Gå til innhold

💜💜 JUNI - PRØVERNE💜💜


sunfly

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, sctr skrev:

Jeg vet ikke hva som er vanlig, er noen dager etter deg i prosessen, skal på første ul på dag 12, når var du på ul? Jeg trodde liksom at vi ville få innsett rundt dag 14, men da blr det kanskje senere for meg også da...

Jeg husker ikke hva som er vanlig men har lest litt på nettet at det er litt forskjellig og det vareierer fra dag 14-17.

Jeg var på ul i dag så reagerte på at jeg skulle vente så mange dager over en uke til. Kanskje de har fullt?

Når er ul hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Petra-prøvedokke skrev:

Jeg husker ikke hva som er vanlig men har lest litt på nettet at det er litt forskjellig og det vareierer fra dag 14-17.

Jeg var på ul i dag så reagerte på at jeg skulle vente så mange dager over en uke til. Kanskje de har fullt?

Når er ul hos deg?

Ikke før 14.6, men da blir det vel ikke innsett før uka etter der igjen da kanskje? Fikk beskjed om at de plasterne jeg går på gjør at de kan kontrollere litt bedre så jeg slipper å få avbrutt forsøk pga helg, så det er jo bra isåfall. Tør jeg håpe på innsett kanskje på dag 18 jeg da, 20.6? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2017 den 14.00, sctr skrev:

Ikke før 14.6, men da blir det vel ikke innsett før uka etter der igjen da kanskje? Fikk beskjed om at de plasterne jeg går på gjør at de kan kontrollere litt bedre så jeg slipper å få avbrutt forsøk pga helg, så det er jo bra isåfall. Tør jeg håpe på innsett kanskje på dag 18 jeg da, 20.6? 

Det er nok veldig individuelt men du skal vel også gå på på noe progresteron før innsett så kan fort bli uka etter ul ja.

Hvilke plaster går du på og for hva? Ble nysgjerrig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Petra-prøvedokke skrev:

Det er nok veldig individuelt men du skal vel også gå på på noe progresteron før innsett så kan fort bli uka etter ul ja.

Hvilke plaster går du på og for hva? Ble nysgjerrig nå.

Estradot, østrogenplaster, vet ikke hvorfor jeg fikk det og ikke progynova som det virker som de fleste får...skal begynne på lutinus i tillegg tidligst fra etter ul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 21.34, Nile76 skrev:

Hei damer 

Ser ut som jeg kommer inn her også. Har liten/ingen erfaring med assistert befruktning, men tenkte å ta kontakt til uken. Jeg er 40 år så må nok gå privat da det offentlige nok vil avvise meg. Kan noen dele erfaringer om klinikker i Oslo området? Har hørt om Fertilitetsklinikken.. hvem har gode/dårlige erfaringer?

kjenner jeg må lese meg opp om temaet..

er så heldig å ha to barn fra før men har en drøm om en siste. 

Gleder meg til å følge dere alle sammen. Lykje til

Jeg har bare hjemmelagde barn fra før, så jeg har ingen erfaring med verken det offentlige eller andre privatklinikker, men er midt i vårt første IVF-forsøk på Hausken i Oslo nå. Hadde innsett denne uka, så det er spennende tider. De virker kompetente og hyggelige, så vi føler vi er i gode hender. 

Min årsak til å velge privat IVF er omtrent den samme som din. Jeg har alltid blitt lett gravid før, men denne gangen har det tatt veldig lang tid uten annet resultat enn en tidlig spontanabort i fjor sommer. Jeg er for gammel til forsøk i det offentlige, så da vi valgte å hjelpe naturen litt, var privatklinikk eneste alternativ. 

De er tre privatklinikker i Oslo: Hausken, Fertilitetssenteret og IVF-klinikken. Etter hva jeg googlet meg fram til i prosessen, er de ganske like på både pris og positive brukererfaringer, så man er nok godt ivaretatt uansett hvem man går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg og venter på mens.....typisk hvis den også skal være kranglete og forsinket. Skal jo starte med sprøyter på dag 2 og vil nå komme i gang snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎08‎.‎06‎.‎2017 den 4.45, Slaskepott skrev:

Jeg har bare hjemmelagde barn fra før, så jeg har ingen erfaring med verken det offentlige eller andre privatklinikker, men er midt i vårt første IVF-forsøk på Hausken i Oslo nå. Hadde innsett denne uka, så det er spennende tider. De virker kompetente og hyggelige, så vi føler vi er i gode hender. 

