Gå til innhold

IKM UKE 23


SLURPÅ

Anbefalte innlegg

Har begynt å få pms ja..! Kjenner kroppen min begynner å bli sitt gamle "jeg" igjen etter mnd på hormonprevensjon.. Har ganske så ømme pupper også nå.

Spennende men tror ikke egentlig det klaffer denne pp. Blir ikke skuffet, så bindene skal nok ligge klare ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tester ikke om det ikke er god grunn for det jeg.. Orker ikke de skuffelsene og nervene, men moro med litt symtomjakt da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje fått kryss på tempskjema som tilsier eggløsning. Så det blir ingen baby denne pp. Men tempen er høy. Blir nok ingen 2 sterker denne pp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomjakta er i full gang. Lå på sofaen og måtte hoste, da stakk det til skikkelig nederst til høyre i magen 🤞🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, MammaMø85 skrev:

Symptomjakta er i full gang. Lå på sofaen og måtte hoste, da stakk det til skikkelig nederst til høyre i magen 🤞🤔

Spennende!! Har du opplevd det før? Det mystiske er jo at den gangen det funka for oss, da kjente jeg nesten ingen symptomer i det hele tatt. Vi var bortreiste da, så det kan kanskje ha distrahert meg. Og så skulle det jo vise seg at det var en nesten-bo (de var veldig usikre på om det var over eller innenfor grensa for å kalle det det på sykehuset), og jeg veit ikke om symptomene kan være annerledes da? Mener jeg har lest noe sånt i et eller annet forum, men legen skjønte ikke hva jeg snakka om en gang da jeg spurte.

6 dpo i dag. Igår verka og stakk det litt, nede foran. Det synes jeg nesten alltid det gjør, men nå var det liksom litt mer dempa på et vis. Kanskje :eeeh: Ellers fryser jeg ikke like mye lenger, men når jeg tenker meg om har jeg drivi og prata om at jeg føler meg allergisk de siste dagene.. Hm. Håper jeg føler meg sånn av helt andre grunner! :) Ja, og så er jeg fortsatt oppblåst som en ballong i magen, men det er heller ikke uvanlig. Utrolig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomjakt ja.. jeg irriterer meg nesten for å ikke ha skrevet ned hvordan jeg har pleid å hatt det de ulike dagene etter el da vi ikke prøvde. Jeg kjenner meg ikke helt igjen heller. Men samtidig må jeg si at jeg er ikke helt positiv til prosessen. Dette er tross alt første pp. Forrige gang tok det to år...

hvilke symptomer har dere da? Jeg føler meg veldig sliten for tiden, så tror kanskje det påvirker dagsformen på alle vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AkkMa skrev:

Spennende!! Har du opplevd det før? Det mystiske er jo at den gangen det funka for oss, da kjente jeg nesten ingen symptomer i det hele tatt. Vi var bortreiste da, så det kan kanskje ha distrahert meg. Og så skulle det jo vise seg at det var en nesten-bo (de var veldig usikre på om det var over eller innenfor grensa for å kalle det det på sykehuset), og jeg veit ikke om symptomene kan være annerledes da? Mener jeg har lest noe sånt i et eller annet forum, men legen skjønte ikke hva jeg snakka om en gang da jeg spurte.

6 dpo i dag. Igår verka og stakk det litt, nede foran. Det synes jeg nesten alltid det gjør, men nå var det liksom litt mer dempa på et vis. Kanskje :eeeh: Ellers fryser jeg ikke like mye lenger, men når jeg tenker meg om har jeg drivi og prata om at jeg føler meg allergisk de siste dagene.. Hm. Håper jeg føler meg sånn av helt andre grunner! :) Ja, og så er jeg fortsatt oppblåst som en ballong i magen, men det er heller ikke uvanlig. Utrolig slitsomt.

