Gå til innhold

Noen som har opplevd at amming står i veien for søsken?


utålmodig82

Anbefalte innlegg

Har ei på 15 mnd nå som jeg fortsatt ammer (ettermiddag, natt, morgen).
Måtte ha progesteronstøtte for å lage henne pga korte lutealfaser.
Fikk mensen igjen i januar og gikk straks igang med prøving på nr 2 (har vært klar leeeenge, bare ventet på mensen...), men nå viser det seg selvsagt at lutealfasene er ekstremt korte (2-4 dager!) pga amming. Har fått progesteron (crinone) av legen min for å se om det kan funke, ble kjemisk på første forsøk. Lang nok lutealfase, 13 dager, men spiren ville selvsagt ikke sitte. Og jeg er usikker på om det har noe for seg å prøve før jeg får avsluttet ammingen.

Skal prøve å få trappet ned ammingen, det bare sitter så langt inne da vi begge liker det veldig godt fortsatt - men jeg vil så gjerne lage søsken så snart som mulig! Dør av babysyke akkurat nå... 

Er 35, så har liksom ikke spesielt god tid på oss (selvforskyldt selvsagt, men sånn ble nå livet...).

Noen som har vært i liknende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja, jeg sluttet å amme da de var 18-19 mnd begge to, bare fordi jeg ville bli gravid igjen. Nå sluttet jeg for to mnd siden. Det var forferdelig å se henne spørre og jeg savner det så veldig. Håper bare jeg klarer å bli gravid igjen 😰

Anonymkode: 98d56...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for svar :)
Jeg har iaf fått sluttet med nattammingen, men klarer ikke ta fra henne gleden på dagtid enda...
Er såvidt gravid igjen, får se om dette vil seg eller ikke...
Tenker at iom at vi iaf BLIR gravide så kanskje vi kan være heldige å få det til uten at jeg slutter å amme, vha progesteronstøtte. Lov å drømme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått mensen igjen kan du bli gravid, du trenger ikke å slutte å amme. Melken vil imidlertid forsvinne utover i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...