Gå til innhold

Trenger oppmuntring - spontanabort


Girikkeopp

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Prøver meg her for første gang. Etter over to års prøving, ble jeg endelig gravid, men har i dag fått bekreftet spontanabort (7+2). Har tidligere fått påvist endometriose. Er det noen her som har noen solskinnshistorier om å bli gravid kort tid etter spontanabort selv om det tok lang tid første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Først av alt sender også jeg deg en stor klem!

Har også endo som ble oppdaget da vi forsøkte på nr to. Tok lang tid før jeg ble gravid og mistet to ganger i tillegg til flere kjemiske graviditeter. Å miste er så tungt og for meg hang det igjen utrolig lenge. Jeg klarte aldri slappe helt av da jeg endelig ble gracid 3. gangen. Vi endte opp med ivf og jeg angrer på ingen måte! Hormonbehandlingene var ikke så ille som alle snakker om, klart det var dyrt da vi valgte å gå privat, men de best invisterte pengene vi noen gang har brukt. Det klaffet på første forsøk og vårt lille mirakel ligger og sover søtt ved sidenav meg. Jeg tror ikke vi hadde klart det uten hjelp. Jeg fikk en behandling som skulle "tørke ut" endoen og så kortison for å dempe betendelsen endoen gir så den ikke angriper egget. 

Det var kanskje ikke den "solskinnshistorien" du ville høre, vi klarte det ikke naturlig. Men om du vurderer ivf kan jeg i hvertfall bidra med å fortelle at det finnes langt flere historier om positive erfaringer rundt ivf enn hva som finnes på nett. 

Masse lykke til <3 

Anonymkode: fe41d...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...