Pleier du å være oppblåst mellom eggløsning og ikm? Jeg er utrolig oppblåst nå, men det er fordi jeg går på hormonstøtte (Progesteron). Pleier å være biiittelitt oppblåst,  men nå ser jeg ut som jeg er minst 3 mnd på vei :P

Har også såre og vonde bryter,noe som er mitt beste graviditetstegn, men denne gangen skyldes det kun hormoner. Sååå jeg har ingen tegn å gå etter. :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo ... jeg ser strek, ser dere? men vet ikke om den er grå eller rosa. Kanskje vanlig med sånn strek fra 2streker? Kunne ønske jeg hadde et kamera med nye bedre oppløsning så dere kunne sett akkurat det jeg ser. Syns ikke så godt på bilde 

20170603_111351.jpg

Endret av MammaMø85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AkkMa skrev:

Spennende!! Har du opplevd det før? Det mystiske er jo at den gangen det funka for oss, da kjente jeg nesten ingen symptomer i det hele tatt. Vi var bortreiste da, så det kan kanskje ha distrahert meg. Og så skulle det jo vise seg at det var en nesten-bo (de var veldig usikre på om det var over eller innenfor grensa for å kalle det det på sykehuset), og jeg veit ikke om symptomene kan være annerledes da? Mener jeg har lest noe sånt i et eller annet forum, men legen skjønte ikke hva jeg snakka om en gang da jeg spurte.

6 dpo i dag. Igår verka og stakk det litt, nede foran. Det synes jeg nesten alltid det gjør, men nå var det liksom litt mer dempa på et vis. Kanskje :eeeh: Ellers fryser jeg ikke like mye lenger, men når jeg tenker meg om har jeg drivi og prata om at jeg føler meg allergisk de siste dagene.. Hm. Håper jeg føler meg sånn av helt andre grunner! :) Ja, og så er jeg fortsatt oppblåst som en ballong i magen, men det er heller ikke uvanlig. Utrolig slitsomt.

Jeg husker at jeg hadde mye vonde stikk med første. En gang gikk jeg rett i knestående på kjøkkenet, men da var jeg hvertfall 9 uker på vei. 

Hadde ikke så mye symptomer på første heller, trodde ikke det var noe vits i å teste, men sambo overtalte meg. Den var så positiv som det gikk an. Kunne ønske jeg kunne la være å tenke på det og heller bli litt overraska, men det nytter jo ikke. 

Når skal du teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofapute skrev:

Pleier du å være oppblåst mellom eggløsning og ikm? Jeg er utrolig oppblåst nå, men det er fordi jeg går på hormonstøtte (Progesteron). Pleier å være biiittelitt oppblåst,  men nå ser jeg ut som jeg er minst 3 mnd på vei :P

Har også såre og vonde bryter,noe som er mitt beste graviditetstegn, men denne gangen skyldes det kun hormoner. Sååå jeg har ingen tegn å gå etter. :o

 

Hehehe, det har *alltid* vært ganske mye styr med magen min, men etter at jeg begynte å notere i en sånn sykluskalender så kan det faktisk virke som om det er vanlig for meg å være veldig oppblåst i perioden mellom el og ikm. Ganske mye av perioden, også. Ikke bare de siste dagene før ikm, liksom. Samtidig var det det tydeligste graviditetstegnet jeg hadde i høst, tror jeg.. Rimelig vanskelig å forholde seg til, synes jeg :D Kroppen er merkelig!

Ja, jeg tenker også at ømme brystvorter er et tegn å kjenne etter, men det glimrer med sitt fravær her, forløpig i hvert fall ;)

Symptomjakt er gøy det, men ganske vanskelig, spør du meg! Er vel derfor jeg alltid ender med å teste for tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MammaMø85 skrev:

Jeg husker at jeg hadde mye vonde stikk med første. En gang gikk jeg rett i knestående på kjøkkenet, men da var jeg hvertfall 9 uker på vei. 

Hadde ikke så mye symptomer på første heller, trodde ikke det var noe vits i å teste, men sambo overtalte meg. Den var så positiv som det gikk an. Kunne ønske jeg kunne la være å tenke på det og heller bli litt overraska, men det nytter jo ikke. 

Når skal du teste? 

Ja, da skjønner jeg at du er litt mistenksom! :) Krysser for at det er sånne stikk du kjenner nå også!