Min årsak til å velge privat IVF er omtrent den samme som din. Jeg har alltid blitt lett gravid før, men denne gangen har det tatt veldig lang tid uten annet resultat enn en tidlig spontanabort i fjor sommer. Jeg er for gammel til forsøk i det offentlige, så da vi valgte å hjelpe naturen litt, var privatklinikk eneste alternativ. 

De er tre privatklinikker i Oslo: Hausken, Fertilitetssenteret og IVF-klinikken. Etter hva jeg googlet meg fram til i prosessen, er de ganske like på både pris og positive brukererfaringer, så man er nok godt ivaretatt uansett hvem man går til.

Takk for svar! Vi er nok i samme situasjon da, vi har også blitt lett gravide med de to første. Har hatt 3 spontanaborter i løpet av de siste to årene, så nå må vi også hjelpe naturen litt. Sendte søknad til IVF-klinikken og skal til samtale/undersøkelse om to uker. Kjenner det er godt at ballen har begynt å rulle. Spennende med innsett denne uka,da, hold oss oppdatert på hvordan det går! Ønsker deg masse lykke til.

Kan jeg spørre hvor gammel du er og hvordan hormonene har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak i dag, og jammen ble det 22 egg😀

Nå blir det feiring med kake og litt vin! 

For det er lov med litt vin når det er fem dager til innsett...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg må bare klage litt. 

Jeg hadde uttak i går og fikk ut 22 egg. 

Siden vi hadde så mange egg, så gjorde klinikken IVF på alle eggene. Dette resulterte i 0 befruktede egg. Min mann og jeg er knust😭

Vi hadde avtale om ICSI, men så gjør klinikken en så fatal feil. Vi aner ikke hva vi skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Fiona81! 😢 Dette må være helt forferdelig! Jeg hadde krevd at klinikken utførte et nytt forsøk uten ekstra kostnad 😳 Huff, jeg sender deg en stor klem! 💖

Vi er i gang med vårt første IVF-forsøk, og jeg hadde uttak i dag tidlig på CD20. Jeg gikk lenge på lav dose Bemfola, grunnet fare for overstimulering. Vi fikk ut 6 egg, og vi skal ha innsett i morgen ettermiddag. Jeg har hengt litt i mai-gruppen, men hører vel kanskje mer til her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona81: Så utrolig forferdelig. Hvis dere hadde avtale om ICSI hadde jeg klart krevd nytt forsøk dekket. Ikke at der veier opp for at dere har gjennomgått en unødig hormonbehandling.

Kan jeg spørre hvilken klinikk dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sunfly skrev:

Fiona81: Så utrolig forferdelig. Hvis dere hadde avtale om ICSI hadde jeg klart krevd nytt forsøk dekket. Ikke at der veier opp for at dere har gjennomgått en unødig hormonbehandling.

Kan jeg spørre hvilken klinikk dette er?

Vi er på en klinikk i Spania. 

Vi har hatt to forsøk her tidligere med kun ICSI, og da har befruktningsraten vært på 78% og 84%. (Omtrent...)

Da har vi fått frem blastocyster hver gang, men av div grunner har vi ikke lyktes vellykkede graviditeter.

Mannen har elendig sædkvalitet😢

Han er skikkelig knust nå, og føler at han er mislykket som mann. 

Veldig vanskelig for meg å muntre ham opp nå som jeg er fullstendig hormonell👹

 

Endret av Fiona81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 22.52, Nile76 skrev:

Takk for svar! Vi er nok i samme situasjon da, vi har også blitt lett gravide med de to første. Har hatt 3 spontanaborter i løpet av de siste to årene, så nå må vi også hjelpe naturen litt. Sendte søknad til IVF-klinikken og skal til samtale/undersøkelse om to uker. Kjenner det er godt at ballen har begynt å rulle. Spennende med innsett denne uka,da, hold oss oppdatert på hvordan det går! Ønsker deg masse lykke til.

Kan jeg spørre hvor gammel du er og hvordan hormonene har vært?

Tusen takk! :) 

Jeg ble 43 i april (det yngste hjemmelagde barnet ble unnfanget da jeg var 39). Jeg har hatt kort protokoll, med Bemfola og Orgalutran fram til eggløsningssprøyta, og Lutinus fra uttaksdagen. Har ikke opplevd noen kjipe bivirkninger så langt, og er strålende fornøyd med det.

På uttaksdagen fikk de ut seks egg fra den ene eggstokken, den andre var tom. Alle seks ble befruktet, og det endte til slutt med ett egg inn og ett på frys. Siden jeg er gamlis, fikk jeg velge selv om de skulle sette inn ett eller to egg. Og jeg bare "Ett holder, takk!", haha. :D

Endret av Slaskepott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.6.2017 den 14.35, Fiona81 skrev:

Vi er på en klinikk i Spania. 

