glemt. Dere burde se på den jobben Elin gjorde da hun var her. Hun var synlig, hun fulgte opp, hun kommuniserte.

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du fullstendig rett i, beklager at jeg ikke sjekket med dere! Jeg skal også bli tydeligere på å kommunisere med dere, beklager det også. Jeg har bare jobbet her et par mnd i denne runden og var nok da flinkere til å følge opp i 2015 enn nå når jeg har ansvar for alle forumene.  Skal skjerpe dette. 

Men jeg tar til etterretning det du sier. Jeg skjønner godt det er kjipt og irriterende at det tekniske ikke virker, og at det fører til mindre deltagelse. 

En forklaring (ikke til å forveksle med en unnskyldning) er at vi har hatt store omlegginger av flere ting nå, som teknisk avdeling har vært opptatt med, blant annet er alle artiklene våre flyttet fra et publiseringsverktøy til et annet. Dermed har ressursene vært brukt mer der enn på å undersøke feil, selv om jeg som sagt har fått tilbakemeldinger på at ting skulle vært bedre nå. Men når det er ikke er det har jeg gitt beskjed om det, og skal begynne å minne om dette ofte for å få fortgang i dette.

Er det sånn at alt er treigt - lasting av alle sider, posting, veksling mellom tråder etc, eller er det noe som er treigere enn andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det egentlig ikke så tregt, det går stort sett greitt, jeg får opp det jeg skal få opp. Men det ser ut som om noe bare står og laster og laster eller prøver og prøver å få opp noe. På andre forum jeg går inn på, tar det noen sekunder, snaut nok, men her inne jobbes det konstant. Uten at jeg ser at noe skjer, så det må være noe som driver og jobber i bakgrunnen her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med lastinga øverst skjer på alle forum akkurat nå, er i dialog om hvorfor. Det har med annonsene å gjøre. Det går an å få siden til å stoppe (stanse lastinga ved å trykke på krysset øverst til venstre på chrome feks), det er ikke en "synlig" lasting som foregår, men en som ligger bak i annonsene. Det skjer som sagt på alle forum, og vi prøver å finne ut hvilke annonser som gjør at det blir sånn.

Treigheten kan (iflg teknisk) ha med å gjøre at serverne responderer treigt - takk til brukeren som informerte om at det også skjer med adblock - jeg skal fortsette å ta opp dette til de finner løsningen, jeg skjønner godt dere er lei når det har pågått i flere måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Beklager at jeg har glemt å svare i tråden!

Jeg fikk beskjed om at de hadde gjort mye for å endre dette og at de mente det var blitt bedre. Det som er grunnen til at det gikk (går) treigt er alle annonsene som laster for hver side. Eller, det er hovedproblemet. Men nå når dere sier det fremdeles er treigt skal jeg melde fra om det! Det skal testes en ny måte å gjøre dette på denne uka (dette med annonselastingen), så jeg håper det også kan hjelpe.

Det der er bare sløvhet. I hvor mange jobber godtas en sånn slett oppfølging og uproff behandling av brukere  Dere ikke glemme helt da, at uten brukere, så er det ikke noe forum. Dere har virkelig mye å jobbe med når det gjelder kommunikasjon

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager igjen. Jeg tenkte rett og slett ikke på at jeg burde ha skrevet også om at jeg har meldt ting videre og ikke hørt noe (eller i noen tilfeller hørt at de tror det er ok og høre med dere om det stemmer), framfor å vente på konkret tilbakemelding fra teknisk før jeg ga tilbakemelding. 

Siste nytt fra teknisk er at de skal prioritere dette denne uka og forsøke å finne ut hva det konkret er som gjør at serverne responderer treigere her enn på de andre forumene. Jeg skal gi tilbakemelding så snart jeg hører noe mer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har rfsu reklamen lagt seg over hele venstre side her, så det er umulig å lese noe som helst :(

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har rfsu reklamen lagt seg over hele venstre side her, så det er umulig å lese noe som helst :(

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Adblock <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har rfsu reklamen lagt seg over hele venstre side her, så det er umulig å lese noe som helst :(

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Siden forumansvarlig ikke ga noen tilbakemelding etter at tekninsk skulle "prioritere" dette forumet forrige uke, og forumansvarlig har tatt ferie ut måneden så anbefaler jeg deg å koble på adblock, da slipper du alle reklamer. De taper penger på det, men det bryr de seg tydeligvis ikke så mye om mtp. den elendige måten de forholder seg til brukerne sine.