Det har vært ganske mye murring de siste gangene (da det ikke har funka), det er det ikke nå.. kanskje det faktisk er bra? :eeeh: Tenker å teste først på mandag, da er jeg 7-8 dpo. Veit jeg sikkert burde vente, men jeg eier ikke selvdisiplin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det går ikke å vente! Er jo så spennende. Burde vente til mandag jeg også, men det er ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammaMø85 skrev:

8 dpo ... jeg ser strek, ser dere? men vet ikke om den er grå eller rosa. Kanskje vanlig med sånn strek fra 2streker? Kunne ønske jeg hadde et kamera med nye bedre oppløsning så dere kunne sett akkurat det jeg ser. Syns ikke så godt på bilde 

20170603_111351.jpg

Herlighet, jeg så ikke denne før nå! Sorry, er nok fortsatt litt trøtt!

Jeg ser *noe* men det er jo alltid vanskelig å vite om man ser en skygge, der streken skulle vært *eller* en veldig, veldig svak strek som har tenkt å bli sterkere. (Jeg har "sett" så mange streker de siste månedene at jeg kanskje har blitt litt desillusjonert), men jeg HÅPER den er sterkere imorra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MammaMø85 skrev:

8 dpo ... jeg ser strek, ser dere? men vet ikke om den er grå eller rosa. Kanskje vanlig med sånn strek fra 2streker? Kunne ønske jeg hadde et kamera med nye bedre oppløsning så dere kunne sett akkurat det jeg ser. Syns ikke så godt på bilde 

20170603_111351.jpg

Skimter noe og håper den blir sterkere i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok tempen etter natt skift, sov i ca 7 timer da. Veit ikkje om jeg skal stole på tempen siden den ikkje er teken på rett tid. Da kom det opp at jeg har hatt eggløsning.

Kjenner 0,0000 symptomer. Mista tro denne pp.

IMG_3723.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg og føler meg som et pms-troll..! Pupper som verker som besatt, kviser og et humør som gjør sitt at jeg er lettantennelig..! 

Ja ja. Får bare vente å se. Men usikker på ikm, da jeg ikke aner sykluslengde nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nøys nettopp, og kjente det berømte "stikket" i siden. Hehe, synes bare stadig vekk at jeg leser om slike stikk. Om det betyr noe eller ikke, husker jeg egentlig ikke :eeeh: Hva tenker dere? Ellers er symptomene som de har vært de siste dagene, trøtt og oppblåst. Men ikke like frossen. Er 6-7 dpo i dag.

Har du teste noe mer MammaMø85? Og hvordan går det med dere andre? Jeg er SÅ klar for å teste imorra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 6 dpo og svidde av ein test og glemte den.  Dajeg så på den var den tørr og skimta skugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å ha sex annen hver dag fra et par dager etter mens til mens kommer igjen? Da kan man jo ikke bomme.. og hver dag når testene er positive på eggløsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AkkMa skrev:

Jeg nøys nettopp, og kjente det berømte "stikket" i siden. Hehe, synes bare stadig vekk at jeg leser om slike stikk. Om det betyr noe eller ikke, husker jeg egentlig ikke :eeeh: Hva tenker dere? Ellers er symptomene som de har vært de siste dagene, trøtt og oppblåst. Men ikke like frossen. Er 6-7 dpo i dag.

Har du teste noe mer MammaMø85? Og hvordan går det med dere andre? Jeg er SÅ klar for å teste imorra!

Der kjente du stikket du også ja😀 kjente det igjen i kveld jeg også 🤞 Har lest noe om det, at det kan være ligamentsmerter, at livmora strekker seg. Men det kan sikkert bare være luft også 😜Skal teste i morgen ( i dag nå da egentlig) Ellers har jeg begynt å få litt sånn melkesprengfølelse i  puppa, men det pleier jeg å ha før mensen uansett så jeg legger ikke så mye i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, minera2011 skrev:

Er det ikke bare å ha sex annen hver dag fra et par dager etter mens til mens kommer igjen? Da kan man jo ikke bomme.. og hver dag når testene er positive på eggløsning

Men selvom man ikke bommer så det bare 20% (eller noe sånt)sjanse for at egget blir befruktet og fester seg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Her er jeg 6 dpo og svidde av ein test og glemte den.  Dajeg så på den var den tørr og skimta skugge.

Spennende! Du må nok svi av en imorra og 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...