Vi har hatt to forsøk her tidligere med kun ICSI, og da har befruktningsraten vært på 78% og 84%. (Omtrent...)

Da har vi fått frem blastocyster hver gang, men av div grunner har vi ikke lyktes vellykkede graviditeter.

Mannen har elendig sædkvalitet😢

Han er skikkelig knust nå, og føler at han er mislykket som mann. 

Veldig vanskelig for meg å muntre ham opp nå som jeg er fullstendig hormonell👹

 

Sender gode tanker til dere, jeg ville også krevd nytt forsøk uten ekstra kostnad. Det må være så kjipt. Prøv å gjør noe kjekt med hverandre når dere kommer litt ovenpå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar for innsett i mårå tidlig, fryseforsøk med et 5 dagers egg😉 gleder meg til å ruge😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Da er jeg klar for innsett i mårå tidlig, fryseforsøk med et 5 dagers egg😉 gleder meg til å ruge😉

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Da er jeg klar for innsett i mårå tidlig, fryseforsøk med et 5 dagers egg😉 gleder meg til å ruge😉

Så spennende :) Lykke til ;) Her er det UL i morgen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger Slaskepott og sctr😉

Nå er jeg på ruging og blastocysten var allerede begynt å komme ut av skallet så nå er det kun opp til livmora og ta imot😉 kan ikke klage at egget ikke klekker. 

Blir noen spennende dager framover til testing. Egget kan jo feste seg når som helst nå.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første ul i morgen. Veldig spent på utviklingen denne gangen da jeg har litt annen medisinkombinasjon. Prøver akupunktur denne gangen også. lykke til videre dere andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligheten dere, så spennende tider! Hold oss oppdatert på hvordan det går😃 Vi skal til samtale på IVF klinikken neste uke, gleder meg til å komme igang😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare oppdatere. 

Vi hadde et møte med klinikken i Spania i dag, og da fikk vi overraskende gode nyheter. De hadde utført "nød-ICSI" på eggene våre. Av de 22 så har de klart å "redde" 2 stykker😀

De ser kjempeflotte ut, og de mener at de kan være veldig sterke. De ønsker å se om de klarer å få dem frem til blastocyst på dag seks. 

Vi ble så glade så tårene trillet😭

Følte bare for å dele en god nyhet, og fortelle at det går an å "redde" egg som har vært gjennom mislykket IVF. 

Stå på flotte damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2017 den 13.04, Petra-prøvedokke skrev:

nå har jeg fått tid til innsett tirsdag om en uke synes det var sent i syklusen men de vet vel hva de gjør....blir dag 19. Noen som har satt inn så seint?

 

Hei

 

jeg har fått satt inn på dag 15, dag 16 og dag 18. Alle tre forsøkene klaffet. Hvis du går på tabletter så blir syklusen litt forskyvet. Pluss at du skal sette inn ett allerede befruktet egg som er enten 1,2,3,4,5,6 dager gammelt. Min siste blactocyst har nå utviklet seg i 7 dager. :-| 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. juni 2017 den 13.04, Petra-prøvedokke skrev:

nå har jeg fått tid til innsett tirsdag om en uke synes det var sent i syklusen men de vet vel hva de gjør....blir dag 19. Noen som har satt inn så seint?

 

Blir nok enda senere på meg...om ikke likt da..må på ny ULkontroll på mandag, er da på dag 17...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vi4+1!?:-) skrev:

Hei

 

jeg har fått satt inn på dag 15, dag 16 og dag 18. Alle tre forsøkene klaffet. Hvis du går på tabletter så blir syklusen litt forskyvet. Pluss at du skal sette inn ett allerede befruktet egg som er enten 1,2,3,4,5,6 dager gammelt. Min siste blactocyst har nå utviklet seg i 7 dager. :-| 

Ja fikk beskjed at det var helt normalt. Har blastocysten din blitt 7 dager er vel snart klekkeklar da? Min var på vei ut av skallet dag 6 når jeg satte inn. 

8 timer siden, sctr skrev:

Blir nok enda senere på meg...om ikke likt da..må på ny ULkontroll på mandag, er da på dag 17...

Å var ikke slimhinna klar enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Å var ikke slimhinna klar enda? 

Nei, bare 6,3 mm...så måtte doble østrogendosen frem til neste kontroll. Men den kunne komme fort nå mente de, så regner med innsett neste uke om egget overlever ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...