Adblock er gull etter at reklamene her ble så dominerende ;)

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden forumansvarlig ikke ga noen tilbakemelding etter at tekninsk skulle "prioritere" dette forumet forrige uke, og forumansvarlig har tatt ferie ut måneden så anbefaler jeg deg å koble på adblock, da slipper du alle reklamer. De taper penger på det, men det bryr de seg tydeligvis ikke så mye om mtp. den elendige måten de forholder seg til brukerne sine.

Adblock er gull etter at reklamene her ble så dominerende ;)

Anonymkode: e7e76...177

Så forumansvarlig har ferie ut måneden, det hadde jeg ikke fått med meg. Hadde bare reklamene vært det største problemet så, men det er det desverre ikke. Brukerene driter de fullstendig i, de har null forhold til brukerene sine, bortsett fra en fullstendig vill modereing. Skal prøve å laste adblock

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så forumansvarlig har ferie ut måneden, det hadde jeg ikke fått med meg. Hadde bare reklamene vært det største problemet så, men det er det desverre ikke. Brukerene driter de fullstendig i, de har null forhold til brukerene sine, bortsett fra en fullstendig vill modereing. Skal prøve å laste adblock

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Jeg oppdaget at hun har ferie nå - det står under brukernavnet på profilbildet hennes.

Det har vært en rimelig vill moderering av en av moderatorene i det siste, det er jeg enig i. Men sånn generelt er vel modereringen faktisk det som fungerer best på forumet. De vanlige moderatorene er faktisk brukere som jobber gratis for forumeierne, og av den grunn synes jeg de fortjener skryt. Verre med de som har det som jobb... og de jobber vel innen håpløse rammer fra de som er eierne bak det hele, vil jeg tro. Eiere som kun vil tjene penger, og har null forståelse for at de endringene som er gjort faktisk vil gjøre at de mister inntekter.

Gå for adblock, det er gull! :)

Anonymkode: e7e76...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har rfsu reklamen lagt seg over hele venstre side her, så det er umulig å lese noe som helst :(

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Skal få meldt det videre, men som nevnt her er forumansvarlig på ferie ut mnd og jeg er usikker hvor mye teknisk har av ferie i perioden, men reklame over forumet er jo helt ubrukelig.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ann Christin skrev:

Skal få meldt det videre, men som nevnt her er forumansvarlig på ferie ut mnd og jeg er usikker hvor mye teknisk har av ferie i perioden, men reklame over forumet er jo helt ubrukelig.

Ann Christin, admin

Ja, det er helt ubrukelig, men desverre så hjelper det jo ingenting at ting blir meldt videre

Anonymkode: 6bdc4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjer her: Den RFSU-reklamen på venstre side legger seg ut og dekker over teksten og forumet. Ikke finner jeg noe kryss så jeg kan fjerne den. Den dekker også over deler av den boksen der jeg skriver svar.

Hos meg begynte det i går kveld, men jeg tenkte at siden anonym hadde sagt fra om det så ville det bli fikset. Men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Akkurat det samme skjer her: Den RFSU-reklamen på venstre side legger seg ut og dekker over teksten og forumet. Ikke finner jeg noe kryss så jeg kan fjerne den. Den dekker også over deler av den boksen der jeg skriver svar.

Hos meg begynte det i går kveld, men jeg tenkte at siden anonym hadde sagt fra om det så ville det bli fikset. Men nei.

Er det fortsatt slik? Det er meldt inn til reklameavdelingen som er ansvarlig for reklamen på siden og skal nå være rettet.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...