Gå til innhold

Privat sæd inseminering donor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei er en gutt på 30 år som har vert godkjent sæd donor i Norge å synesta der er en flott gave å gi dersom ufrivillig barnløshet.  Har alle attester og tester å fremvise dersom dette er av interesse:) . Du velger selv hvordan du vill gjøre dette med anonymitet å sånn . Kontakt meg på   [email protected] . Dersom spørsmål eller kontakt rundt dette :)

Anonymkode: 7d0be...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om noen brukte private sæd donor fra nettstedet Donor Dating

http://donordating.com/nb/

Babyverden har gjort noen artikler om sæddonasjon på svensk

http://www.babyvarlden.se/Forsoker/Berattelser-fran-verkligheten/Han-ger-bort-sina-spermier-pa-natet/

Den svenske avisen Aftonbladet har også lagt merke til det økende antallet jenter som velger private sæd donorer

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20019379.ab

Erfaring fra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja jeg er registrert der . Å gir sæd . Men aner ikke kvalitet og seriøsitet fra andre . 

Selv er jeg veldig seriøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Dere som er private donorer, følger dere de norske lovene i forhold til antall barn? Max 8 barn PR donor fordelt på seks familier? 🤔

eller er det litt sånn fritt frem ettersom man ikke er igjennom en klinikk?

Anonymkode: fe72e...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har bare donert noen ganger . Ja følger norsk donor lov . Og du velger selv annonym far eller ikke anonym . 

Men dersom du går gjennom klinikk har jeg som donor rettigheter men utenom klinikk så har jeg ingen å du ingen . 

Velger du privat er det viktig att du velger en oppegående og som har både fri vandel og har gode referanser . 

Jeg snakker for meg selv pga jenter har møtt grusome privat donore som foreksempel når barnet er født så kan far kjøre foreldre sak og vinne . 

Bruk en god donor å få en advokat til å skrive en kontrakt etter norsk lov . Med forbehold . Mange regler er ufravikelig . 

Men viktigste av alt velg en skikket donor . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 11.22, Donor123 skrev:

Har bare donert noen ganger . Ja følger norsk donor lov . Og du velger selv annonym far eller ikke anonym . 

Men dersom du går gjennom klinikk har jeg som donor rettigheter men utenom klinikk så har jeg ingen å du ingen . 

Velger du privat er det viktig att du velger en oppegående og som har både fri vandel og har gode referanser . 

Jeg snakker for meg selv pga jenter har møtt grusome privat donore som foreksempel når barnet er født så kan far kjøre foreldre sak og vinne . 

Bruk en god donor å få en advokat til å skrive en kontrakt etter norsk lov . Med forbehold . Mange regler er ufravikelig . 

Men viktigste av alt velg en skikket donor . 

Hva slags rettigheter har dere om dere går via klinikk som dere ikke har privat? Jeg ville jo trodd at donor har mer rettigheter gjennom privat, som du skriver at de faktisk kan ta en sak til retten og vinne foreldresak. 

Og mener å ha hørt at en privat avtale/kontrakt ikke er gyldig i retten, men det gjelder kanskje bare om den ikke er skrevet hos advokat?🤔 

Absolutt nyttige tips du kommer med i forhold til valg av evt privat donor når det kommer til vandel osv😊

Anonymkode: fe72e...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.12.2018 den 15.40, Anonym bruker skrev:

Hva slags rettigheter har dere om dere går via klinikk som dere ikke har privat? Jeg ville jo trodd at donor har mer rettigheter gjennom privat, som du skriver at de faktisk kan ta en sak til retten og vinne foreldresak. 

Og mener å ha hørt at en privat avtale/kontrakt ikke er gyldig i retten, men det gjelder kanskje bare om den ikke er skrevet hos advokat?🤔 

Absolutt nyttige tips du kommer med i forhold til valg av evt privat donor når det kommer til vandel osv😊

Anonymkode: fe72e...331

Takker for det . Jeg hjelper så godt jeg kan . Og er fleksibel som mulig . Kontakt meg på e-post  [email protected]   så kan jeg fortelle det jeg vet angående dette evne . Og om du har noen mere spørsmål . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Donor123 skrev (På 12.6.2017 den 9.36):

Ja jeg er registrert der . Å gir sæd . Men aner ikke kvalitet og seriøsitet fra andre . 

Selv er jeg veldig seriøs :)

Hei, jeg har i mange år ønsket meg barn, men ønsker å få barn alene. Ser derfor etter en seriøs sæddonor. 
Ta gjerne kontakt på [email protected] så for du bilde og snap osv. 

Anonymkode: 4a010...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domenic skrev (På 30.1.2018 den 13.12):

Jeg er også medlem på donordating om noen er interessert, fult mulig å ordne tingene privat uten å ha sex

Hei, jeg har i mange år ønsket meg barn, men ønsker å få barn alene. Ser derfor etter en seriøs sæddonor. 
Ta gjerne kontakt på [email protected] så får du bilde og snap osv. 

Anonymkode: 4a010...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...